The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ایمپلنت ضد بارداری چیست و ایمپلنت ضدبارداری چگونه عمل میکند؟

درست به همان اندازه که بچه دار شدن در زمان مناسب برای زوجین مهم است، پیشگیری از بارداری نیز اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل در طی سال ها، روش های متعدد جلوگیری از بارداری روی کار آمده اند که هر کدام از آن ها مزایا، معایب و اثربخشی منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این روش های جلوگیری از بارداری که شاید کمتر در مورد آن شنیده باشید، ایمپلنت ضد بارداری است. این مقاله، به بررسی عملکرد ایمپلنت ضد بارداری و نقاط قوت و ضعف آن پرداخته است. پس با ما همراه شوید.

ایمپلنت ضد بارداری چیست؟

ایمپلنت ضد بارداری، یک میله کوچک پلاستیکی به اندازه چوب کبریت (با طولی در حدود 4 سانتی متر)، انعطاف پذیر و بسیار نازک و ظریف است که توسط پزشک، در زیر پوست بازوی خانم ها قرار داده می شود.

ایمپلنت ها، پس از جایگذاری در زیر پوست بازو، به آرامی هورمونی پروژسترونی به نام را با دوز کم و ثابت، ترشح می کنند تا با ایجاد تغییراتی در بدن از وقوع بارداری جلوگیری کند.

ایمپلنت ضد بارداری، تا 3 سال می تواند از بارداری جلوگیری کند و در پایان 3 سال می بایست برداشته و تعویض شود، زیرا اثربخشی آن در این زمان به پایان خواهد رسید. البته که شما در هر زمان که بخواهید، می توانید زودتر از بازه زمانی سه ساله ایمپلنت را به کمک پزشک خود خارج کنید.

ایمپلنت ضد بارداری چگونه عمل می کند؟

ایمپلنت ضد بارداری با ترشح هورمون پروژسترون، به روش های زیر از وقوع بارداری جلوگیری خواهد کرد:

- سرکوب تخمک گذاری ماهیانه،

- افزایش میزان ضخامت مخاط دهانه رحم یا همان سرویکس که در نتیجه آن اسپرم نمی تواند به تخمک برسد و آن را بارور کند.

- نازک کردن لایه داخلی رحم که در نتیجه آن، اتصال تخمک بارور شده به رحم یعنی لانه گزینی رخ نخواهد داد.

میزان اثربخشی ایمپلنت ضد بارداری

ایمپلنت ضد بارداری بیش از 99.8 درصد در جلوگیری از بارداری موثر است. اما، به یاد داشته باشید که هیچ کدام از روش های پیشگیری از بارداری، 100 درصد قابل اعتماد نیستند. این بدان معنا است که از هر 100 خانمی که از این روش استفاده می کنند، کمتر از 1 نفر آن ها ممکن است باردار شود.

به علاوه باید در نظر داشته باشید که این روش نمی تواند از شما در برابر بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی (STDs) محافظت کند. تنها روشی که به شما کمک می کند تا از بیماری های مقاربتی در امان بمانید، کاندوم است.

مزایای ایمپلنت ضد بارداری

مهم ترین مزایا و نقاط قوت ایمپلنت ضد بارداری؛ عبارت هستند از:

- اثربخشی بسیار بالایی دارند.

- برای مدت طولانی عمل می کند.

- تداخلی با روابط جنسی شما ندارد.

- در صورت مجوز پزشک، استفاده از آن در دوران شیردهی بی خطر است.

- روش استفاده از آن ها آسان است و برای افراد فراموشکار، گزینه ای عالی به حساب می آید.

- در صورت خارج کردن ایمپلنت، قدرت باروری شما به سرعت به حالت طبیعی برگشته و می توانید بلافاصله باردار شوید

- لازم نیست نگران مواردی از جمله روش استفاده اشتباه، فراموشی و ... باشید، چون توسط پزشک در زیر پوست گذاشته می شود.

- به نظر می رسد که در کاهش دردهای دوره قاعدگی (دیسمنوره)، موثر است.

- منجر به کاهش خونریزی پریود شده و بنابراین احتمال وقوع کم خونی را کاهش می دهد.

- فاقد استروژن است و بنابراین برای خانم هایی که به دلایل مختلف از جمله برخی بیماری ها، نباید این هورمون را دریافت کنند، روش مناسبی به حساب می آید.

معایب ایمپلنت ضد بارداری

درست مانند سایر روش های جلوگیری از بارداری، ایمپلنت ها نقاط ضعف و معایبی نیز دارند که قبل از تصمیم گیری در رابطه با استفاده از این روش، باید از آن ها آگاه باشید. این معایب عبارتند از:

- به طور میانگین، از هر 3 خانمی که از ایمپلنت استفاده می کنند، 1 نفر از آن ها ممکن است دچار توقف قاعدگی شود.

- نمی توانند از شما در برابر بیماری های منتقل شونده از راه تماس جنسی محافظت کنند.

- ممکن است پریودهایتان نامنظم و یا طولانی تر از حد معمول شوند. این مشکل به خصوص در طی 6 ماه ابتدایی جایگذاری ایمپلنت بسیار رایج است و متاسفانه در بعضی از خانم ها می تواند تا زمانی که از ایمپلنت استفاده می کنند، تداوم داشته باشد.

- برای جایگذاری و در آوردن ایمپلنت، باید از پزشک و یا ماما کمک بگیرید و خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید.

ایمپلنت ضد بارداری، برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگرچه ایمپلنت ها، یک روش جلوگیری بسیار مناسب و کارآمد به شمار می آیند، اما با این وجود همه خانم ها نمی توانند از این روش استفاده کنند. در واقع ایمپلنت ضد بارداری روش جلوگیری مناسبی برای شما نیست، اگر:

- به هر یک از اجزای ایمپلنت حساسیت داشته باشید.

- به وجود بارداری شک دارید.

- سابقه لخته شدن خون در عروق، حمله قلبی یا سکته مغزی داشته باشید.

- تومورهای کبدی و یا بیماری کبدی داشته باشید.

- سرطان پستان در شما تشخیص داده شده باشد یا مشکوک به سرطان باشید و اینکه یا سابقه سرطان سینه داشته باشید.

- خونریزی غیرطبیعی از واژن داشته باشید که علت آن تشخیص داده نشده است.

به علاوه در صورت وجود هر یک از موارد زیر، حتما پیش از کارگذاری ایمپلنت ضد بارداری، با پزشک خود به خوبی مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا این روش برای شما مناسب و ایمن است یا خیر. این موارد عبارتند از:

- واکنش آلرژیک به داروهای بیهوشی یا ضدعفونی کننده،

- افسردگی،

- دیابت،

- بیماری کیسه صفرا،

- فشار خون بالا،

- کلسترول بالا یا تری گلیسیرید بالا،

- تشنج یا صرع،

- و همچنین عوامل خطری که احتمال تشکیل لخته در عروق خونی را افزایش می دهند.

عوارض جانبی ایمپلنت ضد بارداری

ایمپلنت ضد بارداری، با وجود مزایای فراوان خالی از عارضه نیست و ممکن است مشکلاتی را برای مصرف کنندگان خود به همراه داشته باشد. از جمله:

- لکه بینی،

- کاهش حجم خونریزی پریود و یا متوقف شدن پریود،

- سردرد،

- سرگیجه،

- درد و حساسیت سینه ها،

- مقاومت خفیف انسولین

- نوسانات خلقی و افسردگی،

- خشکی واژن،

- افزایش وزن،

- کاهش میل جنسی،

- حالت تهوع یا ناراحتی معده،

- درد، کبود شدن و یا عفونت در محل جایگذاری ایمپلنت،

- درد شکم یا کمر،

- افزایش خطر کیست های خوش خیم و غیرسرطانی تخمدان،

- ایجاد آکنه و یا تشدید آکنه ها،

البته لازم است بدانید که بسیاری از عوارض جانبی ناشی از ایمپلنت ضد بارداری، با گذشت چند ماه و با سازگار شدن بدن با ایمپلنت، به مرور از بین خواهند رفت.

نکات مهم در رابطه با ایمپلنت ضد بارداری

اگر تصمیم دارید تا ایمپلنت ضد بارداری را به عنوان روش جلوگیری از بارداری انتخاب کنید، بهتر است این موارد را نیز در نظر داشته باشید:

- قبل از جایگذاری ایمپلنت ضد بارداری، از باردار نبودن خود اطمینان پیدا کنید.

- برای کارگذاری ایمپلنت، در پنج روز اول چرخه قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.

- از یک هفته قبل از کارگذاری ایمپلنت، از هیچ روش جلوگیری از بارداری هورمونی استفاده نکنید.

- در هنگام جایگذاری ایمپلنت، پزشک از یک بی حسی موضعی استفاده خواهد کرد تا درد نداشته باشید، پس از این بابت نگران باشید. به علاوه آن ناحیه را بانداژ خواهد کرد تا احتمال ایجاد کبودی و عفونت به حداقل برسد. شما می توانید بانداژ فشاری را بعد از گذشت 24 ساعت بردارید، اما بانداژ کوچک را برای 3 تا 5 روز در محل خود باقی بگذارید.

ایمپلنت ضد بارداری برای زنان دارای اضافه وزن منع مصرف ندارد. با این حال ، ممکن است این دستگاه در زنان با شاخص توده بدنی (BMI) بالای 30 موثر نباشد.

برخی از داروها و محصولات گیاهی ممکن است سطح پروژسترون را در خون شما کاهش دهند ، که می تواند اثر ایمپلنت ضد بارداری را کاهش دهد. داروهای شناخته شده برای تداخل با ایمپلنت پیشگیری از بارداری شامل برخی از داروهای ضد تشنج ، برخی از داروهای آرامبخش ، برخی از داروهای HIV و همچنین گیاه دارویی سنت جان است. در صورت مصرف هر یک از این داروها ، با پزشک خود در مورد گزینه های پیشگیری از بارداری خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

اگر چسب ضد بارداری از بدن جدا شد چه کنیم؟

دیافراگم ضد بارداری چیست و چگونه عمل می کند؟

قرص ضد بارداری پروژسترونی چه عوارض و موارد منع مصرفی دارد؟

فواید قرص های ضد بارداری چیست وآیا همه میتواننداستفاده کنند؟

?پرسش و پاسخ های ایمپلنت ضد بارداری

ایمپلنت ضد بارداری چیست؟

ایمپلنت ضد بارداری، یک میله کوچک پلاستیکی به اندازه چوب کبریت (با طولی در حدود 4 سانتی متر)، انعطاف پذیر و بسیار نازک و ظریف است که توسط پزشک، در زیر پوست بازوی خانم ها قرار داده می شود.

ایمپلنت ضد بارداری تا چند سال از حامله شدن جلوگیری می کند؟

ایمپلنت ضد بارداری، تا 3 سال می تواند از بارداری جلوگیری کند و در پایان 3 سال می بایست برداشته و تعویض شود، زیرا اثربخشی آن در این زمان به پایان خواهد رسید. البته که شما در هر زمان که بخواهید، می توانید زودتر از بازه زمانی سه ساله ایمپلنت را به کمک پزشک خود خارج کنید.

مزایای ایمپلنت ضد بارداری چیست؟

مهم ترین مزایا و نقاط قوت ایمپلنت ضد بارداری؛ عبارت هستند از: اثربخشی بسیار بالایی دارند. برای مدت طولانی عمل می کند. تداخلی با روابط جنسی شما ندارد. در صورت مجوز پزشک، استفاده از آن در دوران شیردهی بی خطر است. روش استفاده از آن ها آسان است و برای افراد فراموشکار، گزینه ای عالی به حساب می آید.

ایمپلنت ضد بارداری، برای چه کسانی مناسب نیست؟

ایمپلنت ضد بارداری روش جلوگیری مناسبی برای شما نیست، اگر: به هر یک از اجزای ایمپلنت حساسیت داشته باشید. به وجود بارداری شک دارید. سابقه لخته شدن خون در عروق، حمله قلبی یا سکته مغزی داشته باشید. تومورهای کبدی و یا بیماری کبدی داشته باشید. سرطان پستان در شما تشخیص داده شده باشد یا مشکوک به سرطان باشید و اینکه یا سابقه سرطان سینه داشته باشید. خونریزی غیرطبیعی از واژن داشته باشید که علت آن تشخیص داده نشده است.