The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انتخاب بهترین پد بهداشتی برای خونریزی پس از زایمان

تولد نوزادتان یکی از هیجان‌انگیزترین روزهایی است که زندگی‌ شما را تغییر می‌دهد. اما همچنین می‌تواند بسیار روز آشفته ای باشد.

این آشفتگی هفته‌ها ادامه دارد تا بدن شما خود را از اتفاقی که برایش رخ داده بازیابد. یکی از عوارض زایمان، خونریزی بعد از آن است که مانند عادت ماهانه خواهد بود.برای مدتی وقتی به دستشویی می‌روید انگار قتل اتفاق افتاده، برای همین آمادگی رویارویی با چنین صحنه‌ای را داشته باشید.

برای این‌که مطمئن باشید از آشفته‌بازاری که قرار است تجربه‌اش کنید به خوبی بیرون خواهید آمد، باید اطلاعات مفیدی در این زمینه داشته باشید.

از چه زمانی باید از پدهای بهداشتی بعد از زایمان استفاده کنم؟

بلافاصله به آن‌ها نیاز دارید. به محض این‌که بعد از زایمان بلند می‌شوید و به دستشویی می‌روید. بیمارستان تعدادی در اختیار شما می‌گذارد اما تجربه شخصی من ثابت کرده که کیفیت آنها به خوبی آن‌هایی که خودتان می‌توانید بخرید نیستند. شاید بد نباشد تعدادی از آن‌ها را به همراه ملزومات دیگر با خود به بیمارستان ببرید.

آن‌هایی که بیمارستان به شما می‌دهد ارزان و کلفت است، اما بیشتر مادران دوست دارند از نوارهای بال دار استفاده کنند تا بچسبد و کاملا از لباس زیرشان محافظت کند. اما محض اطمینان لباس‌ زیر کهنه‌تان را که برایتان اهمیتی ندارد خراب بشود با خود به بیمارستان ببرید. 

بعد از زایمان چه تعداد پد بهداشتی نیاز دارید؟

آن‌‌قدر نیاز دارید که کفاف چند هفته‌تان را بدهد. ممکن است اتفاقی را که قرار است بیفتد دست‌کم بگیرید، مگر آنکه قبلا بچه‌دار شده باشید.

چند روز اول خیلی شدید است و مدام پدهای بهداشتی خود را عوض می‌کنید، حتی گاهی هر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه یکبار.

با اینکه ممکن است الان به نظرتان مسخره برسد، ولی ممکن است در روزهای اول چند پد بهداشتی را روی هم بگذارید. ممکن است روی هم گذاشتن آن‌ها اسراف به‌نظر برسد اما اگر می‌خواهید چند ساعتی بخوابید و ملحفه‌هایتان را هم کثیف نکنید بهتر است این کار را بکنید.

حتی اگر خوش‌شانس هستید و زیاد خونریزی ندارید، باز هم باید برای جلوگیری از آلودگی و حساسیت پوستی هر چهار ساعت پد بهداشتی خود را عوض کنید.

پس از گذشت چند روز کمتر آن‌ها را عوض خواهید کرد. ولی تا حدود پنج هفته به آن‌ها نیاز دارید. ممکن است به نظر برسد خون زیادی از دست می‌دهید، اما دلیلی دارد. وقتی باردار هستید مقدار خون بدن شما تا پنجاه درصد افزایش می‌یابد.

این‌که چه تعداد پد بهداشتی نیاز دارید واقعا در مورد هر مادری فرق می‌کند. بعضی بانوان دوست دارند تا پد بهداشتی‌شان زیاد کثیف نشده آن‌را عوض کنند، بعضی دیگر آن‌ها آن‌قدر نگه می‌دارند که دیگر گنجایش خون بیشتری را نداشته باشد.

من همیشه فکر می‌کنم بهتر است پد بهداشتی بیشتری دم‌دست‌تان باشد تا این‌که کم بیاورید. اگر ذخیره‌تان تمام شود و شریک زندگی‌تان را برای خرید بیرون بفرستید، آن‌ها خیلی معذب می‌شوند و ممکن است با پدهای بهداشتی مخصوص روز برگردند، در صورتی‌که شما نوارهای شبانه می‌خواستید.

توصیه من این است که محض اطمینان، در صورت خونریزی شدید، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ پد بهداشتی بعد از زایمان داشته باشید. اگر زیاد خریده باشید همیشه می‌توانید آن‌ها را برای عادات ماهانه یا بارداری بعدی‌تان نگه دارید.

اگر پد پارچه‌ای استفاده می‌کنید، به زیادی نوارهای یکبار مصرف به آن‌ها نیاز ندارید. این‌که چه تعداد از آن‌ها را می‌خواهید به این بستگی دارد که چندوقت یکبار آن‌ها را می‌شویید.

 

نکات بسیار مهم در انتخاب پدهای بهداشتی بعد از زایمان

ترجیح شخصی و تجربه بعد از زایمان هرکس متفاوت است.

اما تجربه‌ بعد از زایمان‌تان هرچه باشد، خصوصیات پایه‌ای وجود دارد که خوب است برای انتخاب یک پد بهداشتی بعد از زایمان خوب به آن‌ها توجه کنید.

  • انواع مختلف بخرید: مطمئنا مقدار زیادی پد بهداشتی شبانه نیاز خواهید داشت. من سعی کردم نیمی از انبار پدهایم شبانه باشد، چون برای هفته اول حتما به آن‌ها نیاز دارید. اما برای هفته‌های بعدی، انواع نازک‌تری از آن‌ها را برای خونریزی سبک‌تر استفاده می‌کنید. برای هفته آخر شاید بتوانید با پدهای روزانه نازک سر کنید.
  • پدهای بهداشتی بال دار بخرید: بعد از زایمان تعداد زیادی لباس‌های زیر را دور انداخته‌اند، چون بانوان از پدهای بهداشتی بدون بال استفاده کرده‌اند. زبانم از اصرار قاصر است که حتما به پدهای بال دار نیاز خواهید داشت. بال‌ها شب‌ها از شما محافظت می‌کنند و لباس‌های‌تان را از لکه‌های خجالت‌آور در طول روز نجات می‌دهند.
  • تصمیم بگیرید که می‌خواهید از پدهای پارچه‌ای استفاده کنید یا یکبار مصرف: من پس از بدنیا آمدن دو نوزادم از پدهای بهداشتی یکبار مصرف استفاده کردم. دلیلش این نیست که به محیط زیست اهمیت نمی‌دهم. چون خونریزی خیلی شدیدی داشتم و نمی‌توانستم شستن آن‌همه پارچه را با تمام فشارهایی که داشتم تصور کنم. اگر انتخاب‌تان نوارهای بهداشتی پارچه‌ای است، باید بگویم آن‌ها خیلی نرم‌تر از نوارهای یکبار مصرف هستند.
  • نرمی: اگر اولین نوزاد خود را بدنیا می‌آورید، نمی‌توانید تصور کنید چقدر در هفته اول قسمت نواحی تناسلی حساس می‌شود. اگر پد بهداشتی شما به اندازه کافی نرم نباشد برایتان مثل سمباده به‌نظر می‌رسد. بنابراین حتما نرمی را در اولویت قرار بدهید، حتی اگر مقداری گران‌تر باشد. هرچه باشد تازه فارغ شده‌اید و استحقاق مقداری نازپروردگی را دارید.

 

مطالعه بیشتر:

1- خونریزی بعد از زایمان (خونریزی لوشیا) چند روز طول می کشد؟

2- لانه گزینی چیست و خونریزی لانه گزینی چه علائمی دارد؟

3- تغییرات رفتاری مادران بعد از زایمان

4- شناخت علائم و درمان افسردگی بعد از زایمان

5- افزایش لذت رابطه جنسی بعد از زایمان با تمرینات ورزشی