The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت تیره شدن نوک سینه در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

بارداری بدن شما را دستخوش تغییرات بسیار زیادی کرده، گرچه که از رشد و نمو یک فرشته کوچک درون بدن خودتان احساس شگفت انگیزی دارید، اما برخی تغییرات ناشی از آن احتمالا برایتان چندان خوشایند نیست. یکی از آنها تیره شدن نوک پستان و هاله اطراف آن در بارداری است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که علت تیره شدن نوک سینه در بارداری چیست و برای برطرف شدن تیرگی نوک سینه در بارداری چه کاری می توانید بکنید.

 بارداری باعث می‌شود بدن شما از هر لحاظ دچار تغییر شود. وقتی در آینه به خود می‌نگرید متوجه تغییرات اندک و نامنتظره‌ای در نقاطی از بدن می‌شوید. درکنار عوارض جانبی دوران بارداری، مانند: تهوع صبحگاهی، ورم و ترک‌های بارداری؛ نوک سینه‌های شما ممکن است ناگهان تیره‌تر شود.

هرچند ممکن است این تغییر برای شما بسیار قابل توجه باشد، به یاد داشته باشید بدن هرشخص با دیگری متفاوت است و این موضوعی نیست که مدام بخواهید به آن توجه داشته باشید. با خود مهربان باشید مخصوصا اینکه بارداری با ایجاد خستگی، استرس، اضطراب و تغییرات خلق و خو، از لحاط ذهنی نیز شما را بهم می‌ریزد. برای اینکه خیالتان را از این بابت راحت کنیم، در این مقاله همه چیز را در مورد تیرگی سینه‌ها در دوران بارداری،‌ اینکه اتفاقی شایع است یا خیر،‌ چه عواملی باعث ایجاد آن می‌شود، آیا از بین خواهد رفت و یا برای از بین بردن آن کاری می‌توانید انجام بدهید یا خیر،‌ با شما در میان خواهیم گذاشت.

آیا تیرگی نوک سینه‌ها در دوران بارداری شایع است؟

هاله تیره دور نوک سینه، در دوران بارداری تیره‌تر خواهد شد و این از شایع‌ترین عوارض جانبی بارداری است. برخی از بانوان در دوران بارداری متوجه تغییراتی در سینه‌‌های خود می‌شوند. غیر از تیره‌تر شدن نوک سینه‌ها،‌ ممکن است سینه‌ها بزرگ‌تر و دردناک‌تر شوند. برخی از بانوان متوجه برآمدگی‌هایی اطراف نوک سینه خود می‌شوند که به آن غدد مونتگومری می‌گویند. این برآمدگی‌ها غدد چربی هستند که باعث چرب شدن نوک سینه‌ها و سهولت در شیردهی می‌شوند و نوزاد را در برابر میکروب‌ها محافظت می‌کنند.

علت سیاه شدن نوک سینه در بارداری چیست؟

گفته می شود هر تغییری که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، به‌خاطر هورمون‌ها است. هورمون‌ها بدن شما را آماده حمل و به دنیا آوردن جنین می‌کنند. در طول دوران بارداری، تولید هورمون ملانین که موجب تیره شدن رنگ مو، ‌پوست و چشم می‌شود در بدن افزایش پیدا می‌کند و همین امر علت تیرگی نوک سینه در بارداری محسوب می شود.

قسمت‌هایی از بدن که افزایش مقدار ملانین بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد،‌ بخش‌هایی است که بیشترین مقدار رنگدانه در آن وجود دارد، مانند هاله اطراف نوک سینه. برخی معتقد هستند بدن با افزایش مقدار ملانین باعث تیره شدن نوک سینه می‌شود و نوزاد با دید ضعیفی که دارد راحت‌تر می‌تواند سینه مادر را پیدا کرده و شیر بخورد.

افزایش تولید رنگدانه ها که علت تیره شدن نوک سینه در بارداری هستند سبب بروز لک های حاملگی نیز خواهند شد. در طول دوران بارداری، برخی از مادران متوجه لکه‌های دیگری روی بدن خود می‌شوند. از علائم دیگر دوران بارداری، ملاسما است که به ماسک دوران بارداری معروف است. Melasma (از واژه یونانی «melas» به معنای سیاه آمده است) که به آن هایپرپیگمنتیشن یا تغییر رنگ پوست نیز می‌گویند؛ لکه‌های قهوه‌ای تیره، خاکستری یا مانند آفتاب سوختگی است که روی بدن ظاهر می‌شود. Linea negra، شرایط دیگری است که در آن یک خط عمود تیره روی شکم باردار ایجاد می‌شود. ممکن است به نظر عجیب بیاید ولی باید بدانید این تغییرات پوستی شایع و کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

آیا تیرگی نوک سینه بعد از زایمان از بین می‌رود؟

در اغلب مواقع سینه‌هایی که در دوران بارداری تیره شده‌اند، بعد از زایمان به حالت اول خود بازمی‌گردند. ممکن است فورا این تغییر صورت نگیرد ولی به مرور و بعد از گذشت هفته‌ها و ماه‌ها بعد از زایمان رنگ نوک سینه‌ها به حالت اول بازمی‌گردد. هرچند در مورد برخی این تغییر دائمی خواهد بود. اگر تصمیم به شیردهی دارید، ممکن است تغییراتی در سینه و نوک سینه شما رخ بدهد. سینه و نوک سینه‌ها، حساس‌، دردناک و ترک خورده می‌شوند و ممکن است برفک‌هایی روی سینه به وجود آید.

می‌توانم کاری انجام بدهم؟

بعد از شرح علت تیره شدن نوک سینه در بارداری، نوبت به بیان راهکارهای درمانی می رسد. از آنجا‌ که علت تیره شدن نوک سینه در بارداری بخاطر افزایش هورمون ملانین است،‌ بهتر است از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. سازمان بهداشت ملی بریتانیا (The NHS) به مادران پیشنهاد می‌دهد از کر‌مهای ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنند، زیرا در دوران بارداری پوست در مقابل آفتاب حساس‌تر است. اگر در جای بسیار گرم هستید به دنبال سایه باشید و آب بیشتری مصرف کنید. از آنجا که دمای بدن بانوی باردار به‌خاطر پمپاژ خون برای جنین بالاتر است، هوای گرم باعث افزایش زیاد دمای بدن و کم‌آبی می‌شود. جویس کانر متخصص پوست و زیبایی توصیه می‌کند، در هنگام گرما و کلافگی برای خنک کردن و کاستن از خارش پوست از آب استفاده کنید.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای دوران بارداری مهم است. استفاده از این محصولات به شما اطمینان خاطر می‌دهد که برای شما و همچنین جنین‌تان بی‌خطر هستند.‌ از تحریک والتهاب پوست که موجب تیره‌تر شدن آن می‌شود خودداری کنید. می‌توانید برای پوشاندن قسمت‌های تیره پوست خود از کانسیلر مناسب بارداری استفاده کنید.

حال که علت تیره شدن نوک سینه در بارداری را می دانید، بهتر است آن را به عنوان بخشی از تغییرات بارداری بپزیرید. به یاد داشته باشید که چنین تغییراتی در برابر شگفتی رشد یک حیات دیگر در وجودتان قابل اغماض است!

منبع: motherandbaby

 

 بیشتر بدانید:

1- علت اصلی نگرفتن سینه (پستان) مادر توسط نوزاد و درمان آن؟

2- آماده سازی نوک پستان برای شیردهی پستانی

3- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

4- راه های درمان زخم شدن نوك سينه در شيردهي