The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود نشانه چیست؟

ابتلا به مساله لکه بینی قهوه ای قبل از پریود در بین بانوان بسیار شایع است. برخی بانوانی که به تازگی اقدام به بارداری کرده اند اینگونه لکه بینی ها را نشانه ای از لانه گزینی و نیز باردار بودن می دانند، اما آیا این اعتقاد صحیح است؟ آیا لکه بینی قهوه ای قبل از پریود می تواند نشان دهنده وجود بیماری در بدن فرد باشد؟

علت لکه بینی قهوه ای قبل از پریودی

یک چرخه قاعدگی عبارت است از فاصله بین روز شروع یک خونریزی تا روز شروع خون ریزی بعدی، این چرخه به طور معمول در اغلب افراد 28 روز طول می کشد اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که طول دوره آنها کمتر و یا بیشتر از این مقدار است.

چرخه عادت ماهانه باید طول مدت بیست و شش تا سی و دو روز داشته باشد. این دوران باید شامل چهار یا حداکثر پنج روز خونریزی باشد. خونریزی کمتر از چهار روز بسیار کوتاه و بیش از پنج روز بسیار طولانی است.

برخی از بانوان در برخی سیکل های خود دچار لکه بینی قهوه ای قبل از پریود می شوند، علت این امر چیست؟

این گونه لکه بینی ها هم در افرادی که باردار نیستند و هم در مادران باردار می تواند نگران کننده باشد. بنابراین برای دریافتن علت لکه بینی قهوه ای قبل از پریود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چند دلیل لکه بینی قهوه ای قبل از پریود شامل موارد زیر است:

1- تخمک گذاری

گاهی اوقات آزاد شدن یک تخمک در خلال دورۀ تخمک گذاری با کمی خونریزی همراه است. این خون با مخاط طبیعی واژن مخلوط شده و به همین دلیل لکه های قهوه ای روشن و گاهی تیره دیده می شود.

2- عارضه اندومتریوز

در برخی موارد، بیماری اندومتریوز رحم موجب لک بینی قهوه ای قبل از پریود می شود. این ترشحات خونی است که در قاعدگی قبلی از بدن خارج نشده و مدتی در رحم باقی مانده است، به همین دلیل به شکل لکه بینی قهوه ای رنگ دفع می ­شود.

3- پیش یائسگی

درست قبل از یائسگی، میزان هورمون های بدن به سرعت تغییر می­ کند. به همین دلیل مواجهه لک بینی قهوه ای قبل از پریود، صورتی یا حتی زرد در خلال این دوران امری کاملاً طبیعی است.

4-  پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری می­ تواند موجب سیکل قاعدگی نامنظم و نیز لکه بینی قهوه ای قبل از پریودی شود.

5- روزهای ابتدایی بارداری

لانه گزینی تخمک بارور شده درون دیواره رحم موجب تولید لکه بینی قهوه ای رنگ می ­شود اما وجود این نوع ترشحات در دوران بارداری می­تواند نشانۀ مشکلات جفت نیز باشد.

6- سقط جنین

برخی از مادران در مراحل اولیه سقط جنین، خونریزی یا لکه بینی قهوه ای رنگ دارند. این مساله نیز می تواند منجر به لکه بینی قهوه ای قبل از پریودی شود.

7- بیماری

بیماری هایی مانند عفونت باکتریایی واژن، بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم و برخی از بیماری­های واگیردار جنسی با لکه بینی قهوه ای رنگ همراه هستند.

در بسیاری موارد جای نگرانی وجود ندارد، اما اگر ترشح با بوی بد همراه باشد یا در دوران بارداری مقدار ترشحات زیاد باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه نمود و از سلامت خود و جنین اطمینان حاصل کرد.

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود اگر چه متداول نیست ولی ممکن است اتفاق بیفتد. اگر شاهد این نوع ترشحات بودید، وجود چندین عامل باید در شما بررسی شود، از جمله:

  • ممکن است بدن شما جهت پاکسازی رحم یک یا دو هفته قبل از عادت ماهانه، بافت قدیمی خود را به صورت ترشح قهوه ای رنگ از بدن خارج کند.
  • ممکن است این ترشحات نشانه بارداری شما باشد.

در برخی موارد، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود یکی از اولین نشانه ­های بارداری است که مادر با آن مواجه می شود. اگر موعد عادت ماهانه شما فرار رسیده اما فقط لکه بینی قهوه ای قبل از پریود دارید، بهتر است تست بارداری خانگی (بیبی چک) انجام دهید یا با پزشک صحبت کنید.

اگر از عدم بارداری خود اطمینان کامل دارید، جای نگرانی نیست ولی با پزشک در میان بگذارید تا از نظر عفونت یا بیماری های مقاربتی مورد بررسی قرار بگیرید.

 

لکه بینی قهوه ای بعد از پریود نشانه چیست؟

لکه بینی قهوه ای بعد از پریود در اغلب موارد طبیعی است. خون عادت ماهانه یا ترشح قهوه ­ای رنگ پس از عادت ماهانه بسیار شایع است. این لکه بینی قهوه ای بعد از پریودی بافت­هایی هستند که چند روز در رحم مانده و در حال تخلیه هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، خون یا ترشحات به دلیل کهنگی و گذشت زمان، به رنگ قهوه­ای تبدیل می شوند.

البته خارج شدن مایع قهوه ­ای رنگ از واژن می ­تواند نشانه موارد دیگری باشد از جمله:

  • خونریزی ناشی از لانه ­گزینی و کاشت تخمک بارور در دیواره رحم
  • نوسانات هورمونی
  • عفونت های شدید قارچی
  • بیماری هایی مانند سرطان دهانه رحم یا عفونت باکتریایی واژن

از آنجایی بارداری و خونریزی ناشی از لانه­ گزینی بلافاصله پس از عادت ماهانه صورت نمی گیرند، احتمال وجود آنها منتفی است. زیرا در روزهای پس از عادت ماهانه بدن شما هنوز تخمک گذاری نکرده و لذا نمی ­تواند لانه گزینی یا لقاح رخ دهد. اگر کمی بعد از زمان احتمالی تخمک گذاری، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود را مشاهده کردید، می ­توان با اطمینان بیشتری علت آن را لانه گزینی دانست. در این صورت به شما پیشنهاد می شود که تا عادت ماهانه بعدی منتظر بمانید و یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی آزمایش بارداری انجام دهید.  

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا با وجود علائم حاملگی قبل از پریود بارداری قطعی است؟

2- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

3- اولین نشانه های حاملگی قبل از پریود چیست؟