The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ناراحتی واژن بعد از ورزش و علائم واژن ورزشی چیست؟

ناراحتی واژن بعد از ورزش!!! طبیعیه؟؟ ورزش به حفظ وزن شما در محدوده سالم کمک می کند، خلق و خویتان را بهبود می بخشد و انرژی شما را افزایش می دهد. ورزش کردن همچنین به رفع اختلالات خواب کمک می کند و خطر حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. با این حال، بسیاری از بانوان با عوارض جانبی و منفی ورزش به نام ناراحتی واژن مواجه می شوند که به واژن ورزشی (sports vagina) نیز معروف است. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد این بیماری که به ندرت مورد بحث قرار گرفته و هر آنچه که می توانید در مورد آن انجام دهید، بیشتر بیاموزید.

واژن ورزشی چیست؟

واژن ورزشی، یک بیماری پزشکی رسمی نیست. این اصطلاح برای مشکل ناراحتی واژن که با ورزش ایجاد می شود، در نظر گرفته شده است. به صورت معمول، نواحی تناسلی و واژن شما عرق تولید می کنند که ممکن است هنگام رفتن به باشگاه باعث ایجاد احساس ناخوشایند و ناراحتی در واژن شود، به خصوص اگر لباس مناسب نپوشید.

علائم ناراحتی واژن بعد از ورزش چیست؟

علائم واژن ورزشی بسته به نوع ورزش، شدت ورزش و تعداد دفعاتی که تمرین می کنید، ممکن است خفیف یا شدید باشند. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• خارش واژن،

• قرمزی واژن،

• تحریک واژن،

• ترشح واژن،

• بوی تند، نامطبوع و آزاردهنده واژن،

عفونت های واژن بعد از ورزش

مشکل واژن بعد از ورزش ممکن است باعث بروز عفونت قارچی شود که ناشی از رشد بیش از حد قارچ کاندیدا است. این مخمر در محیط های گرم و مرطوب مانند واژن عرق می کند. علائم عفونت قارچی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• ترشح غلیظ و سفید رنگ که شبیه تکه های پنیر خامه ای است.

• خارش واژن، که ممکن است شدید باشد.

• سوزش واژن که به خصوص در تماس با ادرار رخ می دهد.

رابطه جنسی دردناک.

• قرمز شدن واژن.

اکثر عفونت های قارچی به خودی خود از بین نمی روند و نیاز به درمان دارند. گزینه های درمانی شامل شیاف ها و کرم های ضد قارچ بدون نسخه، تجویز داروهای ضد قارچ واژینال و تجویز داروهای ضد قارچ خوراکی است. مصرف پروبیوتیک ها و خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست هم ممکن است به جلوگیری از عفونت های قارچی کمک کند.

عفونت دیگری که در محیط های گرم و دارای تعریق ایجاد می شود، واژینوز باکتریایی (BV) است. این عفونت زمانی ایجاد می شود که تعادل باکتری های خوب و بد در واژن شما از بین برود. واژینوز باکتریایی ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع واژن (شبیه به ماهی) و ترشحات خاکستری شود. البته که همه افراد مبتلا به واژینوز باکتریایی، این علائم را تجربه نمی کنند.

گاهی واژینوز باکتریایی بدون درمان از بین می رود، اما واژینوز باکتریایی پایدار ممکن است نیاز به درمان داشته باشد و با تجویز داروهایی مانند مترونیدازول یا کلیندامایسین درمان شود.

وستیبولودینیا (Vestibulodynia)

وستیبول یا دهانه ورودی واژن، ناحیه ای است که ناحیه بیرونی تناسلی شما به واژن متصل شده و به هم می پیوندند. این یک منطقه حساس به شمار آمده و حاوی غددی است که ترشحات طبیعی واژن تولید می کند. وستیبولودینیا به درد مداوم و بدون دلیل در این منطقه گفته می شود. این بیماری ممکن است بدون علائم قابل مشاهده مانند قرمزی و یا التهاب ایجاد شود. ورزش باعث ایجاد این بیماری نمی شود. با این حال، اگر مبتلا به وستیبولودینیا باشید، انجام دادن هر ورزشی که به ناحیه تناسلی، وستیبول و واژن فشار وارد کند، ممکن است باعث درد شود.

استفاده از پماد ویتامین آ + د (A+D) یا وازلین در ناحیه آسیب دیده ممکن است به محافظت از پوست شما کمک کرده و باعث بهبودی شود. ژل لیدوکائین نیز ممکن است به تسکین درد و افزایش تاب و تحمل شما در هنگام ورزش کمک کند. حتی در این صورت، تا زمانی که علائم شما به خوبی مدیریت نشوند، باید از انجام تمریناتی که بر ناحیه تناسلی شما فشار وارد می کنند، اجتناب کنید تا درد تشدید نشود.

ورزش و افتادگی اندام های لگن

افتادگی اندام ها یا پرولاپس، زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه های ناحیه لگن ضعیف شده و اندام های لگنی مانند مثانه، رحم و راست روده از جای خود خارج شده و به واژن شما فشار می آورند. این مساله باعث ایجاد برآمدگی در واژن شما می شود.

تمریناتی مانند تمرینات کگل که عضلات کف لگن را تقویت می کنند، ممکن است به جلوگیری از افتادگی اندام های لگنی کمک کنند. اما برخی از تمرینات مانند وزنه برداری، پرش با طناب، پرش روی ترامپولین، ورزش شدید شکمی، دویدن و ایروبیک با شدت بالا، ممکن است پرولاپس را بدتر کند. اگر پرولاپس دارید، ممکن است به آزمایش و خطا نیاز داشته باشید تا مشخص شود کدام تمرینات وضعیت را تشدید نمی کنند و کدام یک برایتان مشکل ساز هستند.

راه های پیشگیری از ناراحتی واژن بعد از ورزش (واژن ورزشی)

بسیاری از بانوان در هنگام ورزش کردن، تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، به سلامت واژن خود فکر نمی کنند. این مراحل را برای به حداقل رساندن و یا جلوگیری از ناراحتی واژن در حین و بعد از ورزش انجام دهید:

- نظافت: بعد از تمرین بدون تعویض لباس هایتان به خانه نروید و کارهای دیگری انجام ندهید. در صورت امکان در اولین فرصت دوش بگیرید و یا حداقل، ناحیه تناسلی و واژینال خود را بشویید و شلوار و لباس زیر آغشته به عرق را تعویض کنید.

- لباس مناسب ورزشی بپوشید: شلوارهای تنگ یوگا ممکن است زیبا به نظر برسند، اما بسیاری از آن ها تنفس پذیر نیستند و باعث ایجاد اصطکاک در حین ورزش می شوند. بنابراین لباس زیر نخی بپوشید و لباس های ورزشی راحت تری را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده و هوا به خوبی از آن ها رد می شود.

- از محافظ استفاده کنید: دیگر توصیه نمی شود که برای کاهش تعریق، از پودر تالک روی اندام تناسلی خود استفاده کنید. در عوض، می توانید یک لایه نازک نرم کننده، مانند کالموسپتین، وازلین یا پماد A+D ، قبل از ورزش استفاده کنید.

- علائم را نادیده نگیرید: کمی خارش یا سوزش واژن بعد از ورزش شدید غیرمعمول نیست. اما اگر این علائم همچنان ادامه داشت، منتظر نمانید که خود به خود از بین بروند. زیرا ممکن است عفونت داشته باشید و بنابراین باید برای درمان مراجعه کنید.

عادات ورزشی سالم

با رعایت موارد زیر می توانید سلامت عمومی خود را تقویت کرده و کیفیت ورزش خود را نیز بهبود بخشید.

- خوب هیدراته ماندن قبل، حین و بعد از ورزش با مصرف میزان کافی از مایعات،

• رعایت دقیق بهداشت،

• اجتناب از استفاده از محصولات مراقبتی زنانه معطر و دوش واژینال،

• پیدا کردن یک یار ورزشی برای مسئول نگه داشتن شما،

• تعیین اهداف واقع بینانه و تشویق خود در هنگام دستیابی به آن ها،

• پیروی از یک رژیم غذایی سالم و دارای مقادیر متعادل از گوشت و ماهی بدون چربی، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم،

• یافتن راه هایی برای مدیریت استرس مانند نوشتن خاطره، مدیتیشن و رایحه درمانی،

• خواب کافی شبانه،

• پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب برای شما که شامل تمرینات قلبی و قدرتی باشد.

سخن پایانی

اگر در هنگام ورزش کردن، به طور مرتب احساس ناراحتی واژن می کنید، وقت آن است که عادات تمرینی و ورزشی خود را ارزیابی کنید. به کمد لباس ورزشی خود نگاهی بیندازید. لباس های تنگ و چسبان را با لباس های گشادتر که از پارچه های قابل تنفس تولیده شده اند، جایگزین کنید. اگر از طرفداران دوچرخه سواری یا دوچرخه زدن با دستگاه در باشگاه هستید که بر واژن شما فشار می آورد، بهتر است ورزش دیگری را امتحان کنید تا ببینید که آیا وضعیت شما بهبود می یابد یا خیر. اگر سوزش واژن بعد از ورزش ادامه پیدا کرد، ممکن است دچار عفونت یا بیماری دیگری شده باشید که نیاز به درمان دارد. پس در این صورت باید برای ارزیابی به پزشک خود مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: 

روش های تسکین و درمان درد و فشار واژن در بارداری

شلی واژن و چگونه عضلات واژن خود را تقویت کنیم؟

بهترین ورزش های بعد از زایمان طبیعی ، تقویت عضلات کگل

تاثیر زایمان طبیعی بر واژن وآیا واژن به حالت اول باز می گردد

?پرسش و پاسخ های ناراحتی واژن بعد از ورزش

واژن ورزشی چیست؟

واژن ورزشی، یک بیماری پزشکی رسمی نیست. این اصطلاح برای مشکل ناراحتی واژن که با ورزش ایجاد می شود، در نظر گرفته شده است. به صورت معمول، نواحی تناسلی و واژن شما عرق تولید می کنند که ممکن است هنگام رفتن به باشگاه باعث ایجاد احساس ناخوشایند و ناراحتی در واژن شود، به خصوص اگر لباس مناسب نپوشید.

علائم ناراحتی واژن بعد از ورزش چیست؟

علائم واژن ورزشی بسته به نوع ورزش، شدت ورزش و تعداد دفعاتی که تمرین می کنید، ممکن است خفیف یا شدید باشند. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند: • خارش واژن • قرمزی واژن • تحریک واژن • ترشح واژن • بوی تند، نامطبوع و آزاردهنده واژن،

برای درمان عفونت واژن بعد از ورزش چه کنیم؟

اکثر عفونت های قارچی به خودی خود از بین نمی روند و نیاز به درمان دارند. گزینه های درمانی شامل شیاف ها و کرم های ضد قارچ بدون نسخه، تجویز داروهای ضد قارچ واژینال و تجویز داروهای ضد قارچ خوراکی است. مصرف پروبیوتیک ها و خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست هم ممکن است به جلوگیری از عفونت های قارچی کمک کند.

برای جلوگیری از سوزش واژن بعد از ورزش چه کنیم؟

بعد از تمرین بدون تعویض لباس هایتان به خانه نروید و کارهای دیگری انجام ندهید. در صورت امکان در اولین فرصت دوش بگیرید و یا حداقل، ناحیه تناسلی و واژینال خود را بشویید و شلوار و لباس زیر آغشته به عرق را تعویض کنید.

منبع: healthline