The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سرطان در بارداری چه تاثیری بر نوزاد و شیردهی دارد؟

اگرچه نادر است، اما در دوران بارداری نیز این امکان وجود دارد که با سرطان روبرو شوید. همچنین ممکن است در زمانی که تحت درمان سرطان هستید، باردار شوید. در بیشتر موارد، بارداری باعث نمی شود که سرطان در بدن شما سریع تر رشد کند. و اگرچه گاهی اوقات، تغییرات هورمونی می توانند سرطان های خاصی مانند ملانوما را تحریک کنند، اما این مساله غیر معمول است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تشخیص و درمان سرطان در بارداری توسط پزشکان، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا سرطان در بارداری روی جنین تاثیر می گذارد؟

سرطان معمولاً بر روی جنین شما تأثیر نمی گذارد، اما برخی از درمان های مرتبط با سرطان ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشند. بنابراین برای تعیین بهترین گزینه های درمانی با حفظ سلامتی خود و جنینتان، با پزشک خود همکاری نزدیک داشته باشید.

سرطان در بارداری چقدر شایع است؟

به طور کلی، سرطان در بارداری یک اتفاق غیر معمول است. آمارها نشان می دهند که از هر 1000 مادر باردار، یک نفر به نوعی مبتلا به سرطان تشخیص داده می شود. با این حال، کارشناسان انتظار دارند تعداد مادران باردار مبتلا به سرطان افزایش یابد. این به این دلیل است که سن بچه دار شدن بالا رفته و متاسفانه خطر ابتلا به اکثر سرطان ها نیز با بالا رفتن سن، افزایش پیدا می کند. سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان در بارداری است. بر اساس منابع معتبر از هر 3000 مادر باردار، حدود یک نفر از آن ها مبتلا به سرطان پستان تشخیص داده می شود.

چه نوع سرطانی در دوران بارداری شایع تر است؟

برخی از سرطان های رایج که در دوران بارداری تشخیص داده می شوند، عبارتند از:

سرطان‌ های دیگر مانند سرطان ریه، مغز و استخوان نیز می ‌توانند در دوران بارداری رخ دهند، اما بسیار نادر هستند. گاهی اوقات، برخی از علائم سرطان ممکن است با علائم بارداری همپوشانی داشته باشند که می تواند تشخیص را به تاخیر بیندازد. علائم شایع بارداری و برخی از سرطان ها عبارتند از:

  •  نفخ
  •  سردرد
  •  حالت تهوع
  •  استفراغ
  •  خستگی
  •  تغییرات سینه
  •  خونریزی از رکتوم (مقعد)

تروفوبلاست حاملگی چیست؟

گروه نادری از بیماری ‌ها در دوران بارداری به نام بیماری ‌های تروفوبلاست حاملگی نیز وجود دارند که در اثر رشد غیرطبیعی سلول ‌ها (معروف به تروفوبلاست) در رحم مادران باردار ایجاد می‌ شود. این بیماری ها از اوایل بارداری شروع شده و مربوط به بارداری هستند. برخی از اشکال تروفوبلاست حاملگی می توانند به سایر بخش های بدن متاستاز دهند. با این حال، اکثر موارد خوش خیم هستند.

سرطان در بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر پزشک شما در دوران بارداری به سرطان مشکوک شود، ممکن است از شما بخواهد که آزمایشات خاصی را انجام دهید تا بتوانند تشخیص دقیقی را برای شما ارائه دهد. این بررسی ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

تصویربرداری با اشعه ایکس اشعه ایکس از دوزهای پایین تابش برای ایجاد تصاویری از داخل بدن شما استفاده می کند. کارشناسان دریافته ‌اند که سطح تشعشع مورد استفاده در تصویربرداری با اشعه ایکس به اندازه ‌ای نیست که به فرزند متولد نشده شما آسیب برساند. اگرچه جهت اطمینان بیشتر توصیه می شود که مادران باردار باید در صورت امکان از محافظ سربی برای پوشاندن شکم خود در هنگام عکسبرداری با اشعه ایکس استفاده کنند.

توموگرافی کامپیوتری (CT) اسکن  سی تی اسکن با دستگاه اشعه ایکس که به رایانه متصل است، تصاویر دقیقی از اندام های شما در اختیار پزشک قرار می دهد. سی تی اسکن سر یا قفسه سینه معمولاً در دوران بارداری بی خطر است. در دوران بارداری، سی تی اسکن از شکم یا لگن شما فقط در صورت لزوم باید انجام شود. همچنین باید در طول سی تی اسکن از محافظ سربی استفاده کنید.

اسکن تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ام آر آی (MRI)، از آهن ربا و کامپیوتر برای دیدن داخل بدن شما استفاده می کند و به طور کلی یک بررسی بی خطر برای مادران باردار در نظر گرفته می شود زیرا از اشعه یونیزان استفاده نمی کند.

سونوگرافی سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از مناطق خاصی در بدن شما استفاده می کند. این نیز یک تست تشخیصی بی خطر در دوران بارداری در نظر گرفته می شود.

بیوپسی با بیوپسی، پزشکان نمونه ای از بافت را از بدن شما خارج می کنند تا در آزمایشگاه آن را از نظر وجود سرطان مورد ارزیابی قرار دهند. تصور می شود که بیوپسی روشی بی خطر برای مادران باردار باشد.

آزمایشات و بررسی های تشخیصی سرطان در بارداری

پزشک شما ممکن است بخواهد یک معاینه فیزیکی و آزمایشات آزمایشگاهی را نیز برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت شما انجام دهد. گاهی اوقات، آزمایش ‌های معمولی که در دوران بارداری انجام می ‌شوند، می ‌توانند سرطان را زودتر از زمانی که علامت دار شود، کشف کنند. به عنوان مثال، بررسی پاپ اسمیر می تواند سرطان دهانه رحم را شناسایی کند و سونوگرافی نیز می تواند سرطان تخمدان را در مراحل اولیه آن نشان دهد.

آیا درصورت تشخیص سرطان در بارداری، باید ختم بارداری انجام شود؟

در بسیاری از مواقع، حتی با وجود تشخیص سرطان، نیازی به خاتمه دادن بارداری نخواهد بود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید فرزند خود را زودتر از زمان مقرر به دنیا بیاورید. شما و تیم پزشکی باید درباره تمام خطرات و مزایای مدیریت سرطان در بارداری خود صحبت کنید.

شما علاوه بر متخصص زنان خود، باید به پزشک متخصص درمان سرطان نیز مراجعه کنید. انکولوژیست همان پزشکی است که سرطان را درمان می کند. شما احتمالاً بیشتر از یک مادر باردار که مبتلا به سرطان نیست، باید به پزشک خود مراجعه کنید و ویزیت شوید.

اثرات سرطان در بارداری بر جنین چگونه است؟

کارشناسان هنوز از تمام راه هایی که سرطان می تواند از طریق آن ها بر جنین متولد نشده تأثیر بگذارد، مطلع نیستند. اگرچه ممکن است برخی از سرطان ها از مادر به جفت سرایت کنند، اما اغلب سرطان ها به ندرت ممکن است تأثیر مستقیمی بر جنین داشته باشند.

البته موارد بسیار نادری از سرطان هایی مانند ملانوما یا لوسمی گزارش شده است که از جفت به جنین سرایت می کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، پزشک در مورد نحوه درمان فرزندتان در دوران بارداری و پس از زایمان به شما مشاوره خواهد داد.

پس از زایمان، پزشک علائم اولیه سرطان را در نوزاد بررسی خواهد کرد. اگر فرزند شما فاقد سرطان باشد، نیازی به درمان اضافی نخواهد داشت. برخی از درمان‌ های سرطان، می‌ توانند به نوزاد متولد نشده آسیب برسانند. احتمال آسیب در 3 ماه اول بارداری که سه ماهه ابتدایی نام دارد، بیشتر است. این به این دلیل است که در سه ماهه اول، اندام ها و ساختارهای مختلف بدن جنین در حال شکل گیری و رشد هستند.

اثرات سرطان بر شیردهی

اگر تصمیم گرفتید در زمانی که سرطان دارید به فرزند خود از سینه هایتان شیر بدهید یا با دوشیدن شیر سینه ها تغذیه نوزاد را ادامه دهید، نگران نباشید، زیرا سلول های سرطانی از شما به نوزادتان منتقل نمی شوند. بسیاری از افراد مبتلا به سرطان یا کسانی که از سرطان بهبود یافته اند می توانند با موفقیت به نوزادان خود شیر بدهند.

با این حال، داروهای شیمی درمانی و سایر درمان های سرطان، می توانند از طریق شیر مادر به نوزاد او منتقل شوند. به همین دلیل، اگر تحت درمان سرطان هستید، احتمالاً به شما توصیه می شود که از دادن شیر سینه ها به فرزندتان خودداری کنید. بنابراین حتما با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای شیردهی از سینه ها در سرطان صحبت کنید.

درمان سرطان در بارداری

سال ‌ها پیش، پزشکان مطمئن نبودند که چگونه می توانند سرطان را در دوران بارداری به طور ایمن درمان کنند، بنابراین بسیاری از آن ها خاتمه بارداری را در چنین شرایطی توصیه می کردند. اما امروزه مادران گزینه های بیشتری برای درمان سرطان خود در دوران بارداری در اختیار دارند.

شما باید تمام مزایا و معایب دریافت درمان سرطان در بارداری را از پزشک خود بپرسید و تصمیم نهایی را به کمک تیم پزشکی بگیرید. زیرا درمان بسته به نوع سرطان و شرایط شما متفاوت است، و این متخصصین هستند که می توانند برای انتخاب بهترین گزینه درمانی به شما کمک کنند. انتخاب های درمانی برای مادران باردار مبتلا به سرطان مانند انتخاب های درمانی برای افراد غیرباردار مبتلا به سرطان است و فقط نحوه و زمان انجام درمان ها است که ممکن است در دوران بارداری متفاوت باشند. گزینه های درمانی پیش روی شما به عوامل زیادی بستگی دارند، از جمله:

  •  نوع سرطانی که دارید
  •  محلی که سرطان شما قرار دارد
  •  مرحله سرطان شما
  •  اینکه در چه هفته ای از بارداری هستید
  •  انتخاب های شخصی شما

درمان های رایج سرطان در بارداری می تواند شامل موارد زیر باشند:

عمل جراحي

جراحی در طی بارداری و به ویژه پس از سه ماهه اول بارداری، به طور معمول یک گزینه درمانی بی خطر برای مادر بارداری و جنین درون رحم او در نظر گرفته می شود. شیوه جراحی به نوع سرطان بستگی دارد و هدف از جراحی حذف تومورهای سرطانی است. اگر در دوران بارداری به سرطان سینه مبتلا باشید، در صورت انجام ماستکتومی یا پرتودرمانی، ممکن است عمل جراحی بر توانایی شما در شیردهی تأثیر بگذارد. اگر این موردی است که شما را نگران می کند، حتماً با پزشک خود در مورد اینکه چگونه جراحی بر شیردهی از سینه ها تأثیر می گذارد، صحبت کنید.

شیمی درمانی و سایر داروها

شیمی درمانی شامل استفاده از مواد سمی برای از بین بردن سرطان در بدن شما است. شیمی درمانی و سایر داروهای ضد سرطان می توانند به جنین آسیب برسانند، باعث نقائص مادرزادی یا حتی سقط جنین شوند، به خصوص اگر در سه ماهه اول بارداری مورد استفاده قرار بگیرند. البته برخی از داروهای شیمی‌ درمانی‌ و سایر داروهای ضد سرطان را می ‌توان با خیال راحت در طول سه ماهه دوم و سوم تجویز کرد.

رادیوتراپی

رادیوتراپی از اشعه ایکس یا ذرات پرانرژی برای از بین بردن سلول های سرطانی در بدن شما استفاده می کند. این درمان می تواند به جنین درون رحم آسیب برساند، به خصوص اگر در سه ماهه اول مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی اوقات می‌ توان با خیال راحت از پرتودرمانی در سه ماهه دوم یا سوم بارداری استفاده کرد، اما این مساله بستگی به نوع، دوز و ناحیه تحت درمان دارد.

آیا باید درمان سرطان را به تعویق بیندازید؟

ممکن است بسته به نظر پزشک، لازم باشد تا برای شروع درمان خود تا سه ماهه آخر بارداری یا حتی پس از تولد فرزندتان صبر کنید. این امر به ویژه اگر سرطان در اواخر بارداری تشخیص داده شود یا اگر سرطان در مراحل اولیه باشد، رایج است. در صورت لزوم ممکن است پزشک شما بتواند زایمان را زودتر از موعد انجام دهد.به طور کلی، اگرچه بارداری نباید بر عملکرد درمان سرطان تأثیر بگذارد، اما تأخیر در درمان به دلیل بارداری ممکن است بر روی چشم انداز و نتیجه نهایی سرطان شما تأثیر بگذارد.

در حالی که سرطان در بارداری نادر است، اما احتمال آن وجود دارد و برای برخی افراد اتفاق می افتد. اغلب، یک مادر باردار مبتلا به سرطان، همان چشم اندازی را دارد که فرد غیر باردار مبتلا به سرطان، خواهد داشت. به طور معمول، باردار بودن در حین ابتلا به سرطان نباید بر چشم انداز کلی شما تأثیر بگذارد. اما اگر سرطان به دلیل بارداری زود تشخیص داده نشود یا درمان را به تعویق بیندازید، این احتمال وجود دارد که روی چشم انداز نهایی شما تأثیر بگذارد.بنابراین با پزشک خود در مورد بهترین راه برای درمان سرطان در بارداری صحبت کنید. بسیاری از افراد از سرطان بهبود می یابند و بچه های سالمی به دنیا می آورند. بنابراین ناامید نشوید.

مطالعه بیشتر:

سرطان سینه و بارداری

سرطان تخمدان چیست؟

سرطان دهانه رحم چه علائمی دارد و نشانه های خطر کدامند؟

?پرسش و پاسخ های سرطان در بارداری

آیا درصورت تشخیص سرطان در بارداری، باید ختم بارداری انجام شود؟

در بسیاری از مواقع، حتی با وجود تشخیص سرطان، نیازی به خاتمه دادن بارداری نخواهد بود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید فرزند خود را زودتر از زمان مقرر به دنیا بیاورید. شما و تیم پزشکی باید درباره تمام خطرات و مزایای مدیریت سرطان در بارداری خود صحبت کنید.

تروفوبلاست حاملگی چیست؟

گروه نادری از بیماری ‌ها در دوران بارداری به نام بیماری ‌های تروفوبلاست حاملگی نیز وجود دارند که در اثر رشد غیرطبیعی سلول ‌ها (معروف به تروفوبلاست) در رحم مادران باردار ایجاد می‌ شود. این بیماری ها از اوایل بارداری شروع شده و مربوط به بارداری هستند. برخی از اشکال تروفوبلاست حاملگی می توانند به سایر بخش های بدن متاستاز دهند. با این حال، اکثر موارد خوش خیم هستند.

چه نوع سرطانی در دوران بارداری شایع تر است؟

برخی از سرطان های رایج که در دوران بارداری تشخیص داده می شوند، عبارتند از: سرطان پستان، سرطان دهانه رحم، لنفوم هوچکین و غیر هوچکین، سرطان تخمدان، ملانوما، سرطان خون، سرطان تیروئید، سرطان روده بزرگ،

اثرات سرطان در بارداری بر جنین چگونه است؟

کارشناسان هنوز از تمام راه هایی که سرطان می تواند از طریق آن ها بر جنین متولد نشده تأثیر بگذارد، مطلع نیستند. اگرچه ممکن است برخی از سرطان ها از مادر به جفت سرایت کنند، اما اغلب سرطان ها به ندرت ممکن است تأثیر مستقیمی بر جنین داشته باشند.

منبع: healthline