The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه های تیره در واژن و آیا لکه های تیره در واژن طبیعی است؟

تغییرات مربوط به سن در واژن شما ممکن است باعث تغییر رنگ در ناحیه تناسلی شود که گاهی به صورت لکه های تیره یا لکه های پوست ظاهر می شوند. این لکه ها معمولا جای نگرانی ندارد، مگر اینکه علائم دیگری مانند بی نظمی قاعدگی یا درد در حین رابطه جنسی را تجربه کنید. در این مقاله، به بررسی علل احتمالی ایجاد لکه های تیره در واژن و زمان مراجعه به پزشک برای آنها می پردازیم.

آیا لکه های تیره در واژن طبیعی است؟

در بیشتر موارد، تغییر واژن و ناحیه خارجی دستگاه تناسلی (ولو) در طول زمان طبیعی است. از نظر رنگ، لازم به ذکر است که لابیا یا بافت خارجی ناحیه تناسلی همیشه با رنگ پوست شما مطابقت ندارد. یک زن با پوست تیره ممکن است دارای ناحیه تناسلی با رنگ روشن باشد، در حالی که یک زن با پوست روشن ممکن است دارای یک لابیای قهوه ای تیره باشد. همانطور که روی پوست بدنتان ممکن است تیرگی هایی در برخی نقاط داشته باشید، لکه های تیره در واژن نیز طبیعی است مگر با علائم دیگری همراه باشد.

علل ایجاد لکه های تیره در واژن چیست؟

وجود لکه های تیره در واژن که معمولا جای نگرانی ندارد علل گوناگونی می تواند داشته باشد ازجمله:

سن بالا

بالا رفتن سن یکی از مهمترین دلایل تغییر واژن است. تغییرات بالقوه ممکن است شامل تفاوت در شکل، بافت و شکل کلی واژن، از جمله تیره شدن ناحیه خارجی تناسلی باشد. وقتی ناحیه تناسلی با افزایش سن تیره می شود، می تواند باعث تیره شدن پوست در نقاط خاص یا لکه های اطراف واژن شود. به طور کلی، در صورت وجود چین و چروک های بیشتر در این ناحیه، این لکه ها حتی می توانند تیره تر به نظر برسند. از دیگر تغییراتی که می تواند با افزایش سن در واژن اتفاق بیفتد، شامل: کاهش میزان موی شرمگاهی، افزایش خشکی واژن یا ناحیه خارجی واژن و کشش کمتر در پوست واژن یا ناحیه تناسلی خارجی است.

درمان همیشه برای تغییرات جسمی همراه با پیری لازم نیست. با این حال، اگر نگرانی دیگری دارید که با این تغییرات همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید، مانند:

بی نظمی در قاعدگی

• درد در هنگام رابطه جنسی

• سایر علائم نگران کننده

هورمون های جنسی

هورمون های جنسی زنانه، که شامل استروژن و پروژسترون هستند، نقش مهمی در بلوغ، قاعدگی و غیره دارند. تغییر در سطح استروژن می تواند بر تولید ملانین تأثیر بگذارد، که می تواند باعث تیره شدن مناطق حساس مانند لب های تناسلی (لابیا) یا نوک سینه ها شود.

در شرایطی که باعث تغییرات هورمونی می شود، مانند حاملگی، افزایش استروژن می تواند باعث شود که ناحیه تناسلی خارجی لکه های تیره ایجاد شود. با این حال، این تغییر رنگ فقط ماهیت موقتی دارد و ناشی از تغییرات طبیعی هورمونی است. علائم بارداری یا سایر شرایطی که باعث تغییرات هورمونی می شوند، بسته به علت اصلی، می توانند متفاوت باشند. در خارج از بارداری، این نوع شرایط می تواند باعث تغییر در قاعدگی، خلق و خوی و موارد دیگر شود.درمان تغییرات احتمالی هورمونی با تشخیص قطعی پزشک یا متخصص زنان آغاز می شود. با آزمایش مناسب می توانید علت اصلی آن را تعیین کرده و در مورد بهترین گزینه های درمانی برای شرایط خود بحث کنید.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بیماری است که با بی نظمی قاعدگی و افزایش کیست تخمدان مشخص می شود. مقادیر بالای هورمون های مردانه به نام آندروژن اغلب باعث تغییر در سطح انسولین می شود که می تواند بر روی رنگدانه های پوست تأثیر بگذارد. تغییرات رنگدانه ای پوست که با PCOS رخ می دهد کاملا متفاوت از تغییراتی است که به دلیل افزایش سن یا بارداری اتفاق می افتد. به عنوان مثال، آکانتوز نیگریکانس، که توسط PCOS ایجاد می شود، می تواند لکه های تیره مشخص شده در ناحیه تناسلی خارجی را ایجاد کند که از نظر رنگ، بافت و حتی بو متفاوت هستند.

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک

- دوره های قاعدگی نامنظم

- خونریزی غیرطبیعی

- افزایش موهای زائد بدن

- آکنه

- افزایش وزن

- ریزش مو

- سردرد

علائم کیست تخمدان به دلیل تخمدان پلی کیستیک

- درد شکمی

- افزایش نفخ

- درد لگن یا ران

- ناراحتی پستان

- حالت تهوع

- استفراغ

درمان PCOS به طور کلی با ایجاد تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی برای کمک به تنظیم سطح انسولین آغاز می شود.

کنترل بارداری، داروهای باروری و حتی جراحی گزینه های درمانی جایگزینی هستند که می توانند در کاهش علایم PCOS در مواردی که تغییر سبک زندگی کافی نیست، کمک کنند.

آکانتوز نیگریکانس Acanthosis nigricans یک اختلال شایع رنگدانه سازی پوست است که با لکه های تیره و ضخیم پوست مشخص می شود. بیشتر اوقات، این لکه های تیره پوست در چین و چروک های بدن، مانند زیر بغل یا کشاله ران ظاهر می شود.

آکانتوز نیگریکانس که ناحیه کشاله ران را تحت تاثیر قرار می دهد، همچنین ممکن است باعث ایجاد لکه های تیره در ناحیه تناسلی خارجی شود. این لکه های پوستی به صورت پوستی ضخیم و مخملی به نظر می رسند و ممکن است در کل ناحیه کشاله ران پخش شوند یا فقط به ناحیه تناسلی محدود شوند.

دلایل احتمالی آکانتوز نیگریکانس شامل PCOS ، داروهای خاص هورمونی و سایر عواملی است که بر تولید انسولین تاثیر می گذارد. هنگامی که یک بیماری زمینه ای دیگر علت آکانتوز نیگریکانس باشد، علائم اضافی آن بیماری نیز وجود خواهد داشت.

افرادی که از نژاد بومی آمریکا، آفریقا، کارائیب یا اسپانیایی تبار هستند، سابقه خانوادگی آکانتوز نیگریکانس دارند و یا دارای اضافه وزن هستند، دیابت یا پیش دیابت دارند به احتمال زیاد به این بیماری مبتلا می شوند. درمان آکانتوز نیگریکانس به طور کلی شامل درمان بیماری زمینه ای و بازگرداندن سطح انسولین به حالت طبیعی است. در برخی موارد، این ممکن است شامل مصرف داروهایی باشد که می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند.

آیا لکه های تیره در واژن نشانه سرطان است؟

سرطان ولو نوعی سرطان است که روی ولو که ناحیه خارجی اندام تناسلی زنان است تاثیر می گذارد. سرطان ولو می تواند علائم مختلفی از جمله توده ها، برجستگی ها، خال ها یا لکه های روی ولو را ایجاد کند. سرطان ولو ممکن است گاهی اوقات مانند یک لکه قرمز، سفید و یا حتی قهوه ای تیره روی پوست ولو به نظر برسد. این لکه یا وصله می تواند صاف یا برجسته به نظر برسد و غالبا با بقیه پوست اطراف آن کاملا متفاوت است. اما لکه الزاما سرطان نیست.

سایر علائم سرطان ولو ممکن است شامل خونریزی، خروج چرک یا مایعات دیگر از ناحیه تناسلی و همچنین خارش، سوزش یا درد باشد. با این حال، برخی از این علائم می توانند با شرایط دیگری مانند برفک نیز ظاهر شوند، بنابراین منحصر به سرطان نیستند.

درمان سرطان ولو بسته به میزان گسترش سرطان ممکن است شامل لیزر درمانی غیرتهاجمی یا حتی جراحی باشد. شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز ممکن است برای جلوگیری از شیوع سرطان به سایر مناطق بدن لازم باشد.

چه زمانی لکه های تیره در واژن خطرناک است و باید بررسی گردد؟

برای از بین بردن لکه های تیره در واژن همیشه جای نگرانی نیست و اغلب فقط علائم طبیعی پیری، بارداری یا سایر تغییرات هورمونی است. با این حال، لکه های تیره در واژن و روی ولو که با علائم دیگری همراه است، ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند آکانتوز نیگریکانس یا حتی سرطان ولو باشد. اگر یک لکه تیره جدید و غیرقابل توضیح در واژن خود مشاهده کردید، برای تعیین علت اصلی در اسرع وقت با پزشک یا متخصص زنان مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

تغییرات واژن با افزایش سن

6 عامل آسیب رسیدن به واژن

حفظ سلامت واژن در 20، 30، 40 و 50 سالگی

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست و چه علائمی دارد؟

?پرسش و پاسخ های لکه های تیره در واژن

آیا افزایش سن می تواند سبب ایجاد لکه در واژن شود؟

بله. بالا رفتن سن یکی از مهمترین دلایل تغییر واژن است. تغییرات بالقوه ممکن است شامل تفاوت در شکل، بافت و شکل کلی واژن، از جمله تیره شدن ناحیه خارجی تناسلی باشد. وقتی ناحیه تناسلی با افزایش سن تیره می شود، می تواند باعث تیره شدن پوست در نقاط خاص یا لکه های اطراف واژن شود.

آکانتوز نیگریکانس چیست؟

آکانتوز نیگریکانس Acanthosis nigricans یک اختلال شایع رنگدانه سازی پوست است که با لکه های تیره و ضخیم پوست مشخص می شود. بیشتر اوقات، این لکه های تیره پوست در چین و چروک های بدن، مانند زیر بغل یا کشاله ران ظاهر می شود.

آیا لکه های تیره در واژن نشانه سرطان است؟

سرطان ولو نوعی سرطان است که روی ولو که ناحیه خارجی اندام تناسلی زنان است تاثیر می گذارد. سرطان ولو می تواند علائم مختلفی از جمله توده ها، برجستگی ها، خال ها یا لکه های روی ولو را ایجاد کند. سرطان ولو ممکن است گاهی اوقات مانند یک لکه قرمز، سفید و یا حتی قهوه ای تیره روی پوست ولو به نظر برسد. این لکه یا وصله می تواند صاف یا برجسته به نظر برسد و غالبا با بقیه پوست اطراف آن کاملا متفاوت است. اما لکه الزاما سرطان نیست.

چه زمانی لکه های تیره در واژن خطرناک است و باید بررسی گردد؟

لکه های تیره در واژن و روی ولو که با علائم دیگری همراه است، ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند آکانتوز نیگریکانس یا حتی سرطان ولو باشد. اگر یک لکه تیره جدید و غیر قابل توضیح در واژن خود مشاهده کردید، برای تعیین علت اصلی در اسرع وقت با پزشک یا متخصص زنان مراجعه کنید.

منبع: healthline