The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سالاد برنـج و کدو حلوایی (مغذی و سالم برای دیابت بارداری)

مواد مغذی زیادی در کدو حلوایی وجود دارد.در صورت داشتن دیابت برنج را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نکنند.برنج را همراه حبوبات بخورند.در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مصرف کدو حلوایی در بارداری 

آنچه پیشتر می‌دانستید:مواد مغذی زیادی در این سبزی وجود دارد، مثل بتاکاروتن، فیبر، کاروتنوئید و فیتواسترولز. کدو حلوایی همچنین شامل برخی از فولات، چیزی است که زنان باردار برای رشد سالم جنین لازم است و همچنین پتاسیم، یک ماده غذایی است که می تواند با درمان برخی از انواع اختلالات مانند فشار خون بالا کمک کند.آنچه انتظار نداشتید: کدوها همچنین حاوی تریپتوفان Tryptophan هستند. آنرا بخورید و از خواب پیش از تولد فرزندتان لذت ببرید. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن تریگونلین و نیکوتینیک اسید در تنظیم قند خون موثر است و به همین دلیل مصرف آن به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود. کدو حلوایی حاوی پتاسیم است و به همین دلیل موجب کاهش فشار خون می‌شود و با توجه به دارا بودن ویتامین c، در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید است.

 

خوردن برنج در بارداری

‌یک کارشناس تغذیه به زنانی که مبتلا به دیابت بارداری هستند توصیه کرد: برنج و سیب‌زمینی را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نکنند.برنج را همراه حبوبات بخورند. برنج منبع کربوهیدرات است.

 چاقی فراوان، بارداری در سن بالای 35 سال و همچنین سابقه وجود دیابت در فامیل‌ درجه اول را از جمله دلایل بروز دیابت بارداری است و برای افراد مبتلا به دیابت بارداری دارو، ورزش و رژیم غذایی مناسب همزمان توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این افراد باید از مصرف قندهای ساده از جمله کیک، شیرینی، قند و شکر، مربا و بستنی فراوان پرهیز کنند، یادآوری کرد: زنان دارای دیابت بارداری باید از قندهای پیچیده، نان سبوس‌دار و نان جو استفاده کنند.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف میوه و سبزیجات نیز برای این افراد لازم است، اما باید از مصرف زیاد میوه خودداری کنند، چون قند خون آنها را بالا می‌برد.

کربوهیدراتها انرژی مورد نیاز برای رشد جنین را تامین میکنند. بهتر است که کالری اضافی مورد نیاز در سه ماهه سوم بارداری از طریق کربوهیدراتها تامین شود.

مقدار مورد نیاز

مقدار مورد نیاز کربوهیدرات در طی بارداری تغییری نمی‌کند. در هر صورت برای حفظ سلامتی  بهتر است که محصولات تصفیه نشده یا کربوهیدرات‌های پیچیده یا کمپلکس مصرف کنید، به این معنی که مواد غذایی نشاسته‌ای و سرشار از فیبر را بیشتر مصرف کنید. تا آنجا که ممکن است مواد غذایی سرشار از قند را کمتر مصرف کنید.

منابع کربوهیدرات

حبوبات، غلات، برنج، نان، میوه‌ها و سبزی‌ها. منابع ضعیف کربوهیدرات عبارتند از مواد غذایی آماده، بیسکویت، شیرینی و شکلات.

 

منابع                         کربوهیدرات/ 100 گرم                   نشاسته/100 گرم                             قند/100گرم   

نان با آرد کامل                        41.6 گرم                              39.8 گرم                                   1.8 گرم

برنج قهوه ای                          81.3 گرم                            80.0 گرم                                        1.3 گرم

برنج سفید                            85.8 گرم                            85.8 گرم                                    مقدار ناچیز

 

مواد لازم

  • روغن زیتون    2 قاشق غذاخوری
  • سرکه     1 قاشق غذاخوری
  • سس خردل     1 قاشق چایخوری
  • سیر     1 حبه کوچک، خرد شده
  • پیازچه     1 عدد، خرد شده
  •  نمک و فلفل سیاه
  •  برنج سفید     پیمانه، پخته شده                                         
  • مخلوط کدو حلوایی، پوره شده 
  •  گوجه فرنگی، خرد شده 
  • برگ اسفناج، لوبیا سبز، بخار پز شده 
  • لوبیا قرمز    3 پیمانه از مخلوط، پخته شده
  • پنیر فتا     40 گرم

 

این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامینC، A،گروهB ، فیبر، منیزیم، آهن، کلسیم و پروتئین

 

روش تهیه

در ظرفی مناسب روغن زیتون، سرکه، سس خردل، سیر، پیازچه، نمک و فلفل را مخلوط کنید. برنج پخته شده را به صورت گرم و سبزیجات مورد نظر را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. در پایان پنیر فتا را اضافه کرده و سالاد را سرو کنید. 

*این سالاد را در دمای اتاق سرو کنید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی+