The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت پاستا مدیترانه ای (مخصوص سه ماهه سوم بارداری)

پاستا منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های A، B و اسیدفولیک است. سه ماهه سوم بارداری با توجه به افزایش روند رشد و نمو جنین و نیاز مادر باردار به دریافت انرژی بیشتر، تامین مواد ضروری بدن مثل ویتامین ها، آهن، ویتامین C ، کلسیم، ویتامین D ، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر و ... اهمیت بیشتری خواهد داشت.

در سه ماهه سوم بارداری، بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد. ( حدود 400 کالری بیش از یک فرد عادی). بنابراین سعی کنید مواد غذایی سالم تر، لبنیات کم چرب، میوه های تازه و خشک، سبزیجات و نان سبوس دار تغذیه کنید. در روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، از خوردن قهوه خودداری کنید، بجای خوردن سه وعده بزرگ در روز از چند وعده با حجم کوچکتر استفاده کنید و غذا را به آرامی میل کنید و از غذاهای چرب و سرخ کرده پرهیز کنید.و همچنین از یکرژیم غذایی سالم باید پیروی کنید.

آیا مصرف اسپاگتی یا پاستا در دوران بارداری مضر است؟

پاستا منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های A، B و اسید فولیک است.در دوران بارداری که زمان حساسی است، مادر باید مراقب خورد و خوراک خود باشد  جواب این سوال به نوع (آرد) ، حجم و دفعات مصرف آن بستگی دارد.پاستا حاوی مواد مغذی لازم و ویتامین های فراوان برای خانم باردار است و مصرف محدود آن مشکلی به وجود نمی آورد اما خوب است به نکاتی که در ادامه مطلب می آید، توجه شود.همچنین خانم حامله باید از مصرف هر نوع ماده غذایی فرآوری شده بپرهیزد. پاستا نیز نوعی ماده غذایی فرآوری شده به حساب می آید. پس سعی کنید  مصرف آن را محدود کنید در زمان حاملگی.

مصرف فیله ماهی در بارداری

ماهی سالمون؛ منبعی عالی برای پروتئین بوده و سرشار از ویتامین‌های ب و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 از طریق بدن مادر به زنجیره چربی‌هایی به نام DHA تبدیل می‌گردند. این چربی‌ها برای رشد مغز و شبکیه چشم فرزندتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. رشد مغز و شبکیه چشم نزدیک به هفته 21 بارداری رخ می‌دهد و تا مدت‌ها پس از زایمان نوزاد به گسترش خود ادامه می‌دهند.

 

دستور پخت پاستا مدیترانه ای ((منبعی خوب است از ویتامین های A ،C ،D ،K و گروه B، امگا 3، ید، روی، پروتئین، کربوهیدرات، آهن، کلسیم، فیبر))

مواد لازم

  • پاستا 200 گرم، ماکارونی شکلی
  • آب پاستا 1/3 پیمانه، زمان آبکش نمودن
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • سیر 1 حبه، کوبیده شده
  • زیتون 1/4 پیمانه
  • لوبیا سبز خرد شده 100 گرم، بخارپز شده
  • گوجه فرنگی 2 عدد، خرد شده
  • فیله ماهی 150 گرم، پخته و مزه دار شده، (آب پز یا گریل)
  • جعفری یا ریحان تازه 1/2 پیمانه، خرد شده
  • فلفل سیاه

طرز تهیه:

پاستا را مطابق دستور روی بسته آبکش کنید. در آب جوش مقداری کمی نمک و روغن ریخته و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه آبکش نمایید و پیمانه آب پاستا را کنار بگذارید. روغن زیتون را در تابه نچسب ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید، سپس سیر را اضافه نموده و بمدت 2-1 دقیقه تفت دهید و دقت داشته باشید که سیر نسوزد و قهوه ای رنگ نشود چون در اینصورت تلخ می شود. زیتون، لوبیا سبز، گوجه فرنگی و آب پاستا را اضافه کرده و بعد از گذشت 3 دقیقه فیله ماهی و پاستا را اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بپزید و در پایان جعفری و ریحان را اضافه نمایید و با فلفل سیاه مزه دار کنید.

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +