The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فواید شیردهی پستانی برای مادر و نوزاد

بسیاری از مادران باردار و مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند در هر شرایطی به فکر برآورده کردن نیازهای ضروری فرزند خود هستند. این نیازها می تواند شامل وسایلی از قبیل لباس های متنوع نوزاد یا هر وسیله ای برای فراهم کردن آسایش نوزاد باشد. ولی حقیقت این است که کودکان از هزاران سال پیش تا کنون بدون استفاده از وسایل لوکس امروزی مثل میزهای متحرک، روروک های لوکس، حوله های رنگارنگ یا تختخواب های مدرن رشد کرده اند. هیچ هدیه مادی نمی تواند مانند هدیه معنوی شما با ارزش باشد. به یاد داشته باشید که بهترین و ارزشمندترین هدیه ای که یک مادر می تواند به کودک خود بدهد، شیر مادر است، این هدیه برای سلامت تمام طول زندگی او سودمند خواهد بود، علاوه بر این موجب برقراری صمیمت منحصر به فرد و خاصی بین مادر و نوزاد می شود. آیا این هدیه گرانبها ارزش تحمل سختی های آن را دارد؟ به طور حتم جواب مثبت است.

مزایای تغذیه با شیر مادر در مقایسه با شیر خشک آنقدر زیاد و متنوع است که هر مادری را متقاعد می کند تا از شیر خود نوزاد را تغذیه کند. این مزایا نه تنها برای نوزاد بلکه مادر، خانواده و حتی جامعه را نیز در بر می گیرد. ممکن است برخی افراد تصور کنند، مزایای شیر مادر بیش از حد بزرگ نمایی شده است و به اغراق با شور و حرارت زیاد بین خانواده ها، در سیستم مراقبت از سلامت و حتی در اجتماع ترویج پیدا کرده است، اما حقیقت این است که مزایای تغذیه با شیر مادر در هر نسلی باید برای پدر ومادرها رونمایی شود. این در حالی است که بازار شیرخشک نشان می دهد این صنعت پرسود است و به سختی می توان خانواده ها را برای شیردهی پستانی تشویق کرد.

پدر و مادری که منتظر تولد فرزند خود هستند با موجی از تبلیغات کارخانه های شیر خشک مواجه می شوند، اما در این میان برای تشویق به تغذیه با شیر مادر، تنها اطرافیانی که خود تجربه شیردهی داشته اند و یا پزشکان می توانند مادر را متقاعد کنند.

 

فواید شیردهی پستانی برای نوزاد

شیر مادر منبع بسیار غنی و کاملی از اسیدهای چرب، لاکتوز، آب و آمینو اسیدهای لازم، جهت رشد نوزاد، هضم و تکامل مغز او می باشد. در اینجا نکاتی است که نشان می دهند چرا شیر مادر بهترین منبع غذایی برای نوزاد است:

  • آنتی بادی های شیر مادر، نوزاد را در برابر باکتری و ویروس ها محافظت کرده و برای مقابله با بیماری ها و عفونت ها به او کمک می کند.
  • شیر مادر از بروز آلرژی در نوزاد جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به سندورم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد.
  • شیر مادر مانع از چاقی نوزاد شده و از اضافه وزن او در آینده جلوگیری می کند.
  • مکیدن پستان مادر رشد فک نوزاد را به خوبی افزایش داده و به رشد دندان های قوی و سالم او نیز کمک می کند.
  • شیردهی مادر از نظر روانی نیز فواید بسیاری برای نوزاد دارد. نوزادان بوی مادر و شیر او را به خوبی می شناسند.
  • شیردهی فرصت خوبی برای برقراری رابطه عاطفی و وابستگی بین مادر و نوزاد فراهم می کند.

 

فواید شیردهی پستانی برای مادر

شیردهی با شیر مادر برای نوزاد فواید زیادی دارد اما اینکار تاثیرات مثبت زیادی نیز برای مادر به همراه دارد.

  • می توان با شیردهی پستانی حدود 500 کالری در روز سوزاند، که همین امر کمک می کند مادر بتواند اضافه وزن بارداری خود را از دست بدهد.
  • شیر دهی پستانی موجب آزاد شدن هورمون اکسی توسین در مادر می شود که همین هورمون رحم او را منقبض کرده و کمک می کند به اندازه قبل از بارداری بازگردد. همچنین انقباض رحم موجب کاهش خونریزی پس از زایمان شده و از خونریزی های بعدی نیز جلوگیری می کند.
  • همچنین اکسی توسین فشار خون را کاهش می دهد و هنگام آزاد شدن تاثیر آرام بخشی روی مادر دارد.
  • شیر دهی با شیرمادر تجربه بسیار لذت بخشی را برای مادر و نوزاد به همراه دارد. فرصت بسیار خوبی برای ایجاد رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد است.
  • احتمال ابتلا به سرطان پستان، رحم و تخمدان در مادرانی که شیردهی پستانی انجام می دهند بسیار پایین است، همچنین شیردهی با شیر مادر احتمال بروز پوکی استخوان را در مادر نیز کاهش می دهد 

علاوه بر موارد فوق در مقایسه با شیر خشک شیر مادر بی هزینه است. شیر مادر همه ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز رشد نوزاد را دارد. اگر شما مادری شاغل هستید می توانید با صرف هزینه اندکی، خرید پمپ شیر دوشی و شیشه مخصوص، به شیر دهی با شیر خود ادامه دهید.

 هر وقت نوزاد به شیر مادر نیاز داشته باشد، در دسترس است. نیاز نیست مانند شیر خشک آن را خریداری کنید، شیشه ای را بشویید، یا آن را گرم کنید یا چیزی را از قبل آماده کنید. همه آنچه نوزاد نیاز دارد در بدن شما وجود دارد. همیشه شیر مادر بهترین دما را دارد. شیر مادر خواب آرامی را برای نوزاد به همراه دارد. توجه به این نکته ضروری است که بدانید اصل شیر دهی توسط مادر انجام می گیرد مگر اینکه مادر تصمیم بگیرد شیر خود را بدوشد و آن را برای ساعاتی که نزد نوزاد حضور ندارد، ذخیره کند.

 طرفداران شیردهی با شیر مادر ممکن است مهارت یا بودجه چندانی برای تبلیغ شیر مادر نداشته باشند اما خود مادر می تواند با مطالعه زیاد و مقایسه فواید طبیعی شیر مادر و شیرخشک بهترین راه را برای تغذیه نوزاد خود انتخاب کند. بطور قطع هر مادری که برای سلامت کودک خود اهمیت خاصی قائل باشد، شیر مادر را انتخاب می کند و سختی های آن را به جان می خرد.

 

مطالعه بیشتر:

1- روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

2- شیردهی با شیر مادر

3- مشکلات رایج در شیردهی

4- باید ها و نباید های تغذیه در شیردهی پستانی

5- مقدار مناسب شیردهی

 

منبع: familyeducation