The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا زنان جوان بیش تر در معرض خطر سرطان دهانه رحم قرار دارند؟

سرطان دهانه رحم در نتیجه رشد بیش از حد سلول های غیرطبیعی است که از دهانه رحم شروع می شود، ورودی بین رحم و واژن. سرطان دهانه رحم به دلیل انواع خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) به وجود می آید. این ویروس از طریق فعالیت جنسی و تماس پوست به پوست سرایت می کند. در بیش تر مواقع این ویروس بدون این که مشکلی ایجاد کند، به خودی خود از بین می رود. اما گاهی ممکن است ویروس در آینده به سرطان تبدیل شود. طبق تحقیقات، سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع بانوان در سراسر جهان است. این مقاله در مورد میزان شیوع این سرطان در سنین مختلف توضیح خواهد داد. چگونه حفاظت از خود در برابر این ویروس را که باعث سرطان دهانه رحم می شود بیاموزید.

آیا سرطان دهانه رحم در گروه های سنی خاص شایع تر است؟

طبق اطلاعاتی که توسط دانشکده ملی سرطان گزارش شده، سرطان دهانه رحم اغلب در سنین ۳۵ تا ۴۴ سالگی تشخیص داده می شود. با این که ممکن است این سرطان در دهه ۲۰ زندگی به وجود آید، اما احتمال آن کم است. زیرا سالیان سال طول می کشد تا سرطان دهانه رحم ایجاد شود. 

درصد موارد جدید در سنین ۲۰ تا ۶۴:

• جوان تر از ۲۰: کم تر از ۰.۱ درصد

• سنین ۲۰ تا ۳۴: ۱۳.۷ درصد

• سنین ۳۵ تا ۴۴: ۲۲.۸ درصد

• سنین ۴۵ تا ۵۴: ۲۲.۴ درصد

• سنین ۵۵ تا ۶۴: ۱۹.۷ درصد

با این که ممکن است سرطان دهانه رحم در سن کم و از ۲۰ سالکی و یا پس از ۶۰ سالگی تشخیص داده شود، اما اغلب تشخیص این بیماری بین سنین ۳۵ تا ۴۴ است.

آیا سرطان دهانه رحم با بالا رفتن سن همچنان خطرناک است؟

تحقیقات نشان داده است، بانوان بالای ۶۵ سال در حدود ۲۰ درصد از سرطان های دهانه رحم را شامل می شوند. این آمار باعث نگرانی محققان شده است، زیرا متخصصان زنان، غربالگری سرطان دهانه رحم را در سن ۶۵ سالگی متوقف می کنند.

انجام ندادن غربالگری روتین باعث می شود سرطان رحم در بانوان مسن تر تشخیص داده نشود و همین امر پیامدهای بدی را در پی خواهد داشت. در زیر به شیوع سرطان در سنین ۶۵ و بالاتر مطابق با آمار دانشکده ملی سرطان اشاره شده است.

درصد مبتلایان جدید در سنین بالای ۶۵ سال:

• سنین ۶۵ تا ۷۴: ۱۲.۲ درصد

• سنین ۷۵ تا ۸۴: ۶.۴ درصد

• سنین ۸۵ و بالاتر: ۲.۶ درصد

عوامل خطر سرطان دهانه رحم مرتبط با نژاد

مطالعات نشان می دهد سرطان دهانه رحم در بین بانوان لاتین تبار نسبت به بانوان سفید یا سیاه غیرلاتین در ایالات متحده بیش تر دیده می شود.با این که بانوان بومی لاتین تبار تقریبا با نرخ برابر در برابر ویروسHPV واکسینه می شوند اما ممکن است به دلیل برخی نابرابری های سلامت، غربالگری های معمول یا درمان زودهنگام در مورد آن ها انجام نشود.

انجمن سرطان آمریکا گزارش داده است بانوان سیاه پوست غیرلاتین در مقایسه با سفیدپوستان در حدود ۳۰ درصد در معرض خطر بیش تر برای سرطان دهانه رحم هستند. اما این شکاف تقریبا به طور کامل در میان بانوان جوان تر پر شده است. نرخ ابتلا به سرطان دهانه رحم در بانوان سفید و سیاه زیر ۵۰ سال تقریبا یکسان است.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم چه کنید؟

این که به طور کامل خطر ابتلا به ویروس HPV و یا سرطان پستان را کاهش دهید، کار سختی به نظر می رسد، زیرا ویروس HPV بسیار شایع است. هر چند اقداماتی وجود دارد که می توانید از خود محافظت کرده یا خطر را کاهش دهید. بگذارید به جزئیات این عوامل بپردازیم:

واکسینه شوید:

واکسن گارداسیل ۹ تنها واکسن HPV مورد تایید FDA است که در ایالات متحده استفاده می شود. این واکسن بدن شما را برای مقابله با انواع مختلف ویروس HPV آماده می کند که شامل موارد زیر است:

• HPV ۱۶ و ۱۸ که نزدیک به ۷۰ درصد سرطان های دهانه رحم را ایجاد می کند.

• HPV ۳۱، ۴۵،۳۳،، ۵۲ و ۵۸ که باعث ۱۰ تا ۲۰ درصد سرطان های دهانه رحم هستند.

دو واکسن دیگر به نام های گارداسیل و سرواریکس در نقاط دیگر دنیا یافت می شوند. این واکسن ها بدن را در مقابل ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ که اغلب سرطان های رحم را ایجاد می کنند، محافظت می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، پیشنهاد می کند کودکان در سنین ۱۱ و ۱۲ سالگی و قبل از این که ارتباط جنسی برقرار کنند، واکسینه شوند. طبق گزارش CDC هرکسی تا قبل از ۲۶ سالگی می تواند واکسینه شود.

واکسن همیشه به افراد بین سنین ۲۷ تا ۴۵ توصیه نمی شود، مگر این که موقعیت خاصی وجود داشته باشد. به دلیل این که افراد در این رده سنی پیشاپیش در معرض ویروس HPV قرار گرفته اند.

غربالگری روتین انجام دهید:

مرکز پیشگیری از بیماری ها (CDC) پیشنهاد می کند بانوان در سنین ۲۱ تا ۶۵ به طور منظم تست سرطان دهانه رحم انجام دهند. این غربالگری از سرطان دهانه رحم پیشگیری نمی کند. اما در صورتی که در تست سلول های پیش سرطانی وجود داشته باشد، می توانید درمان را آغاز کنید تا از تبدیل شدن این سلول ها به سلول های سرطانی جلوگیری شود.

دو نوع تست وجود دارد. اولی تست پاپ اسمیر است که سلول های سرطانی و پیش سرطانی را مشخص می کند. هر چه زودتر سرطان دهانه رحم تشخیص داده شود، درمان آن زودتر انجام خواهد شد. آزمایش دیگر تست HPV است که حضور این ویروس را در سلول های دهانه رحم تشخیص می دهد. این تست ممکن است عفونت HPV را در دهانه رحم قبل از ایجاد سلول های پیش سرطانی تشخیص دهد.

آزمایش HPV ممکن است به تنهایی (تست اولیه HPV) یا همزمان با آزمایش پاپ اسمیر (آزمایشی مشترک) انجام شود. به نظر می رسد این تست با آزمایش پاپ اسمیر معمولی تفاوتی ندارد. سلول هایی که جمع آوری می شود همزمان از نظر HPV و تغییرات غیرطبیعی سلولی آزمایش خواهد شد.

دستورالعمل غریالگری برای بانوان سنین ۲۵ تا ۶۵:

دستورالعمل غربالگری سرطان دهانه رحم طبق انجمن سرطان آمریکا (ACS) به صورت زیر است:

• تست اولیه HPV هر ۵ سال یک بار

• تست مشترک هر ۵ سال (تست HPV و پاپ اسمیر به صورت همزمان) یا

• تست پاپ اسمیر هر ۳ سال

در مورد بانوان بالای ۶۵ سال، ادامه غربالگری برای سرطان دهانه رحم بستگی به فاکتورهای خطر شخصی و سابقه پزشکی فرد دارد.

معمولا بانوانی که نتایج آزمایش آن ها در ده سال اخیر طبیعی بوده است و سابقه سلول های غیرطبیعی نداشته اند می توانند غربالگری را متوقف کنند.

استفاده از کاندوم:

استفاده از کاندوم در ارتباط جنسی واژینال تضمینی برای ابتلا نشدن به HPV نخواهد بود. زیرا ویروس می تواند از ارتباط پوست به پوست قسمت هایی از بدن که توسط کاندوم پوشیده نشده است سرایت کند. برای مثال احتمال دارد هنگام فعالیت های جنسی دیگر مانند ارتباط جنسی دهانی یا مقعدی این ویروس منتقل شود.

هر چند استفاده از کاندوم خطر ابتلا به ویروس HPV را کاهش می دهد. به دلیل شایع بودن این ویروس ممکن است حتی اگر تنها با یک شخص رابطه دارید باز هم به این ویروس مبتلا شوید.

سیگار نکشید:

افرادی که سیگار می کشند ۲ تا ۳ برابر بیش تر در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارند. هر چه بیش تر سیگار بکشید، خطر بیش تر می شود.اگر نگران ابتلا به سرطان دهانه رحم هستید، سیگار را ترک کنید. با پزشک در مورد امن ترین راه ترک سیگار مشورت کنید تا برنامه موفقیت آمیزی داشته باشید.

عوامل خطر دیگر

تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در افراد زیر بیش تر است:

• افراد مبتلا به HPV و کسانی که ۷ زایمان یا بیش تر داشته اند.

• به مدت ۵ سال یا بیش تر از قرص های ضدبارداری استفاده کرده اند.

• دارای ۶ شریک جنسی یا بیش تر بوده اند.

• مبتلا به عفونت HIV هستند.

• مصرف داروهایی که پس از پیوند عضو استفاده می شود تا بدن عضو را پس نزند.

پیش بینی چیست؟

نرخ بقا برای سرطان دهانه رحم پس از ۵ سال در حدود ۶۶ درصد است. به این معنا که پس از ۵ سال در حدود ۶۶ درصد از افرادی که دارای سرطان دهانه رحم بوده اند، همچنان به زندگی خود ادامه می دهند.

خبر خوب اینکه: نرخ بقای ۵ ساله برای افرادی که بیماری آن ها زود تشخیص داده شده و سلول های سرطانی محدود به دهانه رحم است، حدود ۹۲ درصد خواهد بود. به همین دلیل است که غربالگری منظم از اهمیت بالایی برخوردار است. در مراحل اولیه پزشک می تواند سرطان را تشخیص داده و درمان کند.

حرف آخر

رشد سرطان دهانه رحم سال ها طول می کشد. بنابراین بعید است سرطان دهانه رحم در دهه ۲۰ زندگی رخ دهد. بیش تر تشخیص ها بین سنین ۳۵ تا ۴۴ سالگی است. حدود ۲۰ درصد سرطان های دهانه رحم در بانوان سنین ۶۵ و بالاتر بوده است. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باید واکسینه شوید. همچنین لازم است معاینات منظم سرطان دهانه رحم را انجام دهید تا توسط آن نشانه های رشد سرطان تشخیص داده شود. تشخیص زودهنگام معمولا به معنای شانس بیش تر برای درمان موفق و بقاست.

مطالعه بیشتر:

آیا سرطان دهانه رحم کشنده است یا قابل درمان است؟

سرطان دهانه رحم با چه روش های قابل تشخیص است؟

آیا سرطان دهانه رحم ارثی است یا ارتباطی با ژنتیک دارد؟

سرطان دهانه رحم چه علائمی دارد و نشانه های خطر کدامند؟

?پرسش و پاسخ های سرطان دهانه رحم

خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در چه بانوانی بیشتر است؟

خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در افراد زیر بیش تر است: • افراد مبتلا به HPV و کسانی که ۷ زایمان یا بیش تر داشته اند. • به مدت ۵ سال یا بیش تر از قرص های ضدبارداری استفاده کرده اند. • دارای ۶ شریک جنسی یا بیش تر بوده اند. • مبتلا به عفونت HIV هستند. • مصرف داروهایی که پس از پیوند عضو استفاده می شود تا بدن عضو را پس نزند.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم چه کنید؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، پیشنهاد می کند کودکان در سنین ۱۱ و ۱۲ سالگی و قبل از این که ارتباط جنسی برقرار کنند، واکسینه شوند. طبق گزارش CDC هرکسی تا قبل از ۲۶ سالگی می تواند واکسینه شود.

سرطان دهانه رحم چگونه تشخیص داده می شود؟

دو نوع تست وجود دارد. اولی تست پاپ اسمیر است که سلول های سرطانی و پیش سرطانی را مشخص می کند. هر چه زودتر سرطان دهانه رحم تشخیص داده شود، درمان آن زودتر انجام خواهد شد. آزمایش دیگر تست HPV است که حضور این ویروس را در سلول های دهانه رحم تشخیص می دهد.

برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم در رابطه چه کنیم؟

استفاده از کاندوم در ارتباط جنسی واژینال تضمینی برای ابتلا نشدن به HPV نخواهد بود. زیرا ویروس می تواند از ارتباط پوست به پوست قسمت هایی از بدن که توسط کاندوم پوشیده نشده است سرایت کند. برای مثال احتمال دارد هنگام فعالیت های جنسی دیگر مانند ارتباط جنسی دهانی یا مقعدی این ویروس منتقل شود.

منبع: healthline