The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور تهیه آب میوه (رفع کم آبی بدن همراه با بروملین)

خوردن یک یا دو برش آناناس در هفته در دوران بارداری دارای فوایدی بر سلامت جنین و مادر دارد.خوردن هندوانه در بارداری خوب است زیرا غنی از مواد مغذی و برطرف کردن کم آبی بدن است در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مصرف آناناس در بارداری ؛ مضر یا مفید؟

 پاسخ: مفید است. بهتر است آناناس را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن یک یا دو برش آناناس در هفته در دوران بارداری نه تنها مضر نیست بلکه دارای فوایدی بر سلامت جنین و مادر دارد.

تذکر: خوردن بیش از اندازه آن ، مثلا 7 تا 10 برش در هفته باعث ایجاد مشکلاتی می شود. مفدار زیاد آن باعث افزایش مقدار بروملین در بدن میشود که می تواند منجر به سقط جنین شود. در  اینصورت هم می توانید از آب آناناس و یا کنسرو آن استفاده کنید که بروملین آن جداشده است.

فواید آناناس در دوران بارداری

آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین و املاح است که برای بارداری مفید است. مقدار اسید چرب اشباع آن بسیار پایین و فیبرش بسیار بالاست.

1-ویتامین تقویت سیستم ایمنی: آناناس حاوی مقادیر زیاد ویتامین C است که آنتی اکسیدانهای محلول در آب آن باعث ترمیم بافت آسیب دیده میشود و به  تقویت سیستم ایمنی در بارداری کمک می کند.

بروملین : آنزیمی به نام بروملین و معجزه گر است موجود در آناناس به از بین بردن باکتری های مضر در روده کمک میکند و منبع غنی از فیبر است که برای یبوست در مراحل اولیه خوب است.

تولید کلاژن: یک فنجان آناناس نزدیک 79 میلی گرم ویتامین C دارد که باعث افزایش تولید کلاژن میشود. کلاژن مسئول رشد پوست جنین، مفصل ها، استخوانها و تاندون است. یک فنجان آناناس خرد شده روزانه 80 تا 85 میلی گرم ویتامین C دارد.

منیزیم :برای عملکرد آنزیم ها ضروری است و سلامت استخوانها و جلوگیری از استئوپروز را بر عهده دارد.

 ویتامین B1:این ویتامین برای عملکرد ماهیچه ها و سلامت سیستم ایمنی و قلب اهمیت داردهمچنین دارای ویتامین B6 که مسئول آماده سازی آنتی بادی و تولید انرژی در بدن است.این ویتامین تهوع صبحگاهی را کم میکند.کمبود آن باعث کم خونی میشود. آناناس باعث تشکیل گلبول های قرمز میشود.

آهن و اسید فولیک تامین کننده مقدار قابل توجه آهن و اسید فولیک در بدن است.مس که در تولید گلبول های قرمز و عروق قلبی دخالت دارد.

 

کاهش فشار خونممکن است در طول بارداری دارای فشار خون بارداری شوید. آناناس به پایین آمدن فشارخون کمک کرده و مانع از ایجاد لخته خون میشود.

بروملین در آناناس و لاغری 

حتما شما هم شنیده یا خوانده اید که آناناس یک میوه لاغرکننده است. می شود گفت که بروملین موجود در این میوه باعث تخریب فیبرهای کلاژن می شود که سلول های چربی را در خود ذخیره می کنند. برای همین هم آب جمع شده در سطح سلولیت ها را از بین می برد. در واقع ضداحتباس آب است. اما با این حال نمی شود گفت که آناناس باعث لاغری می شود و معجزه می کند. درست است که بروملین می تواند به کاهش وزن و رفع سلولیت کمک کند اما اشتباه است که تصور کنید با خوردن فقط آناناس مشکل سلولیت و اضافه وزنتان به طور کامل حل می شود.

 

هندوانه در حاملگی:

بیشتر پزشکان معتقدند خوردن هندوانه در بارداری خوب است زیرا غنی از مواد مغذی است.

چند نمونه از خواص مصرف هندوانه در بارداری:

برطرف کردن کم آبی بدنکم آبی بدن باعث انقباضات زودرس و زایمان زودرس می شود. خانم های باردار باید برای جلوگیری از کم آبی به مقدار زیاد مایعات بخورند. هندوانه حاوی نود درصد آب است و خوردن آن بهترین راه برای جلوگیری از کم آبی است.

تاثیرات سم زدایی و خروج ادرار :هندوانه خاصیت سم زدایی دارد. همچنین به خروج سموم مضر از بدن کمک می کند. هندوانه عملکرد کلیه را تحریک می کند، کبد را تمیز می کند و باعث کاهش اسید اوریک خون می شود

 

مواد لازم

  • هندوانه 1/4
  • آناناس 1/2
  • موز 1 عدد
  • آب لیمو ترش 1 عدد

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، فیبر، کلسیم، آهن، پتاسیم و بروملین

طرز تهیه:

تمام میوه ها را به قطعات کوچک خرد کنید و به همراه آب لیمو ترش در مخلوط‌ کن بریزید، تا مخلوطی نرم و یکنواخت بدست آید، این نوشیدنی را با یک چوب دارچین معطر نوش جان کنید .

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +