The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ارتباط چاقی مادر در بارداری و کمبود ویتامین D در مادر و نوزاد

طبق گزارشات اخیر بیمارستان اطفال شیکاگو، اضافه وزن یا چاقی مادر در بارداری به کمبود ویتامین D در مادر و نوزاد منجر خواهد شد. متاسفانه تعداد مادران چاق در دوران بارداری در حال افزایش است. این عارضه نه تنها موجب کمبود ویتامین D و چاقی در نوزاد می شود بلکه می تواند خطر چاقی در خردسالی و دیابت نوع 2 را نیز بشدت افزایش دهد.

 

آیا میزان ویتامین D نوزاد به وزن مادر در بارداری مربوط است؟

بله، نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله پلاس وان توسط کتابخانه عمومی علوم شیکاگو، شواهد کافی را در این باره ارائه داده است، میزان بالای BMI یا شاخص توده بدنی مادر در بارداری منجر به کاهش ویتامین D در نوزاد می شود. این امر نگران کننده است چرا که کمبود ویتامین D در بدو تولد می تواند منجر به کاهش تراکم استخوانی نوزاد در دراز مدت و همچنین خطر چاقی و انواع آلرژی شود.

 سایس جمی ژوزفسان، متخصص هورمون شناسی در بیمارستان اطفال روبرت اچ. لویی شیکاگو و استادیار دانشکده پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو در این باره می گوید: «تحقیقات ما نشان می دهند که اضافه وزن یا چاقی مادر در دوران بارداری موجب کاهش ویتامین D در نوزاد و مادر می شود، اما پیش از آنکه بتوانیم با اطمینان کامل در سطح وسیع به همه مادران چاق مکمل ویتامین D تجویز کنیم، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.»

 

عوارض و خطرات اضافه وزن در بارداری برای نوزاد

تحقیقات اخیر او حاکی از آنست که اضافه کردن وزن بسیار زیاد مادر در طول سه ماهه اول بارداری می تواند خطرات زیادی از جمله چاقی نوزاد به همراه داشته باشد. هم اکنون دکتر ژوزفسان و وندی بریکمن متخصص هورمون شناسی در بیمارستان اطفال لویی، در حال انجام یک پژوهش وسیع و بین المللی هستند تا اهمیت افزایش میزان گلوکز مادر حتی در مادران غیر دیابتی را کشف کنند. دکتر ژوزفسان عنوان می دارد که : «این پژوهش ها به ما کمک خواهند کرد تا به اهداف درمانی خود برسیم و بتوانیم برای سلامت طولانی مدت مادر و نوزاد بهترین شرایط را فراهم کنیم.»

 

مطالعه بیشتر:

1- راهنمای وزن مناسب در دوران بارداری؛ چند کیلو هستید؟

2- مهمترین ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز دوران بارداری

3- فیلمی در ارتباط با چاقی مادران

4- چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم؟

5- مشکلات اضافه وزن و کمبود وزن قبل از بارداری