The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا احتمال باردار شدن در دوران شیردهی وجود دارد؟

تا وقتی این باور غلط که در دوران شیردهی، مادر باردار نمی شود بین مردم جامعه شایع باشد، دیدن صحنه مادر با دو کودک که اختلاف سنی بسیار کمی دارند امری عادی و طبیعی است زیرا این مادران تصور می کردند در دوران شیر دهی نمی توانند باردار شوند. اما حقیقت چیز دیگری است، در دوران شیردهی احتمال تخمک گذاری مادر وجود دارد، این به این معنا است که در صورت برقراری رابطه جنسی در دوران شیردهی و باروری تخمک، احتمال بارداری وجود دارد.

 

جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی با تقویم سیکل قاعدگی

اگر نوزادتان را با شیر خود تغذیه می کنید، ممکن است بازگشت سیکل قاعدگی تان 13 تا 16 ماه پس از زایمان طول بکشد. اما خوب می دانید که توقف و عقب انداختن قاعدگی از علائم اولیه بارداری است، برخی اوقات تعویق قاعدگی در مادران شیرده نیز می تواند نشانه باردار شدن مجدد مادر باشد. به همین دلیل تعویق سیکل قاعدگی در دوران شیردهی نمی تواند روش تشخیص مطمئن و درستی باشد. زیرا اگر تخمک گذاری رخ دهد، احتمال بارداری مجدد وجود دارد. مادرانی که سیکل قاعدگی آنها دوباره آغاز شده باید به زمان آن و دوره توانایی باروری خود توجه کنند. دوره توانایی باروری قبل از روز تخمک گذاری تا سه روز پس از آن ادامه دارد. در این دوره توانایی باردار شدن به حداکثر می رسد.

 

مشکلات باردار شدن در دوران شیردهی

بااینکه شیر دادن در دوران بارداری فواید خود را دارد، اما می‌تواند چالش‌هایی را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، برخی چالش‌های فیزیکی می‌تواند شامل افزایش تهوع و درد نوک پستان ها به دلیل تغییرات هورمونی باشد.

بسیاری از مادران این نگرانی را دارند که شیر دادن در دوران بارداری می‌تواند منجر به خستگی بیشتر آنها شود. بله، خستگی بخشی طبیعی از تمام بارداری‌هاست. از این رو، قابل درک است از بیم اینکه نیاز به انرژی بیشتر داشته باشد و خستگی‌تان  تشدید شود، نخواهید به فرزند خود شیر بدهید. اما خود شیردادن فی‌نفسه خستگی‌آور نیست. نشستن یا دراز کشیدن و شیر دادن در واقع می‌تواند مقداری استراحت مورد نیاز شما را تضمین کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- راه های تشخیص بارداری در دوران شیردهی و روش های جلوگیری از آن

2- علائم بارداری در دوران شیردهی

3- آنچه برای شیر دادن در دوران بارداری باید بدانید

4- آنچه در مورد بارداری در دوران شیردهی باید بدانید