The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت سوپ اسفناج و خیار

سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.  بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

اسفناج بمب آهن

اسفناج؛ مقدار زیادی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید ارسنیک دارد و به علت داشتن منیزیم، جلوی پیشرفت سرطان را می گیرد.

البته اگر به دنبال جذب حداکثری آهن موجود در سبزیجات هستید، باید آنها را همراه با ویتامین ث مصرف کنید. ترکیب فلفل دلمه‌ای با سبزیجات یا لیوانی از آب پرتقال تازه ترکیبات مناسبی هستند.

ریحان و بارداری

ریحان خوراکی ‌ای عالی برای بارداری است. این سبزی تازه منبع خوبی از پروتئین، ویتامین E، ریبوفلاوین و نیاسین است؛ به‌ علاوه منبع خوبی از فیبر رژیمی، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و منگنز می‌باشد. ریحان همچنین سرشار از آهن است که برای حفظ انرژی مورد نیاز شما ضروری است؛ کلسیم برای داشتن دندان‌ها و استخوان‌هایی قوی ضروری می‌باشد. فولات نیز برای بسیاری از روندهای بدنی حیاتی است که شامل رشد و تقسیم سلول‌های جنینی می‌شود (یک واحد مصرفی ریحان 20 میکروگرم از این ویتامین B دارد).  البته بهتر است ریحان را تازه مصرف کنید، زیرا ریحان تازه به نسبت خشک آن حاوی میزان بیشتری از این مواد مغذی می‌باشد.

خیار در بارداری ؛ آره یا نه؟

خیار یک میوه ی  آبدار و کم کالری ، حاوی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، روی، فیبر، بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین A، انواع ویتامین های B و اسید فولیک است. این ریزمغذی ها به توسعه جنین در رحم مادر، افزایش سیستم ایمنی، حفظ فشار خون مناسب و افزایش استحکام استخوان مادر باردار کمک می کنند. پوست خیار نیز باعث کاهش ابتلا به یبوست در خانم حامله می شود.

خیار کم کالری است و باعث افزایش وزن نمی شود. مقدار زیادی آب در خیار وجود دارد که از کم آب شدن بدن در طول بارداری جلوگیری می کند. مقدار بالای آب (۹۵% حجم خیار را آب تشکیل می دهد) و تنوع مواد مغذی در کنار کالری کم، خیار را به میوه ای مناسب برای ماردان باردار تبدیل نموده است.

پوست خیار غنی از فیبر است. بنابراین باعث رفع یبوست در بارداری می شود. خیار غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین آ، ث و کاروتن بتا می باشد. این آنتی اکسیدان ها ایمنی بدن را افزایش میدهند و به از بین بردن عفونت ها کمک می کنند.

خیار غنی از ویتامین ث،B1 ، B2، B3، فولیک اسید، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن است که برای رشد جنین مناسب می باشند.

 

دستور پخت سوپ اسفناج و خیار

مواد لازم

  • نان تست 2 تکه
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • سیر 1 حبه
  • آب مرغ 3/4 پیمانه، (یا عصاره مرغ کم نمک)
  • شیر کم چرب 1 پیمانه
  • خیار 400 گرم، پوست کنده و خرد شده
  • برگ اسفناج 3 پیمانه، شسته شده
  • ریحان 1 پیمانه
  • آرد 1  قاشق غذاخوری
  • کره 1 قاشق چایخوری
  • پیاز 1/2، خرد شده
  • نمک به مقدار کم

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، آهن،‌ فولات، فیبر

 

طرز تهیه:

در ابتدا دو طرف نان تست را آغشته به 1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون نمایید و به مدت 3 الی 4 دقیقه داخل فر گذاشته (یا در ماهی تابه نچسب حرار ت دهید)‌ تا برشته و ترد شود، سپس بصورت تکه های کوچک خرد کنید و کنار بگذارید. کره را در ماهی تابه نچسب روی حرارت گذاشته و آرد را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید، سپس روغن زیتون و سیر را به آن اضافه کرده و همراه مقداری از آب مرغ و شیر داخل مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط کنید تا خمیری نرم بدست آید. نیمی از خیارها،‌ اسفناج،‌ ریحان و پیاز را اضافه کرده و مخلوط کنید. با یک قاشق چوبی مخلوط را به سمت پایین فشار داده و دوباره مخلوط کنید. باقیمانده مواد را اضافه کرده و بخوبی مواد را مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید. نمک و باقیمانده شیر را برای مزه دار کردن سوپ اضافه کنید. سوپ را در بشقاب های مناسب ریخته و با مقدار کمی روغن زیتون به عنوان چاشنی و تکه های نان تست نوش جان کنید. این سوپ به صورت سرد سرو می شود.

این سوپ بدلیل داشتن خیار آب بدن را تامین می کند.سرشار از ویتامین C است که جذب آهن را افزایش می دهد.ویتامین K که برای انعقاد خون لازم و ضروری است.اسفناج سرشار از فولات و آهن است که از بروز کم خونی در بارداری جلوگیری می کند.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +