The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پی آر پی در بارداری برای مادران باردار هم موثر است؟

ریزش مو، معضل ناراحت کننده ای است که با تاثیر بر حجم موها و در نتیجه ظاهر افراد، بر اعتماد به نفس آن ها نیز تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل بسیاری از مردم در هر نقطه از جهان، به دنبال راهکارهایی برای تقویت موهای خود هستند. پی آر پی (PRP) یکی از همین روش ها است که امروزه مورد استقبال واقع شده است. اما آیا می توان از فواید پی آر پی در بارداری نیز بهره مند شد؟ با ما همراه شوید تا به پاسخ سوال خود برسید.

پی آر پی چیست؟

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که فکر می کنند پی آر پی (PRP)، یا همان "پلاسمای غنی از پلاکت"، یک روش نوین در علم پزشکی است، اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید، زیرا پزشکان از حوالی دهه 1980 از پی آر پی برای تسریع بهبودی در نواحی مختلف بدن و درمان زخم، مشکلات ارتوپدی، آسیب های عضلانی، مفصلی یا مشکلات مرتبط با رباط ها استفاده می کردند. اما از آنجا که علم هر روز در حال تغییر و تحول است، از چند سال قبل برخی متخصصان پوست و مو با اتخاذ رویکردی جدید نسبت به پی آر پی، به این نتیجه رسیدند که این روش در درمان ریزش مو نیز موثر بوده، به رشد مجدد موها کمک می کند و با افزایش خون رسانی به فولیکول مو و افزایش ضخامت ساقه مو باعث حفظ موها می شود.

پی آر پی چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد پی آر پی، در ابتدا باید با پلاکت ها و نقش آن ها در بهبودی آشنا شوید. پلاکت ها درست مانند گلبول های قرمز و سفید، دسته ای از سلول های خونی هستند که در هنگام وقوع سوانحی همچون بریدگی یا زخم به عنوان "اولین پاسخ دهندگان" بدن برای متوقف کردن خونریزی وارد عمل می شوند. بر همین اساس، محققان بر این باور هستند که با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به نواحی آسیب دیده بدن، می توان روند بهبودی را تسریع کرد. در هر جلسه درمانی، پزشک در مرحله اول برای به دست آوردن پلاسمای غنی از پلاکت، از شما خون گرفته و در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهد. در مرحله دوم، این دستگاه آزمایشگاهی با سرعت زیادی می چرخد تا در نهایت اجزای مختلف خون از هم جدا شوند و بدین ترتیب پس از حدود 10 دقیقه در سانتریفیوژ، خون شما به سه لایه تقسیم می شود:

1. پلاسمای فقیر از پلاکت،

2. پلاسمای غنی از پلاکت،

3. سلول های قرمز خون،

به این شکل پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را برای تزریق به دست می آورد. پی آر پی، علاوه بر پلاکت، دارای حاوی طیف وسیعی از فاکتورهای رشد و پروتئین ها است که همگی در کنار هم روند ترمیم بافت را سرعت می بخشند.

 در نهایت در مرحله سوم، پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده شده و به بخش هایی از پوست سر که تحت تأثیر ریزش مو قرار گرفته اند و نیاز به رشد موی بیشتری دارند، تزریق می شود. کل این فرآیند ممکن است حدود 1 ساعت زمان ببرد و می بایست در فواصل سه تا 6 ماهه تکرار گردد. زیرا پی آر پی فوراً نتیجه نمی دهد، بنابراین نمی توانید با یک جلسه درمان توقع معجزه داشته باشید و احتمالا به چندین نوبت جلسه درمانی احتیاج خواهید داشت تا در نهایت به نتیجه برسید. تعداد این جلسات درمانی، برحسب میزان ریزش مو، نتایج درمان اولیه و شرایط هر فرد همچون سن، هورمون ها و ساختار ژنتیکی متفاوت خواهد بود، اما در اغلب مواقع بعد از 3 الی 4 جلسه، می توان انتظار رشد مجدد موها را داشت.

آیا پی آر پی واقعا موثر است؟

اگرچه استفاده از پی آر پی در درمان ریزش مو، یک رویکرد کاملا جدید است، اما معدود تحقیقاتی که در رابطه با این روش انجام شده اند، نتایج امیدوارکننده ای را در درمان ریزش مو و به ویژه ریزش موی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) نشان داده اند. با این وجود هنوز خیلی زود است که با قطعیت در مورد اثربخشی پی آر پی نظر داد، زیرا پی آر پی هنوز در ابتدای راه بوده و تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن این روش انجام نشده است. همچنین مشخص نیست که پی آر پی برای چه افرادی و تحت چه شرایطی بهتر جواب می دهد.

آیا می توان از پی آر پی در بارداری نیز کمک گرفت؟

فرقی نمی کند شما آقا باشید یا خانم، جوان باشید و در یا در سنین میانسالی عمر خود به سر برید، ریزش مو در هر سن و هر شرایطی می تواند تبدیل به کابوسی ترسناک شود و دوران بارداری نیز از این قاعده مستثناء نیست!

در واقع ریزش مو دوران بارداری، بسیار رایج بوده و در حدود 40 درصد از مادران باردار به دلیل نوسانات هورمونی این مشکل را تجربه می کنند و به فکر پی آر پی در بارداری می افتند. اما از آنجا که روش هایی مانند کاشت مو، بسیار دردناک و هزینه بر بوده و دوره نقاهت طولانی دارند، این سوال مطرح می شود که آیا می توان از پی آر پی در بارداری نیز کمک گرفت؟ آیا پی آر پی برای مادران باردار هم موثر است و یا اینکه اصلا این روش در بارداری مجاز در نظر گرفته می شود؟!

خب، در حقیقت در این مورد تناقضات زیادی وجود دارد. بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که پی آر پی یک روش درمانی صد در صد طبیعی و بدون عارضه برای ریزش موی خانم ها در دوران بارداری است، زیرا فقط از پلاکت های بدن خود فرد استفاده می کند. این خبر بسیار خوشایندی برای مادرانی است که از ریزش موی بارداری رنج می برند.

اما در مقابل دسته ای دیگر از پزشکان، بر این باور هستند که به دلایلی همچون کمبود اطلاعات در رابطه با ایمنی و اثربخشی پی آر پی، دردناک بودن این روش و استفاده از داروهای بی حسی و بی هوشی و همچنین نیاز به استفاده همزمان از داروهای شمیمایی همچون ماینوکسیدیل برای به دست آوردن بهترین نتیجه، بهتر است از انجام پی آر پی در بارداری صرف نظر کرد. نکته دیگری که در ایجاد این مخالفت نقش دارد، این است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، فعلا پی آر پی را فقط برای اهداف ارتوپدی تایید کرده و بنابراین استفاده از این روش در درمان ریزش مو مورد تایید این سازمان رسمی و معتبر نیست. بر اساس نظر FDA، پی آر پی برای ریزش مو، یک روش "خارج از برچسب" است، به این معنی که اگرچه خود دارو یا درمان تایید شده است، اما برای استفاده موردنظر شما و پزشکتان (درمان ریزش مو)، تایید نشده است.

با در نظر گرفتن این نکات، باید بگوییم که استفاده از پی آر پی در بارداری مورد موافقت تمام پزشکان نبوده و بنابراین شما هم باید حتما از پزشک خود در این مورد نظرخواهی کرده و مجوز بگیرید.

عوارض پی آر پی در دوران بارداری

اگرچه پی آر پی در مقایسه با روشی مانند کاشت مو، بسیار آسان و کم دردسر به حساب می آید، اما درست مانند هر روش درمانی دیگر خالی از عارضه نیست. بنابراین اگر به فکر کمک کرفتن از پی آر پی هستید، ممکن است برخی عوارض جانبی را تجربه کنید که عبارت هستند از:

- آسیب به عروق خونی یا اعصاب در هنگام تزریق،

- احساس درد، خارش و سوزش خفیف در محل تزریق،

- ورم خفیف بعد از تزریق،

- سردرد موقتی،

- خونریزی موقت در محل تزریق

- عفونت،

- و واکنش آلرژیک به مواد بی حسی،

این عوارض ممکن است برای تمامی افرادی که تحت پروسه پی آر پی قرار می گیرند، رخ دهد اما به طور کلی خفیف و قابل چشم پوشی هستند و همین مساله یکی از دلایل محبوبیت روزافزون روش پی آر پی در درمان ریزش مو به حساب می آید. اما اینکه پی آر پی در بارداری به جز این عوارض احتمالی، با چه خطرات و مشکلات دیگری همراه است، هنوز به درستی مشخص نشده است، زیرا به تحقیقات بیشتری در این زمینه احتیاج است.

مطالعه بیشتر:

ریزش مو و تستوسترون

آیا داروی روگین برای درمان ریزش مو موثر است؟

درمان ریزش مو در دوران شیردهی در طب سنتی

7 راه برای جلوگیری از کم پشتی مو و علت کم پشتی موها چیست؟

?پرسش و پاسخ های پی آر پی در بارداری

پی آر پی چقدر طول می کشد و چندبار باید انجام شود؟

کل فرآیند آن ممکن است حدود 1 ساعت زمان ببرد و می بایست در فواصل سه تا 6 ماهه تکرار گردد.

عوارض پی آر پی در دوران بارداری چیست؟

آسیب به عروق خونی یا اعصاب در هنگام تزریق، احساس درد، خارش و سوزش خفیف در محل تزریق، ورم خفیف بعد از تزریق، سردرد موقتی، خونریزی موقت در محل تزریق، عفونت و واکنش آلرژیک به مواد بی حسی،

آیا پی آر پی واقعا موثر است؟

اگرچه استفاده از پی آر پی در درمان ریزش مو، یک رویکرد کاملا جدید است، اما معدود تحقیقاتی که در رابطه با این روش انجام شده اند، نتایج امیدوارکننده ای را در درمان ریزش مو و به ویژه ریزش موی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) نشان داده اند.

آیا می توان از پی آر پی در بارداری نیز کمک گرفت؟

به دلایلی همچون کمبود اطلاعات در رابطه با ایمنی و اثربخشی پی آر پی، دردناک بودن این روش و استفاده از داروهای بی حسی و بی هوشی و همچنین نیاز به استفاده همزمان از داروهای شمیمایی همچون ماینوکسیدیل برای به دست آوردن بهترین نتیجه، بهتر است از انجام پی آر پی در بارداری صرف نظر کنید.