The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت مو در آوردن نوک سینه و راه های برطرف کردن آن چیست؟

تقریبا تمام بدن انسان از مو و فولیکول های مو پوشیده شده است. موهای بدن از نظر ظاهر با هم تفاوت دارند، گاهی بسیار نازک و شفاف هستند و گاهی مانند موهای پا، با افزایش سن ضخیم‌تر و تیره‌تر می شوند. در برخی موارد موهای بلند و درشت در جاهایی مثل گوش‌، چانه و حتی نوک سینه‌ها می رویند که اصلاً انتظار نداریم. شاید با دیدن موهای سیاه و فرخورده در اطراف هاله پستان، تعجب کنید، اما این تنها شما نیستید و رویش موی سینه در خانم ها کاملاً طبیعی است. معلوم نیست چه درصدی از بانوان روی هاله پستان مو دارند زیرا بسیاری از آنها این وضعیت را با پزشک درمیان نمی گذارند.در بیشتر موارد، مو در آوردن نوک سینه جای نگرانی ندارد و حاصل تغییرات طبیعی بدن است. اما در برخی موارد می تواند نشانه مشکل باشد و نیاز به توجه پزشک دارد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد مو در آوردن نوک سینه گفتگو کنیم.

علت مو در آوردن نوک سینه چیست؟

رویش مو روی هاله قهوه ای پستان امری عادی و طبیعی است و به دلایل متعددی بروز می کند. چند دلیل رایج زمینه ای که می تواند منجر به رشد موهای نوک پستان شود و شیوع آن را در بین بانوان توجیه می کند، عبارتند از:

تغییرات هورمونی

نوسانات هورمونی می تواند با علائم مختلفی از جمله تیره شدن موهای نوک سینه همراه باشد. این نشانه ها بیشتر در دورانی مانند بارداری و یائسگی مشاهده می شود که تغییرات هورمونی چشمگیر هستند. در سنین بین 20 تا 30 سالگی نیز تغییرات هورمونی اندکی رخ می دهد که می تواند منجر به تغییراتی در موها شود.

افزایش هورمون های مردانه

تولید سطح بالای آندروژن‌ها، مانند هورمون تستوسترون که معمولاً در مردان فراوان‌تر است، می‌تواند در کنار نشانه های دیگر، باعث بروز علائم مختلفی از جمله مو در آوردن نوک سینه شود. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

• چرب شدن پوست یا آکنه

• عدم وجود دوره های قاعدگی که در پزشکی به آن آمنوره می گویند

• افزایش توده عضلانی اسکلتی

• طاسی با الگوی مردانه، که شامل ریزش موی سر می شود

سطح هورمونهای خون را می توان با مراجعه به پزشک و آزمایش خون مورد بررسی قرار داد.

داروها

رشد غیرعادی مو می تواند در اثر مصرف برخی داروها مانند تستوسترون، گلوکوکورتیکواستروئیدها و برخی از سرکوب کننده های ایمنی رخ دهد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

عدم تعادل هورمون های تولید مثل عامل سندرم تخمدان پلی کیستیک است که با عوارض جانبی متعددی از جمله ناباروری، بی نظمی قاعدگی، کیست تخمدان و رشد بیش از حد مو در مناطقی مانند نوک پستان که بیشتر در آقایان دیده می شود، بروز می کند. تخمین زده می شود که از هر 10 خانم در سنین باروری 1 نفر مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند.

سندرم کوشینگ

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطوح بالای کورتیزول، عامل سندرم کوشینگ است. کورتیزول یک هورمون گلوکوکورتیکواستروئیدی یا کورتون که به شمار می آید و در صورتی افزایش می یابد که فرد داروهای کورتونی مصرف کند یا مبتلا به تومور ریه، غدد فوق کلیوی یا مغز غیر از هیپوفیز باشد. برخی از علائم سندرم کوشینگ شبیه به تخمدان پلی کیستیک بوده و در افزایش رشد مو و چرخه قاعدگی غیرطبیعی در بانوان مبتلا به این سندرم در کنار چندین علامت و نشانه دیگر به چشم می خورد.

درمان مو در آوردن نوک سینه

موهای تیره اطراف نوک سینه مشکلی ایجاد نمی کنند و تنها در صورت تمایل می توانید به دلایل زیبایی شناختی آنها را بردارید. چندین گزینه درمانی موثر برای مو در آوردن نوک سینه عبارتند از:

پیرایش با قیچی

این روش کم خطرترین گزینه ای است که می توانید در خانه امتحان کنید، اما مراقب باشید آسیبی به سینه وارد نشود. اگر می خواهید موهای نوک سینه را با قیچی بردارید از قیچی های کوچک مانند قیچی مانیکور استفاده کنید. موها را از نزدیک به پوست کوتاه کنید. البته موها به رشد خود ادامه می دهند و همواره نیاز به کوتاه کردن دارند.

برداشتن مو با استفاده از موچین

این روش نیز یکی از ساده ترین راه های از بین بردن موهای نوک پستان است، اما قبل از شروع چند نکته را مد نظر داشته باشید. پوست نوک سینه و هاله اطراف آن حساس است و گاهی کندن مو می تواند ناراحتی ایجاد کند. به این منظور پیشنهاد می شود، موها را بلافاصله بعد از حمام بردارید. آب گرم به باز شدن منافذ کمک می کند و موها راحت تر و با درد کمتری بیرون بیایند.

از طرف دیگر، از آنجا که موها دوباره می رویند، کندن آنها احتمال عفونت یا موهای زیر پوستی را افزایش می دهند بنابراین احتیاط کنید و مراقب علائم عفونت مانند قرمزی، حساسیت یا چرک باشید.

اصلاح با تیغ

وقتی زیر دوش هستید می توانید موهای نوک سینه را با دقت با تیغ اصلاح کنید. تیغ زدن نیز مانند موچین کردن، به دلیل بازگشت موها، خطر ایجاد موهای زیر پوستی یا عفونت را افزایش می دهد. علاوه بر این، ممکن است به دلیل بی دقتی سینه ها یا نوک سینه ها بریده شود.

اپیلاسیون

می توان موهای روی پستان را به روش اپیلاسیون یا استفاده از موم زدود. البته این روش کمی درد دارد و بهتر است خودتان دست به کار نشوید، در عوض، به آرایشگاه یا سالن اپیلاسیون مراجعه کنید و از متخصص زیبایی آموزش دیده کمک بخواهید. بازگشت مجدد موها، پس از اپیلاسیون خطر ابتلا به عفونت یا برگشت مو را افزایش می دهد.

لیزر یا الکترولیز

به کمک هر دو روش می توان رشد مو را کاهش داد یا سرعت رشد را کم کرد، اما هزینه چشمگیر آن را نمی توان نادیده گرفت. این درمان، توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود و هزینه آن برای هر جلسه جداگانه دریافت می گردد. لیزر یا الکترولیز به خصوص در پوست حساس ناحیه نوک سینه می تواند ناراحتی ایجاد کند.

هورمون درمانی

چنانچه پزشک علت تیرگی و ضخیم شدن موهای اطراف نوک سینه را عدم تعادل هورمونی تشخیص دهد، برای رفع مشکل و برقراری تعادل داروهای هورمونی تجویز می کند. قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون، جز درمانهای معمول هستند، درمان تک هورمونی بسته به نیازهای خاص بیمار یک گزینه بالقوه به شمار می آید.

استفاده از کرم های موبر

کرم های موبر اغلب برای خطوط بیکینی، پاها و زیر بغل استفاده می شوند. بهتر است از این محصولات برای زدودن موهای زائد اطراف نوک پستان استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوست می شوند.

چه زمانی باید برای مو در آوردن نوک سینه باید با پزشک مشورت کنیم؟

در بیشتر موارد، برای رشد موهای اطراف نوک سینه نیازی نیست به به پزشک مراجعه کنیم. چنانچه در نواحی دیگر نیز رشد مو یا علائم غیرعادی دیگری دارید، با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند با بررسی شرایط تعیین کند که آیا رشد مو بخشی از تغییرات طبیعی است یا در اثر مشکل اساسی مانند تخمدان پلی کیستیک یا سندرم کوشینگ رخ داده است. آزمایش های تکمیلی به ارزیابی علل احتمالی کمک می کنند.

همچنین می توانید در مورد روش های ایمن از بین بردن موهای اطراف نوک سینه از راهنمایی پزشک بهره بگیرید. به دلیل خطر برگشت مو یا عفونت، پزشک می تواند نکات یا توصیه هایی را برای کاهش خطر عوارض ارائه دهد.

کلام آخر...

باید بدانید مو در آوردن نوک سینه شایع است و به ندرت می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی باشد. به لحاظ پزشکی، الزامی برای برداشتن موها وجود ندارد، اما اگر از این بابت ناراحت هستید، می‌توانید به راحتی با موچین، تیغ، قیچی و یا با اپیلاسیون آن را بردارید. روش هایی مانند الکترولیز و لیزر موهای زائد نیز می توانند رشد مو را به طور کامل کند یا متوقف کنند، اما با هزینه بسیار بالاتر انجام می شوند.

مطالعه بیشتر:

با موهای زائد در دوران بارداری چه کنیم؟

مراحل بلوغ در دختران و نشانه های بلوغ دختران چیست؟

علت تاول نوك پستان در شيردهي چیست و چگونه قابل درمان است؟

علت تیره شدن نوک سینه در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

?پرسش و پاسخ های مو در آوردن نوک سینه

آیا مو در آوردن نوک سینه طبیعی است؟

باید بدانید مو در آوردن نوک سینه شایع است و به ندرت می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی باشد. به لحاظ پزشکی، الزامی برای برداشتن موها وجود ندارد، اما اگر از این بابت ناراحت هستید، می‌توانید به راحتی با موچین، تیغ، قیچی و یا با اپیلاسیون آن را بردارید.

علت مو در آوردن نوک سینه چیست؟

نوسانات هورمونی می تواند با علائم مختلفی از جمله تیره شدن موهای نوک سینه همراه باشد. این نشانه ها بیشتر در دورانی مانند بارداری و یائسگی مشاهده می شود که تغییرات هورمونی چشمگیر هستند. در سنین بین 20 تا 30 سالگی نیز تغییرات هورمونی اندکی رخ می دهد که می تواند منجر به تغییراتی در موها شود.

چه زمانی برای درمان موهای ضخیم اطراف سینه باید دارو بخوریم؟

چنانچه پزشک علت تیرگی و ضخیم شدن موهای اطراف نوک سینه را عدم تعادل هورمونی تشخیص دهد، برای رفع مشکل و برقراری تعادل داروهای هورمونی تجویز می کند. قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون، جز درمانهای معمول هستند، درمان تک هورمونی بسته به نیازهای خاص بیمار یک گزینه بالقوه به شمار می آید.

چه زمانی باید برای مو در آوردن نوک سینه باید با پزشک مشورت کنیم؟

در بیشتر موارد، برای رشد موهای اطراف نوک سینه نیازی نیست به به پزشک مراجعه کنیم. چنانچه در نواحی دیگر نیز رشد مو یا علائم غیرعادی دیگری دارید، با پزشک مشورت کنید

منبع: healthline