The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

وضعیت قرارگیری جنین در رحم و ضرورت انجام سزارین

احتمال چرخیدن جنین در هفته آخر بارداری چقدر است؟  آیا در صورتی که جنین از وضعیت عرضی خارج نشود حتما باید سزارین انجام شود؟ وضعیت عرضی چیست؟ وضعیت جنین در رحم چگونه توصیف می شود؟ برای پاسخ به این سوالات با این نوشتار همراه باشید.

وضعیت قرار گرفتن جنین در رحم (embryo condition) به چه معنی است؟  

به چگونگی قرار گرفتن جنین در رحم ، وضعیت جنین در رحم (embryo condition) می گویند.در ماهه های آخر به صورت طبیعی سر جنین پایین قرار می گیرد تا در هنگام زایمان ابتدا سر ، سپس دست ها و تنه و بعد پاها خارج شوند.

 

علت نچرخیدن جنین در رحم چیست؟

اگر جنین به صورت طبیعی در ماه های آخر بارداری نچرخد و سر پایین تر قرار نگیرد یعنی پاها پایین تر باشد یا جنین به صورت عرضی قرار گرفته باشد ، نیاز به چرخش جنین وجود دارد.نارس بودن جنین، پایین بودن زیاد جفت، فرم خاص رحم، کمی یا زیادی مايع آمنیوتیک و تنگی بیش از حد لگن می تواند چرخش را برای جنین سخت ‌کند. گاهی هم نچرخیدن جنین دلیل خاصی ندارد.

آیا احتمال چرخیدن جنین در هفته آخر بارداری وجود دارد تا از وضعیت عرضی خارج شود یا در این صورت باید حتما سزارین انجام شود؟

چنانچه جنین تا ماه نهم با پا یا عرضی بماند، قطعا دلیلی وجود دارد که این چرخش صورت نمی گیرد مانند کوتاهی بند ناف، کوچکی رحم، درشتی جنین و ... . در این صورت سزارین اجباری است هر چند دیده شده که در روزهای پایانی حاملگی جنین بچرخد و با سر وارد لگن شود. بنابراین قبل از انجام زایمان، سونوگرافی انجام می شود تا آخرین وضعیت جنین در رحم مشخص شود، سپس اقدام به سزارین نمود.

 

نحوه چرخش جنین در شکم مادر

چرخش جنین در شکم مادر در هفته 37 بارداری و باید در بیمارستان و زیر نظر پزشک انجام شود. مادر می خوابد و پاهایش را خم می کند. قبل از آن باید برای شل شدن عضلات رحم دارو مصرف کرده باشد. سپس پزشک به کمک سونوگرافی و در حالی که حواسش به ضربان قلب جنین است، روی ناحیه سر جنین فشار می آورد تا به سمت پایین بچرخد و پاهای جنین به سمت بالا بیاید.بعد از انجام این روش مادر باید چند روز چک شود. اگر مایع آمنیوتیک کم باشد و رحم شکل غیر طبیعی داشته باشد نباید این روش انجام شود.

 

مطالعه بیشتر: 

1- نارسایی و ضعف دهانه رحم، عوامل و درمان

2- تفاوت انقباضات رحمی و علائم زایمان در بارداری

3- وضعیت و حالت قرار گرفتن جنین در رحم مادر هنگام زایمان

4- روش‌های چرخاندن جنین در سه ماهه سوم

 

منبع: نی نی پلاس