The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تریکومونیازیس در بارداری چیست و چه عوارضی دارد؟

تریکومونیازیس را می‌ توان با آنتی‌بیوتیک ‌ها درمان کرد و عفونت ناشی از آن معمولاً در عرض یک هفته از بین می ‌رود. با این حال، اگر عفونت ناشی از تریکومونیازیس درمان نشود، می تواند برای چندین ماه یا سال ادامه پیدا کند. علائم این عفونت می تواند رابطه جنسی را ناخوشایند کند. اما تریکومونیازیس در بارداری، می تواند عوارض جدی زایمان را نیز به دنبال داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم تریکومونیازیس در بارداری، علل، عوامل خطر و کارهایی که در صورت شک به ابتلا به تریکومونیازیس باید انجام دهید، ادامه مقاله را بخوانید.

تریکومونیازیس چیست؟

تریکومونیازیس (همچنین "تریک" نیز نامیده می شود، یک عفونت مقاربتی (STI) است که توسط یک انگل ایجاد می شود. این بیماری حدود 3.7 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد که باعث شده تا لقب شایع ترین عفونت مقاربتی را به خود اختصاص دهد.

تریکومونیازیس در بارداری

افراد باردار مبتلا به تریکومونیازیس، در معرض خطر بیشتری برای پارگی زودهنگام کیسه آب (پارگی کیسه آمنوتیک یا پارگی غشاها) هستند. به علاوه مادران باردار مبتلا به عفونت تریکومونیازیس، با احتمال بیشتری ممکن است زایمان زودرس یا زایمان قبل از هفته 37 را تجربه کنند.

نوزادانی که از مادران مبتلا به تریکومونیازیس متولد می شوند، با احتمال بالاتری وزن کمتر از 2500 کیلوگرم در هنگام تولد دارند و در موارد بسیار نادر، نوزادان دختر در حین زایمان و حرکت در کانال واژن، ممکن است به عفونت مبتلا شوند.

تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد، دو مورد از سه علت اصلی مرگ و میر نوزادان هستند. با این حال، تریکومونیازیس را می توان با آنتی بیوتیک ها در دوران بارداری درمان کرد تا عفونت آن قبل از زایمان از بین رفته و خطری ایجاد نکند.

علائم تریکومونیازیس در بارداری چیست؟

با توجه به اظهارات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، 70 تا 85 درصد از افراد مبتلا به تریکومونیازیس هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.

در بانوان، تریکومونیازیس می تواند باعث بروز علائم زیر شود:

• بوی ماهی مانند ناحیه تناسلی،

ترشحات واژینال با حجم زیاد و به رنگ های سفید، خاکستری یا سبز،

• احساس خارش در ناحیه تناسلی،

• احساس درد در هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی،

علائم تریکومونیازیس در مردان نادر است، اما گاهی اوقات ممکن است این علائم را تجربه کنند:

• احساس اذیت شدن و تحریک داخل آلت تناسلی،

• احساس سوزش هنگام ادرار یا پس از انزال،

خروج ترشح از آلت تناسلی،

چه چیزی باعث تریکومونیازیس می شود؟

تریکومونیازیس توسط یک انگل میکروسکوپی به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود. این انگل، در طول رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و دوره کمون آن از مواجهه تا زمان بروز عفونت، در حدود 5 تا 28 روز است.

چه کسی در معرض خطر است؟

برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به تریکومونیازیس هستند. افرادی که بیشترین خطر را دارند، عبارتند از:

• افرادی که با چندین شریک جنسی در ارتباط هستند،

• افرادی که در گذشته به سایر بیماری های مقاربتی مبتلا بوده اند،

• افرادی که در گذشته به تریکومونیازیس مبتلا بوده اند،

• افرادی که رابطه جنسی بدون روش های محافظتی مانند کاندوم برقرار می کنند،

تریکومونیازیس در بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

برای آزمایش تریکومونیازیس، پزشک از میکروسکوپ برای جستجوی انگل در نمونه گرفته شده از بیمار استفاده می کند. برای بانوان منبع نمونه ترشحات واژن و برای مردان، منبع نمونه ادرار است. سپس پزشک ممکن است آزمایش‌های بیشتری را روی نمونه انجام دهد تا وجود انگل را تأیید کند. این بررسی ها شامل آزمایش کشت، آزمایش تقویت اسید نوکلئیک یا آزمایش آنتی ژن سریع هستند.

مادران بارداری که علائم عفونت تریکومونیازیس را نشان می دهند، باید فورا به پزشک خود مراجعه کنند. از آنجایی که معمولاً در قرار ملاقات های منظم دوران بارداری، به صورت روتین و معمول از نظر تریکومونیازیس مورد ارزیابی قرار نمی گیرید، عفونت ناشی از آن ممکن است مورد توجه قرار نگیرد و به جنین شما آسیب برساند.

تریکومونیازیس در بارداری چه عوارضی دارد؟

مادران باردار مبتلا به تریکومونیازیس، عوارض زیر را با احتمال بیشتری تجربه می کنند:

• زایمان زودرس،

• به دنیا آوردن نوزادی با وزن کم هنگام تولد،

• انتقال تریکومونیازیس به نوزاد در حین زایمان (بسیار نادر)،

به علاوه همه افراد مبتلا به تریکومونیازیس، چه باردار و چه غیر باردار، ممکن است در برابر اچ آی وی (HIV)، آسیب پذیرتر بوده و بیشتر به آن مبتلا شوند.

تریکومونیازیس در بارداری چگونه درمان می شود؟

پزشکان معمولاً تریکومونیازیس را با آنتی بیوتیک درمان می کنند. به طور معمول یکی از دو آنتی بیوتیک مترونیدازول (Flagyl) یا تینیدازول (Tindamax)، برای درمان این عفونت استفاده می شود. شما و همسرتان هر دو به درمان نیاز خواهید داشت. همچنین، هر دوی شما باید تا زمانی که عفونت تریکومونیازیس برطرف نشود، از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

چشم انداز تریکومونیازیس چیست؟

پس از درمان، معمولا حدود یک هفته طول می کشد تا عفونت تریکومونیازیس برطرف شود. با درمان، اکثر مردم بهبودی کامل پیدا می کنند.

چگونه می توان از تریکومونیازیس پیشگیری کرد؟

مانند تمام بیماری های مقاربتی، تنها راه برای پیشگیری کامل از تریکومونیازیس پرهیز از رابطه جنسی است. افرادی که از نظر جنسی فعال هستند می توانند با استفاده صحیح از روش های محافظتی به ویژه کاندوم، در هر نوبت رابطه جنسی، خطر انتقال بیماری های مقاربتی از جمله تریکومونیازیس را کاهش دهند.همچنین در صورت استفاده از اسباب ‌بازی جنسی، حتما آن را پس از استفاده، به طور کامل بشویید. در صورت شک به علائم تریکومونیازیس در بارداری حتما به متخصص مراجعه کنید. 

مطالعه بیشتر:

ترشحات واژن در اوایل بارداری آیا طبیعی است؟

درمان ترشحات سبز در بارداری و دلیل آن چیست؟

ترشحات غلیظ سفید در بارداری نشانه چیست و آیا طبیعی است؟

تریکومونیازیس چیست و تریکومونیازیس چگونه تشخیص داده می شود؟

?پرسش و پاسخ های تریکومونیازیس در بارداری

تریکومونیازیس در بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

برای آزمایش تریکومونیازیس، پزشک از میکروسکوپ برای جستجوی انگل در نمونه گرفته شده از بیمار استفاده می کند. برای بانوان منبع نمونه ترشحات واژن است.

تریکومونیازیس در بارداری چه عوارضی دارد؟

• به دنیا آوردن نوزادی با وزن کم هنگام تولد • انتقال تریکومونیازیس به نوزاد در حین زایمان (بسیار نادر). به علاوه همه افراد مبتلا به تریکومونیازیس، چه باردار و چه غیر باردار، ممکن است در برابر اچ آی وی (HIV)، آسیب پذیرتر بوده و بیشتر به آن مبتلا شوند.

چه چیزی باعث تریکومونیازیس می شود؟

تریکومونیازیس توسط یک انگل میکروسکوپی به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد می شود. این انگل، در طول رابطه جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و دوره کمون آن از مواجهه تا زمان بروز عفونت، در حدود 5 تا 28 روز است.

علائم تریکومونیازیس در بارداری چیست؟

• بوی ماهی مانند ناحیه تناسلی • ترشحات واژینال با حجم زیاد و به رنگ های سفید، خاکستری یا سبز • احساس خارش در ناحیه تناسلی • احساس درد در هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی،

منبع: healthline