The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟

به شما حق می دهیم که این هفته های پایانی بسیار نفس گیر برایتان بگذرد و هر روز از خود بپرسید که درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟ ممکن است احساس کنید سنگین تر از قبل شده اید، هنگام حرکت به سختی می توانید تعادل خود را حفظ کنید و پهلو به پهلو راه می روید. احتمالاً مانند سه ماهه اول دچار تکرر ادرار شدید نیز می شوید. تمام این ها به همراه بیخوابی ها و ... گذر زمان را برایتان کند کرده است. به همین سبب در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود و علائم نزدیک شدن زایمان چیست.

درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟

گرچه به احتمال زیاد تاکنون دردهای کاذب را تجربه کرده اید اما درد های زایمانی واقعی ویژگی های متفاوتی دارند. طول طبیعی بارداری بین 38 تا 42 هفته است. یعنی در بهترین حالت هر زمانی بعد از هفته 38 بارداری ممکن است دردهای شما آغاز شود. اما اگر از هفته 42 بارداری عبور کردید و دردهایتان شروع نشد. پزشک شما را در بیمارستان بستری کرده و با تزریق سنتوسینون که شما آن را تحت عنوان آمپول فشار می شناسید، زایمان شما را القا خواهد کرد. 

بنابراین خوب است که با کمک تقویم بارداری، سن حاملگیتان را زیر نظر داشته باشی و اگر از 42 هفته عبور کردید در اسرع وقت به متخصص اطلاع دهید.

معمولاً پزشکان در جلسات معاینه اواخر بارداری به مادر توصیه می کنند که هنگام مواجهه با انقباضات مکرر و منظم چه باید انجام دهد، بطور مثال برخی از پزشکان به مادر گوشزد می کنند که اگر انقباضات به مدت یک ساعت با فاصله پنج دقیقه از یکدیگر ادامه داشتند، حتماً با او تماس بگیرد.

انقباضات زایمانی با فاصله زیاد از یکدیگر بروز نمی کنند، اگر احساس کردید بطور مکرر با درد انقباض رحم مواجه می شوید، زمان آن است که به پزشک خود اطلاع دهید. اگر حدس می زنید که زمان زایمان تان رسیده اما مطمئن نیستید، می توانید با پزشک خود تماس تلفنی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید.

از تماس گرفتن با پزشک در ساعات نامناسب روز یا شب خجالت نکشید، زیرا او تمامی این شرایط را درک می کند و این شغل را با همه مسئولیت هایش به عهده گرفته است.

 درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟ چه زمانی حتماً باید با پزشک تماس گرفت:

  • هنگامی که ترشح خونی یا قرمز روشن مشاهده کردید (نه ترشح قهوه ای یا صورتی کمرنگ)
  • اگر کیسه آب پاره شود، بخصوص اگر آب سبز یا قهوه ای از واژن خارج شود، این مورد نشانه­ ی دفع مدفوع جنین در رحم است که می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا ممکن است هنگام زایمان جنین مدفوع خود را ببلعد یا قورت دهد. این مدفوع مکونیوم نام دارد.
  • اگر بینایی شما دچار اختلال شود یا دچار سردرد یا ورم شدید و ناگهانی شوید، این علائم نشان دهنده پره اکلامپسی یا افزایش فشارخون بارداری هستند.

درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود؟ به یاد داشته باشید که در یک تا چهار هفته پیش از زایمان احتمالا علائم زیر را در خود می بینید:

  • سر جنین پایین می آید

اگر اولین بارداری خود را تجربه می کنید، جنین تان چند هفته قبل از زایمان بتدریج به سمت لگن شما پایین می رود، معمولاً در بارداری های بعدی دقیقاً هنگام درد زایمان این امر رخ می دهد. جنین به منظور آماده شدن برای خروج از رحم این کار را انجام می دهد، بطوریکه سر او پایین می آید و درون لگن شما فرو می رود. با پایین آمدن جنین به مثانه شما فشار وارد می شود. خوشبختانه با این عمل فضای تنفس شما باز می شود، زیرا او دیگر به ریه ها فشاری وارد نمی کند.

  •  دهانه رحم باز می شود

دهانه رحم نیز خود را برای زایمان آماده می کند، بطوریکه در هفته ها و روزهای پیش از زایمان خود را باز و نازک می کند. به همین دلیل پزشک در معاینات هفتگی اتساع و نازک شدن دهانه رحم را بررسی می کند. روند باز و نازک شدن دهانه رحم در هر مادر متفاوت است، به همین دلیل اگر سرعت اتساع دهانه رحم شما کند است و یا هنوز باز نشده، نگران نباشید.

  •  انقباضات و کمر درد بیشتر می شود

میزان انقباضات و درد در کشاله ران و پایین کمر با نزدیک شدن به روز زایمان افزایش می یابند، به ویژه اگر اولین بارداری خود را سپری می کنید. تمام عضلات رحم و مفاصل نیز با ایجاد کشیدگی خود را برای زایمان آماده می کنند، به همین دلیل درد بیشتری را احساس می کنید.

  •  مفاصل سست می شوند

هورمون ریلکسین در طی بارداری وظیفه سست و شل کردن رباط های بدن مادر را به عهده دارد، در سه ماه پایانی این هورمون موجب دست ­و­پا­چلفتی شدن مادر نیز می شود. پیش از نزدیک شدن به زایمان ممکن است با افزایش سستی و شل شدن مفاصل تمام بدن خود روبرو شوید، بهتر است آرامش خود را حفظ کنید، زیرا بدن مادر بطور طبیعی این کار را می کند تا بتواند لگن را براحتی باز کند تا آماده خروج مسافر کوچک شما شود. 

  •  دچار اسهال می شوید

عضلات شکم و مقعد مادر نیز در این زمان برای آماده شدن جهت زایمان در آرامش و استراحت بسر می برند و کاملا شل هستند. به همین دلیل ممکن است با اسهال مواجه شوید، این روند کاملاً طبیعی است، بخاطر داشته باشید که در این روزهای باقیمانده بهتر است آب کافی بنوشید و این نشانه را به فال نیک بگیرید!

  •  توقف افزایش وزن یا لاغر شدن

در انتهای بارداری روند افزایش وزن مادر متوقف می شود، برخی از مادران از چهار هفته قبل از زایمان چند کیلوگرم لاغر می شوند، این روند هیچ گونه تاثیر مخربی بر وزن زمان تولد نوزاد ندارد و کاملاً طبیعی بشمار می رود. او همچنان در حال رشد و کسب وزن است، اما شما بدلیل کاهش میزان مایع آمنیوتیک، افزایش تکرر ادرار و حتی افزایش فعالیت کمی وزن تان کاهش می یابد.

  •  بیش از حد خسته یا بیش از حد پرانرژی می شوید

سه ماهه سوم بارداری مانند سه ماهه اول در برخی موارد عوارض یکسانی دارد، افزایش فعالیت مثانه و خستگی مفرط از این مواردند. در هفته ها و روزهای پایانی بارداری، برآمدگی بزرگ شکم، زحمت استفاده از توالت را دو چندان می کند و گاهی خواب شب را غیر ممکن می سازد، برای بهبود این شرایط بهتر است به تعداد بالشت ها اضافه کنید و در صورت امکان در طول روز نیز کمی بخوابید.

برخی از مادران با نزدیک شدن به روز زایمان، انرژی بیشتری پیدا می کنند و نمی توانند بیکار بنشینند، اشتیاق فراوانی دارند تا همه جا را تمیز و همه چیز را مرتب کنند تا خانه برای ورود نوزادشان آماده باشد. این کار تا زمانی که فشاری به شما وارد نکند، بی خطر است.

 چگونه می توانم زایمان را تحریک کنم؟

حال که می دانید درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود، اگر 40 هفته بارداری خود را با سلامتی و موفقیت پشت سر گذاشته اید اما هنوز هیچ علائمی از نزدیک شدن زایمان ندارید، می توانید خودتان در خانه از چند روش طبیعی برای القا و تحریک زایمان استفاده کنید. پیاده روی، رابطه جنسی، غذای تند و طب سوزنی می توانند مفید باشند، اما فراموش نکنید که مطمئن ترین راه برای این کار مشورت با پزشک و تصمیم اوست.  

اکنون که می دانید درد زایمان طبیعی از هفته چندم شروع می شود، آیا آمادگی های لازم برای زایمان را کسب کرده اید؟؟؟

 

بیشتر بدانید:

1- همه چیز در مورد تسکین درد زایمان با بی حسی اپیدورال

2- درد زایمان طبیعی و توصیه متخصص زنان

3- آیا زایمان طبیعی درد داره؟ علت درد زایمان طبیعی؟

4- روش های زایمان طبیعی بدون درد