The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی به چه علت است؟

میزان استروژن و پروژسترون در سال های نزدیک به یائسگی شروع به کاهش می کند. این باعث ایجاد تغییرات بسیاری در واژن، گردن رحم و رحم خواهد شد.اگر ۱۲ ماه است که قاعدگی شما قطع شده، رسما یائسه شده اید. هر نوع خونریزی و لکه بینی پس از آن خونریزی پس از یائسگی تلقی شده و به معنای این است که مشکلی وجود دارد. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد دلایل خونریزی و لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی و زمانی که باید به دنبال درمان باشید، بیش تر بدانید.

رنگ ترشحات معنای خاصی دارد؟

هر چند واژن پس از یائسگی دارای رطوبت کم تری است، اما ممکن است دارای ترشحاتی باشید. این کاملا طبیعی است. دیواره نازک واژن به آسانی تحریک شده و مستعد عفونت است. ترشحات غلیظ زرد و سفید سرنخی است که به شما می گوید دچار عفونت هستید.

خون تازه به رنگ قرمز روشن است، اما خونی که قدیمی است به رنگ قهوه ای یا سیاه در می آید. در صورتی که شاهد لکه های قهوه ای یا سیاه روی لباس زیر خود شدید به احتمال زیاد خون است. اگر به دلیل عفونت نیز دچار ترشحات سفید یا زرد باشید، ترشحات رنگ روشن تری خواهند داشت.

علت لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی چیست؟

دلایل بسیاری برای لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی وجود دارد که مهمترین آنها شامل:

هورمون درمانی

لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی و حتی خونریزی از واژن ممکن است از عوارض جانبی درمان جایگزینی هورمون ها (HRT) باشد. مصرف مداوم دوز پایین HRT ممکن است باعث خونریزی یا لکه بینی تا چند ماه پس از آغاز مصرف این دارو شود. HRT دوره ای باعث خونریزی شبیه به قاعدگی می شود.

علت خونریزی این است که HRT باعث ضخیم شدن دیواره رحم می شود که با عنوان هیپرپلازی آندومتر شناخته می شود. هیپرپلازی آندومتر ممکن است باعث لکه بینی یا خونریزی شدید شود که معمولا به دلیل مقادیر بالای استروژن و ناکافی بودن پروژسترون ایجاد می شود.

برخی بانوان مبتلا به هیپرپلازی آندومتر سلول های غیرطبیعی تولید خواهند کرد که به آن هیپرپلازی غیرمعمول می گویند. شرایطی که می تواند منجر به سرطان رحم شود. خونریزی غیرطبیعی آشکارترین نشانه سرطان آندومتر است. تشخیص و درمان زودهنگام می تواند از پیشرفت این نوع سرطان جلوگیری کند.

نازک شدن بافت رحم و واژن

کاهش میزان هورمون ها می تواند باعث نازک شدن دیواره واژن (آتروفی واژن) یا رحم (آتروفی آندومتر) شود. آتروفی واژن باعث می شود واژن انعطاف کمتر، خشک تر و حالت اسیدی کمتری داشته باشد. ناحیه واژن ملتهب شده و عارضه ای با عنوان آتروفی واژینال ایجاد می شود. علاوه بر لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی، ممکن است موارد زیر مشاهده شود:

• قرمزی

• سوزش

• خارش

• درد

پولیپ ها

پولیپ رشد غیرسرطانی بافت هایی در دهانه رحم یا رحم است. پولیپ هایی که به دهانه رحم متصل شده اند ممکن است پس از ارتباط جنسی دچار خونریزی شوند.

سرطان دهانه رحم و رحم

خونریزی از شایع ترین علائم سرطان رحم است. علائم دیگر شامل درد هنگام ادرار کردن، درد لگن و درد هنگام ارتباط جنسی است.

آیا برای لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی باید به پزشک مراجعه کنم؟

خونریزی پس از یائسگی طبیعی نیست. بنابراین باید مورد بررسی قرار گیرد. مورد استثنا این است که تحت درمان با HRT باشید و به شما گفته باشند ممکن است خونریزی از عوارض جانبی آن باشد. در صورتی که خونریزی و لکه بینی تشدید شد و بیش تر از حد انتظار ادامه یافت باید به پزشک مراجعه کنید.خونریزی یا لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی ممکن است خوش خیم باشد اما لازم است به منظور جلوگیری از مشکلات جدی تر به بررسی و درمان زودهنگام بپردازید.

هنگام مراجعه به پزشک چه چیز در انتظار شماست؟

پزشک بسته به علائم و مشکلاتی که دارید، کارهای زیر را انجام خواهد داد:

• در مورد سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید می پرسد.

• معاینه فیزیکی مانند تست لگن را انجام می دهد.

• با استفاده از سواپ برای بررسی عفونت نمونه برداری می کند.

تست پاپ اسمیر برای بررسی سلول های سرطانی دهانه رحم انجام می دهد.

• آزمایش خون می گیرد.

• سونوگرافی یا هیستروسکوپی لگن برای مشاهده تصاویر لگن، رحم و تخمدان ها انجام می دهد.

• برای بررسی سلول های سرطانی نمونه گیری از بافت یا بیوپسی انجام می دهد.

• به منظور بررسی نمونه های بافتی سرطان، اتساع و کورتاژ (D&C) و تراش دیواره های رحم را انجام می دهد.

برخی از این آزمایش ها همان روز در مطب پزشک انجام می شود و برخی دیگر در روزهای آینده به صورت سرپایی انجام می گیرد.

آیا لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی قابل درمان است؟

لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی قابل درمان است، اما بستگی به دلایل آن دارد.

هیپرپلازی آندومتر

درمان هایی برای ضخیم شدن آندومتر وجود دارد. پزشک ممکن است در موارد خفیف از روش انتظار و مشاهده استفاده کند. اگر خونریزی ناشی از HRT باشد شاید لازم باشد درمان را تغییر داده یا آن را کنترل کنید. در غیر این صورت، گزینه های درمانی زیر وجود دارد:

• هورمون هایی که به صورت خوراکی یا به صورت کاشت داخل رحمی استفاده می شوند.

روش هیستروسکوپی یا D&C برای برداشتن ضخامت آندومتر

• عمل جراحی برای برداشتن دهانه رحم، رحم و تخمدان ها که به آن هیستروسکوپی گویند.

هیپرپلازی آندومتر خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می دهد، بنابراین لازم است شرایط به دقت بررسی شود.

آتروفی واژینال یا آندومتر

درمان معمول آتروفی واژینال یا آندومتر معمولا به روش درمان با استروژن است که در اشکال مختلف وجود دارد:

• قرص

• ژل

• کرم

• چسب های پوستی

روش دیگر استفاده از یک حلقه نرم و قابل انعطاف داخل واژن است که به آرامی هورمون ترشح می کند.

در صورتی که علائم خفیف باشد نیازی به درمان نیست.

پولیپ ها

پولیپ ها معمولا با جراحی برداشته می شوند. گاهی اوقات پولیپ های دهانه رحم را می توان در مطب پزشک برداشت. پزشک با استفاده از یک انبر کوچک پولیپ را برداشته و آن قسمت را می سوزاند.

سرطان

معمولا در سرطان آندومتر نیاز به روش هیسترکتومی و برداشتن غدد لنفاوی مجاور وجود دارد. درمان های دیگر شامل شیمی درمانی و پرتودرمانی است. سرطان در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است.

آیا راهی برای جلوگیری از لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی وجود دارد؟

یائسگی در هر بانو متفاوت است. ممکن است نتوانید بسیاری از مشکلات مربوط به لکه بینی را از بین ببرید، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای تشخیص زودهنگام و درمان آن قبل از تشدید شرایط انجام دهید:

• معاینه سالانه. اگر در معرض خطر بالای سرطان دهانه رحم یا رحم هستید، از پزشک بخواهید چند وقت یک بار آزمایش پاپ اسمیر و معاینات لگن را انجام دهید.

• ترشحات غیرعادی، لکه بینی یا خونریزی را به ویژه اگر همراه با درد و علائم دیگر است به پزشک خود گزارش دهید.

• اگر رابطه جنسی ناراحت کننده یا دردناک دارید، به پزشک اطلاع دهید.

نکاتی برای کنترل لکه بینی و سوزش واژن

لکه بینی و سایر تحریکات واژن ممکن است در هر سنی مشکل ساز باشد. برای این که آسایش بیش تری در زندگی داشته باشید، موارد زیر را رعایت کنید:

• از پدهای نازک روزانه استفاده کنید تا در مکان های عمومی به مشکل بر نخورید و لباس های مورد علاقه خود را خراب نکنید.

• از لباس زیرهای نخی و نازک استفاده کنید.

• از پوشیدن لباس هایی که فاق آن ها تنگ است، پرهیز کنید.

• از صابون های معطر و خشک و محصولات قاعدگی که باعث تحریک بافت لطیف واژن می شود، پرهیز کنید.

• از دوش های واژینال استفاده نکنید، زیرا باعث تحریک و انتشار باکتری می شود.

• از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید که مشورت با پزشک در مورد لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی بسیار مهم است. پس از یافتن علت اصلی، پزشک بهترین راه درمانی را توصیه می کند. در اغلب موارد مشکل درمان می شود.

مطالعه بیشتر:

علت ترشحات قهوه ای واژن قبل و بعد از پریود چیست؟

ترشحات سیاه واژن و علت ترشحات سیاه واژن چیست؟

آتروفی واژن پس از یائسگی و نشانه های آتروفی واژن چیست؟

علت لک بینی و ترشحات قهوه ای در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

?پرسش و پاسخ های لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی

علت لکه بینی بعد از نزدیکی در یائسگی چیست؟

پولیپ رشد غیرسرطانی بافت هایی در دهانه رحم یا رحم است. پولیپ هایی که به دهانه رحم متصل شده اند ممکن است پس از ارتباط جنسی دچار خونریزی شوند.

آیا برای لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی باید به پزشک مراجعه کنم؟

خونریزی پس از یائسگی طبیعی نیست. بنابراین باید مورد بررسی قرار گیرد. مورد استثنا این است که تحت درمان با HRT باشید و به شما گفته باشند ممکن است خونریزی از عوارض جانبی آن باشد. در صورتی که خونریزی و لکه بینی تشدید شد و بیش تر از حد انتظار ادامه یافت باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان ضخیم شدن یا هیپرپلازی آندومتر چیست؟

درمان هایی برای ضخیم شدن آندومتر وجود دارد: • هورمون هایی که به صورت خوراکی یا به صورت کاشت داخل رحمی استفاده می شوند. • روش هیستروسکوپی یا D&C برای برداشتن ضخامت آندومتر • عمل جراحی برای برداشتن دهانه رحم، رحم و تخمدان ها که به آن هیستروسکوپی گویند.

آیا راهی برای جلوگیری از لکه بینی های قهوه ای پس از یائسگی وجود دارد؟

• معاینه سالانه. اگر در معرض خطر بالای سرطان دهانه رحم یا رحم هستید، از پزشک بخواهید چند وقت یک بار آزمایش پاپ اسمیر و معاینات لگن را انجام دهید • ترشحات غیرعادی، لکه بینی یا خونریزی را به ویژه اگر همراه با درد و علائم دیگر است به پزشک خود گزارش دهید • اگر رابطه جنسی ناراحت کننده یا دردناک دارید، به پزشک اطلاع دهید.

منبع: healthline