The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه بینی در بارداری و منظور از لکه بینی در بارداری چیست؟

مشاهده لکه بینی یا خونریزی خفیف در دوران بارداری می تواند ترسناک باشد، اما مهم است بدانید که لکه بینی در بارداری همیشه نشانه دهنده سقط نیست. بسیاری از زنانی که در دوران بارداری لکه بینی را تجربه می کنند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چه زمانی لکه بینی در بارداری خطرناک است و باید سریعا به متخصص مراجعه کنید.

منظور از لکه بینی در بارداری چیست؟

لکه بینی خروج مقدار کمی از خون صورتی، قرمز یا قهوه ای تیره از واژن تلقی می شود. هنگام استفاده از سرویس بهداشتی و خشک کردن خودتان با دستمال و یا روی لباس زیرتان، ممکن است لکه بینی را مشاهده کنید. واضح است که لکه بینی سبکتر از دوره قاعدگی شما خواهد بود. خون خارج شده به حدی کم است که به طرف دیگر لباس زیر تراوش نمی کند.

لکه بینی در بارداری می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. لکه بینی با خونریزی شدید متفاوت است اگر در دوران بارداری دچار خونریزی شدید حتما به اورژانس مراجعه کنید.

چه موقع برای لکه بینی در بارداری باید با پزشک خود تماس بگیرید؟

در هر زمان از بارداری لکه بینی یا خونریزی را مشاهده کردید باید به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند تعیین کنند که آیا شما نیاز به ویزیت شدن دارید یا نه. آنها ممکن است علائم دیگری را به همراه لکه بینی مانند درد شکم و کمر یا تب از شما بپرسند.

اگر گروه خونی شما منفی است اطلاع دادن لکه بینی به پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا ممکن است به دریافت آمپول رگام نیاز داشته باشید.

لکه بینی در چه ماهی از بارداری خطرناک تر است؟

اگر در سه ماهه دوم یا سوم حاملگی خود لکه بینی زیاد و یا خونریزی دارید، فوراً پزشک را در جریان بگذارید یا به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

لکه بینی در سه ماهه اول

بر اساس آمارها حدود 25 درصد از زنان باردار در 12 هفته اول بارداری خود لکه بینی را تجربه می کنند. یک مطالعه منبع معتبر از سال 2010 نشان داد که لکه بینی بیشتر در هفته های ششم و هفتم بارداری دیده می شود. لکه بینی همیشه نشانه سقط جنین نیست.

دلیل لکه بینی در سه ماه اول چیست؟

لکه بینی در سه ماهه اول ممکن است به این موارد نسبت داده شود:

• خونریزی لانه گزینی

• حاملگی خارج رحمی

• سقط جنین

• علل ناشناخته

در اینجا مواردی است که باید در مورد این علل احتمالی بدانید:

خونریزی لانه گزینی

خونریزی لانه گزینی 6 تا 12 روز پس از بارداری اتفاق می افتد. اعتقاد بر این است که این نشانه ای است که جنین در دیواره رحم کاشته می شود. هر زنی خونریزی لانه گزینی را تجربه نخواهد کرد اما برای زنانی که آن را تجربه می کنند این می تواند یکی از اولین علائم بارداری باشد.

خونریزی لانه گزینی چه رنگی و چقدر است؟

خونریزی لانه گزینی معمولاً صورتی روشن تا قهوه ای تیره است. درحد خونریزی قاعدگی نیست و معمول نیاز به تامپون یا نوار بهداشتی نخواهید داشت. وقتی از دستشویی استفاده می کنید خون به درون توالت نمی ریزد.

خونریزی لانه گزینی چقدر طول می کشد؟

خونریزی لانه گزینی از چند ساعت، حداکثر 3 روز طول می کشد و خود به خود متوقف می شود و مقدار خون خارج شده بسیار کمتر از قاعدگی است.

حاملگی خارج رحمی

حاملگی خارج رحمی یک مورد اورژانسی پزشکی است. زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده خود را در جایی خارج از رحم مثلا لوله های رحمی متصل کند. لکه بینی در این موارد از کم تا شدید می تواند متفاوت باشد. خونریزی یا لکه بینی در دوران بارداری خارج رحمی معمولاً همراه است با:

• درد شکم یا لگن که تیز و تیر کشنده است

• ضعف، سرگیجه، یا غش کردن

• فشار مقعدی

در صورت بروز این علائم بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

سقط زودرس

بیشتر سقط ها در 13 هفته اول بارداری اتفاق می افتد. اگر می دانید که باردار هستید و خونریزی قهوه ای یا قرمز روشن با درد یا بدون درد دارید، با پزشک خود صحبت کنید. همراه با لکه بینی ناشی از سقط جنین، ممکن است علائم زیر را نیز مشاهده کنید:

• کمر درد خفیف تا شدید

• کاهش وزن

• خروج مقدر زیادی مخاط سفید و صورتی

• گرفتگی یا انقباض عضلانی شبیه دردهای پریودی شدید

• خروج بافت یا مواد لخته مانند که از واژن شما بیرون می آید

• کاهش ناگهانی علائم بارداری

متاسفانه هنگامی که سقط جنین آغاز شد برای نجات بارداری کارهای بسیار کمی می توان انجام داد. اگرچه هنوز باید با پزشک خود تماس بگیرید تا شاید بتواند جنین را نجات دهد و یا احتمال حاملگی خارج رحمی یا عارضه دیگر را رد کند.

پزشک شما احتمالاً دو یا چند آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون بارداری در بدن شما انجام می دهد. این هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) نامیده می شود که به عدد بتا معروف است.

فاصله آزمایشات 24 تا 48 ساعت خواهد بود.با کمک نتایج این آزمایشات پزشک می تواند تعیین کند که آیا سطح بتای شما کاهش می یابد یا نه. کاهش سطح hCG از دست دادن بارداری را نشان می دهد.

سقط جنین به این معنی نیست که در آینده برای باردار شدن مشکل خواهید داشت. همچنین خطر سقط در آینده را افزایش نمی دهد. بنابراین می توانید بعد از مدتی مجددا برای حامله شدن تلاش کنید. هرگز خود را برای سقط جنین سرزنش نکنید. تعداد زیادی از جنین ها قبل از هفته 12 از بین می روند که نیمی از آنها مشکلات ژنتیکی دارند.

علل ناشناخته لکه بینی در بارداری

ممکن است به یک دلیل غیرقابل شناسایی لکه بینی در بارداری داشته باشید. در اوایل بارداری بدن شما تغییرات زیادی را تجربه می کند. تغییرات دهانه رحم شما می تواند لکه بینی خفیف در برخی از زنان را به همراه داشته باشد. تغییرات هورمونی نیز ممکن است مسئول لکه بینی در بارداری باشد.

همچنین ممکن است پس از مقاربت جنسی نیز لکه بینی کمی را تجربه کنید. عفونت یکی دیگر از دلایل احتمالی لکه بینی در بارداری است، به همین دلیل مهم است که با دکتر خود در مورد لکه بینی در بارداری صحبت کنید. آنها می توانند علل جدی تر را رد کنند.

لکه بینی در سه ماهه دوم

خونریزی خفیف یا لکه بینی در سه ماهه دوم ممکن است ناشی از تحریک دهانه رحم باشد و معمولاً پس از رابطه جنسی یا معاینه دهانه رحم اتفاق می افتد که متداول است و معمولاً جای نگرانی ندارد.

پولیپ دهانه رحم یکی دیگر از دلایل احتمالی لکه بینی در سه ماهه دوم حاملگی است. پولیپ ها توده های بی ضرر در دهانه رحم هستند. ممکن است به دلیل افزایش تعداد رگهای خونی در بافت اطراف دهانه رحم، از ناحیه اطراف دهانه رحم لکه بینی داشته باشید.

اگر خونریزی واژینالی هم چیزی بیشتر از لکه بینی و مانند یک دوره قاعدگی شدید است، فوراً پزشک خود را در جریان بگذارید. خونریزی شدید در سه ماهه دوم ممکن است نشانه ای از یک فوریت پزشکی باشد ، مانند:

جفت سرراهی

• زایمان زودرس

• سقط جنین دیرهنگام

لکه بینی در سه ماهه سوم

خونریزی یا لکه بینی در اواخر بارداری ممکن است پس از رابطه جنسی یا معاینه دهانه رحم رخ دهد. این اتفاق معمول است و معمولاً جای نگرانی ندارد.

همچنین می تواند همان شوی خونی (پلاگ مخاطی) یا نشانه شروع زایمان باشد. اگر در اواخر بارداری دچار خونریزی شدید، به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید. علت آن می تواند:

• جفت سرراهی

قطع جفت

• عروق سر راهی یا vasa previa

مراقبت های اضطراری به موقع برای سلامت شما و زنده ماندن نوزاد ضروری است. حتی اگر مقدار خون خارج شده کم است و فقط لکه بینی دارید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. بسته به علائم دیگر شما، ممکن است نیاز به ارزیابی بیشتر با کمک سونوگرافی داشته باشید.

علائم سقط جنین در سه ماهه اول

بیشتر سقط ها در 13 هفته اول بارداری اتفاق می افتد. حدود 10 درصد از کل بارداری ها به سقط منجر می شود.

اگر لکه بینی یا خونریزی در واژن دارید که پس از چند ساعت به خودی خود متوقف نمی شود به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین ممکن است درد یا گرفتگی در ناحیه کمر یا شکم به همراه خروج لخته و بافت از واژن را همراه با علائم زیر داشته باشید:

• کاهش وزن

• خروج مقدار زیادی مخاط سفید و صورتی

انقباضات شکمی

• کاهش ناگهانی علائم بارداری

در هفته های اولیه بارداری ، بدن شما ممکن است بافت جنین را به خودی خود خارج کند و نیازی به هیچگونه اقدام پزشکی نداشته باشید، اما اگر فکر می کنید سقط جنین را تجربه کرده اید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام جفت و جنین از بدن شما خارج شده است و همچنین یک بررسی کلی انجام می دهند تا مطمئن شوند همه چیز خوب است.

اگر دچار سقط در اواخر سه ماه اول بارداری شده باشید ممکن است برای جلوگیری از ادامه خونریزی و جلوگیری از عفونت به روشی به نام اتساع و کورتاژ، که معمولاً D و C نامیده می شود، نیاز داشته باشید.

علائم سقط جنین در سه ماهه دوم و سوم حاملگی

علائم سقط جنین در اواخر بارداری (بعد از 13 هفته) شامل موارد زیر است:

عدم احساس حرکت جنین

• خونریزی واژن یا لکه بینی

• گرفتگی عضلات پشت یا شکم

• خروج لخته بافت از واژن

اگر این علائم را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر جنین دیگر زنده نباشد ممکن است به شما دارو داده شود تا به دفع جفت و جنین به صورت طبیعی کمک کند. بعلاوه پزشک می تواند با استفاده از روشی به نام اتساع و تخلیه (D و E) جنین را خارج کند.

سقط جنین در سه ماهه دوم یا سوم نیاز به مراقبت های جسمی و عاطفی بیشتری دارد. از پزشک خود بپرسید چه زمانی می توانید به کار خود برگردید اگر فکر می کنید برای بهبود عاطفی به زمان بیشتری نیاز دارید پزشک را در جریان بگذارید. آنها ممکن است بتوانند اسنادی را به کارفرمای شما ارائه دهند تا به شما اجازه دهند مرخصی بیشتری بگیرید.

تجربه سقط جنین می تواند از نظر روحی ویرانگر باشد. بدانید که سقط جنین تقصیر شما نیست. برای حمایت در این دوران دشوار به خانواده و دوستان خود متکی باشید. همچنین می توانید به یک مشاور برای بیان غم و اندوه خود مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از زنان پس از سقط جنین بارداری سالمی دارند.

اگر قصد بارداری مجدد دارید، از پزشک خود بپرسید چه مدت قبل از باردار شدن دوباره به شما توصیه می کند صبر کنید.

پزشک شما چگونه لکه بینی را تشخیص می دهد؟

اگر دچار لکه بینی در بارداری شدید که به نظر می رسد ناشی از لانه گزینی نیست یا بعد از چند ساعت به خودی خود متوقف نمی شود، ممکن است پزشک شما را برای ارزیابی بیشتر ویزیت کند. آنها احتمالاً معاینه واژینال را برای ارزیابی میزان خونریزی انجام می دهند. همچنین ممکن است برای تأیید سلامت جنین و بررسی ضربان قلب و از سونوگرافی شکم یا واژن استفاده کنند.

در اوایل بارداری، ممکن است به آزمایش خون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) نیز نیاز داشته باشید. انجام این آزمایشات ضروری است و می تواند به تشخیص حاملگی خارج رحمی یا سقط احتمالی کمک کند. اطلاع از گروه خونی شما نیز مهم می شود.

لکه بینی در بارداری همیشه خطرناک نیست. بسیاری از خانم ها در اوایل بارداری خونریزی لانه گزینی را تجربه می کنند. همچنین تجربه برخی از لکه بینی ها بعد از رابطه جنسی نیز طبیعی است.

اگر لکه بینی در بارداری به خودی خود متوقف نمی شود یا در حال بیشتر شدن است، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر علائم دیگری همراه با لکه بینی، مانند گرفتگی عضلات، کمردرد یا تب را تجربه کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از زنانی که لکه بینی را تجربه می کنند بارداری سالمی دارند. پزشک می تواند در ارزیابی علائم شما کمک کند.

مطالعه بیشتر:

انواع خونریزی (لکه بینی) در بارداری

لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری

علت لک بینی و ترشحات قهوه ای در بارداری چیست و چگونه درمان می شود؟

آیا لکه بینی در دوران بارداری طبیعی است؟ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

?پرسش و پاسخ های لکه بینی در بارداری

منظور از لکه بینی در بارداری چیست؟

لکه بینی خروج مقدار کمی از خون صورتی، قرمز یا قهوه ای تیره از واژن تلقی می شود. هنگام استفاده از سرویس بهداشتی و خشک کردن خودتان با دستمال و یا روی لباس زیرتان، ممکن است لکه بینی را مشاهده کنید. واضح است که لکه بینی سبکتر از دوره قاعدگی شما خواهد بود. خون خارج شده به حدی کم است که به طرف دیگر لباس زیر تراوش نمی کند.

چه موقع برای لکه بینی در بارداری باید با پزشک خود تماس بگیرید؟

در هر زمان از بارداری لکه بینی یا خونریزی را مشاهده کردید باید به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند تعیین کنند که آیا شما نیاز به ویزیت شدن دارید یا نه. آنها ممکن است علائم دیگری را به همراه لکه بینی مانند درد شکم و کمر یا تب از شما بپرسند.

آیا لکه بینی در بارداری درصورتی که مادر گروه خونی منفی داشته باشد مهم ایت؟

بله. اگر گروه خونی شما منفی است اطلاع دادن لکه بینی به پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا ممکن است به دریافت آمپول رگام نیاز دشته باشید.

لکه بینی در چه ماهی از باردری خطرناک تر است؟

اگر در سه ماهه دوم یا سوم حاملگی خود لکه بینی زیاد و یا خونریزی دارید، فوراً پزشک را در جریان بگذارید یا به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

منبع: healthline