The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد زایمان طبیعی و توصیه متخصص زنان

ترس از درد زایمان طبیعی از مهم‌ ترين علت‌هاي امتناع زنان از زايمان طبيعي در كشور ما است. علاوه بر ترس از درد زايمان، باورهاي نادرست از روند زايمان نيز باعث پناه بردن و اصرار زنان باردار به سزارين شده است. زايمان طبيعي بر خلاف آنچه در تصور زنان است سخت‌تر و بدتر از عمل سزارين نيست. شايد بيان اين موضوع كه زايمان از طريق سزارين ۳ برابر براي جنين خطرناك‌تر از زايمان طبيعي است باعث شود مادران به فكر زايمان طبيعي بيافتند. در اينجا به برخي باورهاي اشتباه در مورد زايمان طبيعي مي‌پرازيم و راه‌ حلي براي مقابله با اين باورها پيش‌ پاي شما خواهيم گذاشت.

درد زایمان طبیعی چقدره؟

به هر حال زايمان روندی دردناك است و نمي‌توان منكر اين موضوع شد. البته فاصله دردها و انقباضات رحم در ابتدا زياد است و مادر به اندازه كافي فرصت استراحت بين آنها را دارد. از زماني كه دردها و انقباضات به هم نزديك‌تر میشوند تا زمانی كه نوزاد متولد شود چند ساعتی بيشتر زمان نمیبرد و درد زايمان نيز خارج از تحمل مادر نيست.

 توصيه متخصص زنان: لازم است مادر در رابطه با زايمان طبیعی و روند آن از قبل اطلاعات كافي داشته باشد. به اين ترتيب تحمل درد بسيار راحت‌تر خواهد شد. يكي از كارهايي كه اكثر زنان حين فارغ شدن انجام مي‌دهند جيغ‌ كشيدن است. با این کار مادر فقط انرژي خود را تلف مي‌كند بهترين كار نفس های عميق و زور زدن با آغاز درد و آغاز هر انقباض است. حتي امروزه خانم‌ها مي‌ توانند با مشاوره با پزشك شان زايمان طبيعی كم‌ درد يا بدون درد را انتخاب كنند. 

توصيه روانشناس زایمان:  كاملا واضح است كه زايمان طبيعي با درد همراه است پس نبايد اين موضوع را كتمان كرد. نكته مهم اينجاست كه مادر بداند اين درد لحظه‌اي است و با تولد فرزندش هيچ نشانه‌اي از آن باقي نخواهد ماند.

از زایمان طبیعی می ترسم

بسياري از خانم‌ها مي‌گويند بنيه كافي ندارم، ضعيف هستم و فكر نمي‌كنم بتوانم زايمان طبيعي راحتي داشته باشم به همين دليل ترجيح مي‌دهم سزارين كنم.

توصيه متخصص زنان: اين ترس كاملا طبيعي است و در اكثر مادران ديده مي‌شود. با تولد فرزند اعتماد به‌ نفس مادر بالا رفته و اين مساله را به كل فراموش خواهد كرد.

 توصيه روان‌ شناس: پاي صحبت‌ها و درد دل‌هاي مادر يا اطرافياني كه زايمان طبيعي داشته‌اند بنشينيد و در مورد سختي كار از آنها سوال كنيد. بعد سري به خانم‌هايي بزنيد كه به تازگي سزارين كرده‌اند و ببينيد كدام‌ يك از زايمان خود راضي‌ترند.

 مي ترسم روند زايمانم به خوبی انجام نشود

اگر نتوانم به اندازه كافي تلاش كنم، اگر فرزندم نچرخيده باشد، اگر مشكل رحمی داشته باشم و...

 توصيه متخصص زنان: دليل اينكه خيلي از خانم‌ها به سزارين رو مي‌آورند اين است كه فكر مي‌كنند زايمان طبيعي خطرناك است. متخصص زنان حين زايمان كاملا وضعيت جنين را لحظه‌ به‌ لحظه چك مي‌كند و در صورتي كه كوچك‌ترين مشكلي مشاهده كند براي نجات جان مادر و جنين عمل سزارين را پيشنهاد مي‌دهد اما دليل سختي زايمان طبيعي به‌خصوص در دوران ما ورزش نكردن كافی خانم‌ها و ضعيف بودن عضلاتشان است.

 توصيه روان‌شناس: اين ترس به‌ خصوص براي كساني كه اولين زايمان شان است طبيعي است. براي خانم‌هايي كه براي دومين مرتبه زايمان مي‌كنند، اگر تجربه بدی در زایمان اول داشته باشند ممکن است بترسند. مادر بايد به متخصص زنان اطمينان كافي داشته باشد و بپذيرد اگر عدم پيشرفت روند زايمان دليل پاتولوژيک داشته باشد، پزشك نهايت تلاش خود را مي‌كند و تصميم درستي خواهد گرفت. نبايد از ترس‌هاي بي‌ پايه و اساس بي‌ جهت ترسيد.

 از زايمان زودهنگام و قبل از رسيدن به بيمارستان می ترسم

بعضي خانم‌ها از دردهای كاذب زايمان و انقباضات برکستون هیکس مي‌ترسند و گمان مي‌كنند ممكن است زمان زايمان آنها زودتر از موقع فرا رسد و كسي نباشد كه به آنها كمك كند.

 توصيه متخصص زنان: لازم است مادر باردار در مورد دردهاي زايماني اطلاعات كافي داشته باشد تا بتواند آن را از دردهاي كاذب تشخيص دهد. احتمال زايمان زودهنگام جز در موارد خاص بسيار پايين است و آمار نشان مي دهد دو سوم زنان قبل از زمان موعد زايمان خود به بيمارستان مراجعه مي‌كنند تا بستري شوند.

توصيه روانشناس: روند زايمان طولاني است و با آغاز دردها فورا اتفاق نمي‌افتد. خونسردي خود را حفظ كنيد و با آغاز درد به اورژانس زنگ بزنيد تا شما را به بيمارستان برساند.

 می ترسم نوزادم آسيب ببيند

برخي خانم‌ها فكر مي‌كنند فشار ناشي از زايمان طبيعي و عبور جنين از كانال زايمان ممكن است به نوزاد آسيب برساند.

 توصيه متخصص زنان و زایمان: زايمان روندي كاملا طبيعي است و عبور از كانال زايمان به هيچ‌ وجه براي جنين خطرناك نيست. در ضمن ماما بطور مرتب وضعيت جنين را حين زايمان چك مي‌كند و با مشاهده هر گونه احتمال خطر موضوع را به متخصص زنان اطلاع مي‌دهد تا كارهاي لازم انجام شود. مادر بايد مطمئن باشد كه زايمان طبيعي بسيار سالم‌تر و كم‌ خطرتر از سزارين براي جنينش است.

 توصيه روانشناس: قبل از زايمان مادر مي‌تواند به كمك سونوگرافي از سلامت جنينش مطمئن شود اما همانطور كه پيش از اين نيز بيان شد مادر بايد به پزشك اطمينان كامل داشته باشد و در جريان زايمان خود را به او بسپارد. درصورتي كه خانمي به شدت از مرگ جنين يا مرگ خود حين زايمان هراس دارد بايد با يك روانشناس يا روان‌ پزشك مشاوره كرده و علت ترس خود را بيابد و آن را از بين ببرد.

مطالعه بیشتر:

آیا زایمان طبیعی درد داره؟ علت درد زایمان طبیعی؟

دردهای زایمان طبیعی چگونه است؟ چگونگی شروع درد زایمان طبیعی؟

درد زایمان طبیعی چند ساعت است وچگونه درد زایمان را مدیریت کنید

درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟

منبع: نی نی پلاس