The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خر و پف در بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

در دوران بارداری ممکن است متوجه شوید که برای اولین بار خر و پف می‌کنید. حدود ده درصد مادران باردار در سه‌ماهه اول خر و پف می‌کنند و در سه ماهه سوم تقریبا نیمی از بانوان باردار دچار آن می‌شوند. اما برای آشنایی با عوارض و خطرات خر و پف در بارداری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا خر و پف در بارداری نشانه آپنه خواب است؟

اگر زیاد و بلند خر و پف می‌کنید، ممکن است دچار عارضه‌ای به نام حبس تنفس انسدادی باشید. این عارضه زمانی روی می‌دهد که مجراهای عبور هوا باریک‌ می‌شود و مختصرا موجب قطع تنفس شما در خواب (آپنه خواب) می‌شود. این موضوع می‌تواند در طول شب به کرات اتفاق بیفتد.

احتمال بیشتر این است که همسرتان متوجه نشانه های این عارضه بشود که شامل موارد زیر است:

  • خر و پف با صدای بلند
  • تنفس پرسروصدا و سخت
  • بند آمدن و صدای خرناس مکرر در زمان هایی که تنفس برای مدت کوتاهی مختل می‌شود
  • عدم احساس شادابی پس از خواب و احساس خستگی هنگام روز

 

خر و پف در بارداری چه مشکلاتی برای مادر و جنین ایجاد می کند؟

وقتی برای لحظات کوتاه نفس نمی‌کشید، مقدار اکسیژن خون شما کاهش می‌یابد. قلب شما مجبور است بیشتر تلاش کند تا به عملکرد طبیعی بدن شما و جنین کمک کند. بنابراین اگر برای توقف تنفس کمک دریافت نکنید، می‌تواند به تدریج به سلامت شما آسیب برساند.

قطع تنفس هنگام خواب مرتبط با شرایط زیر است، هرچند که روشن نیست دلیل آن قطع تنفس انسدادی است یا صرفا با هم اتفاق می‌افتند:

قطع تنفس در هنگام خواب می‌تواند شما را بسیار خسته کند. این موضوع احتمال این را که سر کار، هنگام رانندگی و وقتی از کودک خود مراقبت می‌کنید خوابتان ببرد، بیشتر می‌کند. اگر در هفته های آخر بارداری خستگی مفرط داشته باشید، ممکن است زمان زایمان طولانی‌تر بشود و بیشتر احتمال دارد به سزارین نیاز پیدا کنید.

اگر احساس می‌کنید دچار قطع تنفس هنگام خواب هستید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. ممکن است بتواند به شما یک گارد دهانی بدهد تا مجرای هوا را باز نگه دارد و یا ماسکی بدهد که در هنگام خواب جریان دائم هوا را برایتان تامین کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت خر و پف کردن در بارداری چیست و چه درمانی دارد؟

2- با گرفتی بینی و خر و پف در بارداری چه کنیم؟

3- علت گرفتگی بینی در بارداری و روش های درمان

4- علت بی حالی و خستگی شدید در دوران بارداری