The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت موسـاکـا یونانی

موساکا در بیشتر دستورالعمل‌ها اجزای تشکیل‌دهندهٔ اصلی بادمجان سرخ کرده، گوجه‌فرنگی و معمولاً گوشت چرخ‌کرده است. بهرحال نوع یونانی آن شامل لایه‌هایی از گوشت و بادمجان پخته است که بر روی آن سس بشامل ریخته شده است.سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید. بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

بادمجان برای مادر بار مفید یا مضر؟

بادمجان جزء سبزیجات کم کالری است به طوری که هر 100 گرم آن حدود 30 کالری دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات های پیچیده موجود در آن و حدود پنج گرم است در حالی که مقدار پروتئین و چربی این سبزی بسیار اندک و ناچیز است.بادمجان جزء گروه سبزیجات محسوب می شود و طبع گرم و خشک دارد. 

بادمجان حاوی فیبر به میزان یک گرم از هر صد گرم است که نسبت به سایر سبزیجات مقدار زیادی نیست، اما با مصرف مداوم آن در سبد غذایی روزانه می تواند به تأمین فیبر غذایی مورد نیاز بدن کمک کند.مهمترین ترکیبات موجود در بادمجان، وجود آنتی اکسیدان های بسیار ارزشمند بوده که مهمترین آن ها آنتوسیانین است که این آنتی اکسیدان ها عمدتا در سبزیجات و میوه های با رنگ بنفش یا سیاه دیده می شود و اثر بسیار قدرتمندی بر پیشگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ایفا می کنند که می تواند در پیشگیری از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی بسیار مؤثر باشد.

مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با احتیاط و مراقبت مصرف کنند.

از آنجایی که شاخص گلیسمی این سبزی پایین است بنابراین برای افراد دیابتی می تواند بسیار مناسب باشد.در مصرف بادمجان از روش های سالم طبخ استفاده شود چرا که سرخ کردن آن می تواند سبب جذب مقدار قابل توجهی روغن شود و این غذای سالم و کم انرژی را به غذایی ناسالم و پرانرژی تبدیل کند. ویتامین C موجود در بادمجان نیز مورد توجه قرار می گیرد و می تواند در درمان التهاب پوست نقش مؤثری داشته باشد.

 تذکر: به دلیل وجود این مواد حساسیت زا مصرف این سبزی در کودکان زیر یک سال کاملا ممنوع است و مادران باردار و شیرده باید بادمجان را با مواظبت و مراقبت مصرف کنند.

مصرف گوشت در بارداری:

گوشت منبع نامحدود آهن و پروتئین و روی (zinc) است، سه ماده‌ای که طی بارداری مصرف آن ضروری است. پروتئین از اجزای اصلی ساختار تمامی سلول‌ها در بدن بوده و برای رشد و تکامل ماهیچه و اعضای بدن جنین ضروری است. طی بارداری، نیاز روزانه شما به پروتئین به 71 گرم افزایش می‌یابد. برای پشتیبانی از افزایش حجم خون خود و پیشگیری از کم‌ خونی (کاهش سلول‌های قرمز خون)، افزایش مصرف روزانه آهن به میزان 27 میلی‌گرم نیز ضروری است.

مصرف گوجه فرنگی در بارداری

مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری به حفظ سلامت جنین و محافظت آن در مقابل بسیاری از آسیب ها کمک می کند. تحقیقات بسیاری نشان می دهد مصرف گوجه فرنگی خام در حاملگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان لیکوپن Lycopene که از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد، حفاظت و مراقبت می کنند و مانع از  آسیب سلولی میشود. گوجه فرنگی باعث کاهش احتمال بروز پره اکلامپسی می شود و به موفقیت در زایمان کمک می کند. یک گوجه فرنگی با اندازه متوسط حدود 22 کالری، بدون چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 1 گرم فیبر در رژیم غذایی و 6 میلی گرم سدیم دارد. مصرف این میزان گوجه فرنگی 40 درصد از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین c (ث) ، 20 درصد از ویتامین A (آ)، 2 درصد آهن و 1 درصد کلسیم را تامین می کند.

مواد لازم

  • بادمجان 800 گرم
  • گوشت چرخ کرده 250 گرم
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط 1 عدد، رنده یا ریز خرد شده
  • آویشن 1 قاشق چای‌خوری
  • پودر تخم گشنیز 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • فلفل دلمه 1 عدد، خرد شده (به دلخواه)
  • روغن زیتون

سس پنیر

  • کره 50 گرم
  • آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
  • شیر 2 پیمانه
  • پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری

 

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، فیبر، آهن، ویتامین‌های A ،B1 ،B2 ،B6 ،E ،K

طرز تهیه:

پوست بادمجان ها را گرفته، آنها را شسته و حلقه حلقه کنید (یا خرد کرده)، سپس با مقدار کمی روغن تفت دهید. بعد از تفت دادن آن‌ها را در آبکش گذاشته و یا روی کاغذ مخصوص آشپزخانه قرار داده تا روغن اضافی آن گرفته شود. در تابه‌ای با کمی کره یا روغن زیتون پیاز را تفت دهید. گوشت را به پیاز اضافه کرده و تفت داده تا رنگ آن عوض شود، سپس آویشن، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل را اضافه کنید.  رب را به مخلوط گوشت افزوده و با حرارت ملایم تفت دهید تا گوشت پخته شود، در صورت نیاز کمی آب به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا پخت کامل شود. (در صورت استفاده از فلفل دلمه در این مرحله به مخلوط اضافه شود) نیمی از بادمجان‌ها را در ظرف مخصوص فر بچینید، مایه گوشتی آماده شده را روی بادمجان‌ها پخش کنید و مابقی بادمجان‌ها را روی گوشت قرار دهید. سپس سس پنیر را اضافه کنید، بطوریکه روی مواد را بخوبی بپوشاند. فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم نمایید. ظرف را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید، سپس بصورت گرم نوش‌جان کنید.

طرز تهیه سس پنیر : در ظرفی کره و آرد را 2 دقیقه تفت دهید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و شیر سرد را کم کم به آن اضافه کنید و مواد را مرتب هم بزنید. دوباره ظرف را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید مواد به غلظت ماست برسد سپس پنیر پارمزان را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید.

 

مطالب بیشتر:

منبع: ماهنامه نی نی +