The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت مرغ تفت داده شده با بامیه (ویتامین و فیبر بالا و کالری کم )

 این سبزی به دلیل مقادیر بالای فیبر محلول و غیرمحلول معروف است. بامیه معمولا در دستورآشپزیهای زیادی استفاده می‌شود و بخشی از برنامه‌های غذایی مغذی است زیرا بسیار مفید است در سه ماهه اول بارداری، باید مصرف کالری‌های خود را روزانه بین 1700 و 2000 کیلوژول افزایش دهید.بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

تغذیه مناسب سه ماهه اول بارداری چگونه باید باشد؟

در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

مزایای بامیه برای مادران باردار

 این سبزی به دلیل مقادیر بالای فیبر محلول و غیرمحلول معروف است. بامیه معمولا در دستورآشپزیهای زیادی استفاده می‌شود و بخشی از برنامه‌های غذایی مغذی است زیرا بسیار مفید است جلوگیری از چاقی: با مصرف منظم بامیه، به صورت خام یا پخته، می‌توانید به میزان زیادی جلوی چاقی را بگیرید. چاقی لزوما به دلیل مصرف غذاهای چرب و پرکالری نیست. کمبود مواد مغذی نیز می‌تواند باعث بروز چاقی شود.  سرشار از اسید فولیک: فولات موجود در بامیه “نقص لوله‌ی عصبی” را در نوزادان تازه متولد شده کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف آن به زنانی که دوره‌ی پیش از بارداری را سپری می‌کنند یا باردار هستند به شدت توصیه شده‌است.مقادیر بالایی از فیبر: معروف است که میزان فیبر غذایی بامیه بالا است و بسیاری از متخصصان بهداشت و سلامت آن را به دلیل منافعی که برای گوارش دارد توصیه می‌کنند. این فیبرها با آسان کردن حرکات روده در بدن به فرآیند هضم کمک می‌کنند.دارای ویتامین K : ویتامین K کوفاکتوری در فرآیند انعقاد خون است و همچنین نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها در بدن ما ایفا می‌کند.رفع یبوست در بارداری :بامیه با فراهم کردن امکان جذب مناسب‌تر آب، حرکات بدن را جهت دفع تضمین می‌کند و بنابراین مانع یبوست می‌شود.برای دیابت در بارداری: این سبزی حاوی میزان زیادی فیبر است و همین جلوی این بیماری را می‌گیرد. بامیه به پیشگیری از ابتلا به دیابت کمک می‌کندهمچنین این سبزی جذب کم‌تر کلسترول را باعث میشود و به این ترتیب از بیماری‌های قلبی و کسالت که به دلیل وجود کلسترول در خون است جلوگیری می‌کند. ماده‌ی اصلی که در بدن باعث بروز چاقی و بیماری‌های قلبی می‌شود، کلسترول است.

 خوردن برای دو نفر!!

در سه ماهه اول بارداری، باید مصرف کالری‌های خود را روزانه بین 1700 و 2000 کیلوژول افزایش دهید. در سه ماهه دوم و سوم، این میزان باید روزانه بین 2000 و 2500 کیلوژول افزایش یابد. این میزان برابر است با: دو لیوان شیر کم چرب و یک تکه نان قهوه‌ای یا سی گرم سرال، یک موز و یک فنجان شیر کم چرب یا یک سیب‌زمینی تنوری، نصف فنجان بروکلی و سی گرم پنیر کم چرب.

 

مواد لازم

  •  بامیه 100 گرم            
  •  روغن کلزا 1 تا 2 قاشق            
  •  سینه مرغ 2 تکه            
  •  پیازچه 2 عدد، حلقه شده           
  •  ریشه زنجبیل 2.5 سانتی متر، رنده شده                
  •  غلاف نخودفرنگی تازه 100 گرم            
  •  سس سویا  کم نمک 1 قاشق غذاخوری             
  •  سرکه انگور سفید 1 قاشق غذاخوری

 

این وعده غذایی منبعی  است از ویتامین های E و C، کلسیم، فیبر، فولات، پروتئین 

طرز تهیه:

بامیه ها را 5 دقیقه بخارپز کرده، همزمان یک قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه داغ کنید و مرغ را برای 2 الی 3 دقیقه بپزید تا مرغ بخوبی سرخ شده و سفید شود. مرغ ها را از ماهیتابه خارج کنید. در صورت نیاز کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و سایر مواد خوراکی را به مدت 2 دقیقه تفت دهید، البته بجز سس سویا و سرکه. مرغ ها را اضافه کنید و سس سویا و سرکه را به آن اضافه کنید . اکنون آنرا بهمراه برنج یا نودل سرو کنید.

برای جلوگیری از لزج شدن بامیه، قبل از استفاده آن را در سرکه یا آب لیمو خیس کنید. یکی دیگر از گزینه‌ها این است که کمی آب‌لیمو یا سرکه به غذا اضافه کنید تا لزج بودن بامیه‌ کم شودو یا آن را قبل از افزودن سایر ادویه‌ها کمی در روغن تفت بدهید. این کار تا حد زیادی لزجی بامیه‌ را کم می‌کند. بامیه را از تابه بردارید وکنار بگذارید و آن را زمانی اضافه کنید که باقی غذا را آماده کرده باشید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +