The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع درمان های خانگی تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین عارضه غدد درون ریز در میان بانوان آمریکایی در سن باروری است. نشانه های آن شامل کیست تخمدان، قاعدگی نامنظم، آکنه، نازک شدن مو، افزایش وزن و ... است. دلایل سندروم پلی کیستیک پیچیده است، اما مقاومت انسولین و تنظیم هورمونی از عوامل کلیدی است. ممکن است بتوانید از طریق تغییر سبک زندگی و مکمل های غذایی این عوامل را مدیریت کنید و نشانه ها را کاهش دهید. اگر به دنبال درمان های خانگی تنبلی تخمدان هستید، تا پایان این متن ما را همراهی کنید.

درمان های خانگی تنبلی تخمدان

باید پیش از انتخاب هر گونه درمان های خانگی تنبلی تخمدان با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند درباره نکات مهم، عوارض جانبی و برهم کنش ها توصیه هایی بکند.

تغییرات رژیمی

خوردن غذاهای مناسب و پرهیز از مواد خاص می تواند به مدیریت نشانه ها کمک کند. یک رژیم مغذی می تواند برای تنظیم هورمون ها و چرخه قاعدگی مفید باشد. خوردن غذاهای فرآوری شده و دارای مواد نگهدارنده می تواند به التهاب و مقاومت انسولین کمک کند.

غذاهای کامل

غذاهای کامل عاری از قندهای مصنوعی، هورمون ها و مواد نگهدارنده است. این غذاها در نزدیک ترین شکل به حالت طبیعی و غیرفرآوری شده خود هستند. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و سبزیجات غذاهای کاملی هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بدون هورمون ها و مواد نگهدارنده، دستگاه غدد درون ریز می تواند بهتر قند خون را تنظیم کند.

مصرف متوازن کربوهیدارت و پروتئین

کربوهیدرات ها و پروتئین هر دو بر میزان انرژی و هورمون های شما تاثیر می گذارد. خوردن پروتئین بدن را به تولید انسولین تحریک می کند. غذاهای غیرفرآوری شده و پر کربوهیدارت می تواند حساسیت انسولین را بهبود بخشد. به جای تلاش برای مصرف کمتر کربوهیدرات، بر دریافت پروتئین سالم کافی تمرکز داشته باشید. پروتئین گیاهی نظیر مغزها، حبوبات و غلات کامل بهترین ها هستند.

ضدالتهاب

یک مطالعه سندروم تخمدان پلی کیستیک را التهاب مزمن سطح پایین توصیف کرده است. افزودن غذاهای ضدالتهاب به رژیم غذایی می تواند نشانه ها را کاهش دهد. رژیم مدیترانه را به عنوان یک گزینه برای درمان های خانگی تنبلی تخمدان در نظر بگیرید. روغن زیتون، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ دار، ماهی های چرب مانند ماکرل و تون و مغزهای درختی همگی غذاهای ضدالتهاب هستند.

مصرف آهن را افزایش دهید

برخی از بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک طی قاعدگی خونریزی شدیدی را تجربه می کنند. این می تواند منجر به فقر آهن یا کم خونی شود. اگر پزشک هر کدام از این عوارض را تشخیص داد، با او درباره مصرف آهن مشورت کنید. ممکن است غذاهای سرشار از آهن مانند اسفناچ، تخم مرغ و بروکلی را توصیه کند. بدون مشورت با پزشک نباید مصرف آهن را افزایش دهید. آهن زیاد می تواند خطر عوارض را افزایش دهد.

مصرف منیزیم را افزایش دهید

بادام، بادام هندی، اسفناچ و موز غذاهای سرشار از منیزیم است که برای سندروم تخمدان پلی کیستیک مفید محسوب می شود.

برای بهبود گوارش فیبر مصرف کنید

رژیم سرشار از فیبر می تواند به بهبود گوارش کمک کند. عدس، لوبیای لیما، بروکلی، کلم بروکسل، گلابی و آودکادو سرشار از فیبر است.

قهوه را کاهش دهید

مصرف کافئین می تواند با تغییرات استروژن و رفتار هورمونی در ارتباط باشد. برای افزایش انرژی از جایگزین های بدون کافئین نظیر دمنوش ها استفاده کنید. خاصیت پروبیوتیک کامبوچا می تواند مفید باشد. اگر نمی توانید کافئین مصرف نکنید، چای سبز بنوشید. چای سبز می تواند مقاوت انسولین را بهبود بخشد. همچنین می تواند به مدیریت وزن در بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند.

محصولات سویا

پیش از افزایش سویای بیشتر به رژیم غذایی با پزشک خود درباره آخرین تحقیقات مشورت کنید. سویا در بدن مانند استروژن عمل می کند. این می تواند به توازن هورمونی در موارد ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. اما همچنین شواهدی وجود دارد که افزودن سویا به رژیم غذایی می تواند دستگاه غدد درون ریز را مختل کند.

افراد با سابقه خانوادگی سرطان های مرتبط با استروژن، مانند برخی سرطان های پستان باید از محصولات سویا دوری کنند. اگر پزشک افزودن سویا به رژیم غذایی را تایید کرد می توانید از شیر سویا، توفو، میزو و تمپه استفاده کنید.

مکمل ها

مکمل ها می توانند به تنظیم هورمونی، مقاومت انسولین و التهاب ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند.

اینوسیتول

اینوسیتول یک ویتامین B و یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان است که می تواند به بهبود مقاومت انسولین کمک کند. همچنین مشخص شده است که در برخی موارد سندروم تخمدان پلی کیستیک برای باروری مفید است.

کرومیوم

مکمل های کرومیوم می تواند شاخص توده بدن را بهبود بخشد که به نوبه خود برای سندروم تخمدان پلی کیستیک مفید است. همچنین می تواند مقاومت انسولین را با بهبود سوخت و ساز قند تثبیت کند.

دارچین

دارچین از پوست درخت دارچین بدست می آید و یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود. عصاره دارچین تاثیرات مثبتی بر مقاومت انسولین داشته است. دارچین همچنین می تواند قاعدگی را برای بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک تنظیم کند.

زردچوبه

ماده فعال زردچوبه کورکومین نام دارد. زردچوبه می تواند مقاومت انسولین را کاهش دهد و یک عامل ضدالتهاب بوده و یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان است.

روی

روی می تواند باروری و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. با مکمل های روی می توان رشد موی زائد و ناخواسته و طاسی را بهبود بخشید. همچنین می توانید برای دریافت روی بیشتر گوشت قرمز، لوبیا، مغزهای درختی و غذاهای دریایی مصرف کنید.

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی برای درد قاعدگی و قاعدگی های نامنظم استفاده می شود. همچنین می تواند میزان کلسترول و استرس اکسیداتیو را که هر دو با سندروم تخمدان پلی کیستیک مرتبط هستند بهبود بخشد.

ترکیب ویتامین D و کلسیم

ویتامین D برای سیستم غدد درون ریز ضروری است. کمبود ویتامین D بین بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک شایع است. این ویتامین و کلسیم می تواند قاعدگی های نامنظم و تخمک گذاری را بهبود بخشد.

روغن جگر ماهی کاد

روغن جگر ماهی کاد حاوی ویتامین D و ویتامین A و همچنین مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است. این اسیدها به بهبود نظم قاعدگی و از بین رفتن چربی دور کمر کمک می کند و یکی دیگر از درمان های خانگی تنبلی تخمدان است.

بربرین

بربرین گیاهی است که در طب چینی برای بهبود مقاومت انسولین استفاده می شود. اگر به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید، بربرین ممکن است بتواند متابولیسم شما را افزایش دهد و واکنش های غدد درون ریز بدن شما را تنظیم کند.

گیاهان آداپتوژن

وقتی بدن شما انسولین را تنظیم نمی کند، ممکن است در بدن شما جمع و باعث افزایش هورمون های جنسی مردانه به نام آندروژن شود. گیاهان آداپتوژن به توازن این هورمون ها کمک می کند. برخی از گیاهان آداپتوژن نشانه های دیگر سندروم تخمدان پلی کیستیک مانند قاعدگی های نامنظم را بهبود می بخشد.

ریشه جنسینگ پرویی (ماکا)

ریشه گیاه ماکا یک داروی سنتی برای تقویت باروری و میل جنسی است. ریشه ماکا ممکن است هورمون ها را متوازن سازد و سطح کلسترول را کاهش دهد. همچنین برای درمان افسردگی که می تواند نشانه سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد کاربرد دارد.

گیلاس زمستانی (آشواگاندا)

آشواگاندا که به آن جنسینگ هندی هم می گویند می تواند به توازن میزان کورتیزول که به نوبه خود استرس و نشانه های سندروم تخمدان پلی کیستیک را بهبود می بخشد کمک کند.

ریحان مقدس

ریحان مقدس به استرس شیمیایی و متابولیک رسیدگی می کند. به آن ملکه گیاهان می گویند. ریحان مقدس می تواند به کاهش قند خون، جلوگیری از افزایش وزن و کاهش میزان کورتیزول کمک کند.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان حاوی ماده ای به نام گلیسیریزین است که خواص متعدد یکتایی دارد. ریشه شیرین بیان عاملی ضدالتهاب است و به سوخت و ساز قند و توازن هورمونی کمک می کند و از دیگر درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود.

خارخسک

گیاه خارخسک به تحریک تخمک گذاری و قاعدگی سالم کمک می کند. همچنین یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود.

پنج انگشت

پنج انگشت قرن ها برای کمک به عوارض تولید مثل استفاده می شده است. می تواند برخی نشانه های عوارض پیش از قاعدگی را بهبود بخشد، اما تاثیر آن بر باروری نیازمند تحقیقات بیشتر است.

پروبیوتیک

پروبیوتیک تنها به گوارش و سلامت روده ها کمک نمی کند. می تواند نقش مهمی در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز ایفا کند. همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد و هورمون های جنسی مانند استروژن و آندروژن را تنظیم کند. مکمل های پروبیوتیک و غذاهای حاوی آن مانند کیمچی و کمبوچا مصرف کنید.

حفظ وزن سالم

حفظ وزن سالم می تواند به کاهش مقاومت انسولین، تنظیم قاعدگی و کاهش خطر عوارض مرتبط با سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. اگر اضافه وزن دارید برخی تحقیقات نشان داده است که کاهش تدریجی وزن از طریق رژیم کم کالری می تواند درمان مطمئنی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد.

توازن ورزشی

ورزش برای حفظ وزن سالم مهم است و از بهترین انواع درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود. اما ورزش زیاد می تواند هورمون های شما را بهم بریزد. با پزشک درباره توازن آن مشورت کنید. ورزش های آرام مانند یوگا و پیلاتس را می توان به مدت طولانی تری انجام داد. شنا و ایروبیک سبک هم توصیه می شود. ورزش های سنگین با استراحت و دویدن طولانی نیز می تواند به بهبود نشانه های سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. درباره نوع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

خواب خوب داشته باشید

خواب بر میزان استرس شما تاثیر می گذارد و به تنظیم کورتیزول برای توازن هورمون ها کمک می کند. اما اختلال خواب در بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک دو برابر شایع است. برای تقویت سلامت خواب:

- هر شب هشت تا ده ساعت بخوابید

- سر ساعت معین بخوابید

- از مصرف غذاهای محرک و سنگین و چرب قبل از خواب خودداری کنید

کاهش استرس

کاهش استرس می تواند کورتیزول را تنظیم کند. بسیاری از استراتژی های نامبرده در بالا، نظیر یوگا، خواب کافی و کاهش کافئین می تواند به کاهش استرس کمک کند. پیاده روی بیرون از خانه و ایجاد فضای در زندگی برای آرامش و مراقبت از خود نیز می تواند استرس را کاهش دهد.

مختل کننده های غدد درون ریز را قطع یا محدود سازید

مختل کننده های غدد درون ریز مواد شیمیایی یا ترکیباتی هستند که واکنش های هورمونی طبیعی بدن شما را مختل یا مسدود می سازد. برخی از مختل کننده های غدد درون ریز رفتار هورمون های جنسی مردانه و زنانه را تقلید می کند و باعث گیجی دستگاه تولید مثل می شود. این می تواند خطر نشانه های سندروم تخمدان پلی کیستیک را افزایش دهد.

این مواد اغلب در غذاهای کنسروی، صابون ها و مواد آرایشی یافت می شود. مختل کنندگان رایج شامل موارد زیر است:

- دیوکسین

- فتالات

- سم آفات

- بی پی ای

- گلیکول اتر

طب سوزنی

تحقیقات زیادی درباره طب سوزنی به عنوان جایگزینی برای درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است. طب سوزنی می تواند به دلایل زیر به سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند:

- افزایش جریان خون در تخمدان ها

- کاهش میزان کورتیزول

- کمک به کاهش وزن

- بهبود حساسیت به انسولین

احتیاط کنید

نسبت به مکمل ها و انواع دیگر درمان های خانگی تنبلی تخمدان که ادعاهای بزرگ دارند محتاط باشید. با اینکه تحقیقات زیادی درباره درمان های طبیعی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است، هنوز اطلاعات بیشتری برای پشتیبانی از آن ها نیاز است. باید همیشه پیش از شروع درمان جایگزین با پزشک مشورت کنید. برخی درمان ها که ادعای معجزه برای سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند می تواند بر باروری شما تاثیر بگذارد و منجر به مشکلات دیگری شود.

خصوصا مراقب موارد زیر باشید:

- پروژستین که می تواند باردار شدن را برای شما سخت کند

- آنزیم درمانی سیستمیک

- مکمل ها و گیاهانی که وعده درمان قطعی و نتایج سریع می دهند

با پزشک خود مشورت کنید

اگر می خواهید هر کدام از درمان های خانگی تنبلی تخمدان را استفاده کنید، برای برنامه ریزی با پزشک خود مشورت کنید. با این که مکمل های گیاهی و درمان های جایگزین می تواند به درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کند، اما نمی تواند جایگزین گفتگوی مداوم با پزشک درباره نشانه ها شود.

مطالعه بیشتر:

آیا امکان بارداری با تنبلی تخمدان وجود دارد؟

تنبلی تخمدان یا pco چیست و درمان تنبلی تخمدان چیست؟

جلوگیری از بارداری در بانوان مبتلا به تنبلی تخمدان چگونه است؟

بارداری با وجود تنبلی تخمدان، کیا با تنبلی تخمدان شدید باردار شدن؟

?پرسش و پاسخ های درمان های خانگی تنبلی تخمدان

آیا دارچین برای درمان تنبلی تخمدان مفید است؟

دارچین از پوست درخت دارچین بدست می آید و یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود. عصاره دارچین تاثیرات مثبتی بر مقاومت انسولین داشته است. دارچین همچنین می تواند قاعدگی را برای بانوان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک تنظیم کند.

آیا زردچوبه برای درمان تنبلی تخمدان فایده ای دارد؟

ماده فعال زردچوبه کورکومین نام دارد. زردچوبه می تواند مقاومت انسولین را کاهش دهد و یک عامل ضدالتهاب بوده و یکی از درمان های خانگی تنبلی تخمدان است.

می توانم از روغن گل مغربی برای درمان تنبلی تخمدان استفاده کنم؟

روغن گل مغربی برای درد قاعدگی و قاعدگی های نامنظم استفاده می شود. همچنین می تواند میزان کلسترول و استرس اکسیداتیو را که هر دو با سندروم تخمدان پلی کیستیک مرتبط هستند بهبود بخشد.

ریشه شیرین بیان چگونه تنبلی تخمدان را درمان می کند؟

ریشه شیرین بیان حاوی ماده ای به نام گلیسیریزین است که خواص متعدد یکتایی دارد. ریشه شیرین بیان عاملی ضدالتهاب است و به سوخت و ساز قند و توازن هورمونی کمک می کند وو از دیگر درمان های خانگی تنبلی تخمدان محسوب می شود.

منبع: healthline