The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درد لگن در بارداری چه باید کرد و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

یکی از عارضه های ناخوشایند دوران بارداری درد لگن است که تعداد بسیار زیادی از مادران را درگیر می کند. این درد معمولا در نواحی نشیمن گاه، قسمت های پایین کمر و نیر در نواحی پوبیس (عانه) حس می شود و حتی می تواند خواب راحت را از مادر باردار سلب کند. اما برای درد لگن در بارداری چه باید کرد؟ چگونه می توانیم بر کمر درد بارداری غلبه کنیم؟

برای درد لگن در بارداری چه باید کرد

درد لگن به عنوان یکی از عارضه های ناخوشایند و معمول دوران بارداری همواره تعداد زیادی از مادران باردار را آزار می دهد. خوشبختانه برای تسکین درد لگن در بارداری روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از ساده ترین و نیز مهمترین آنها اشاره شده است.

- فیزیوتراپی به منظور کاهش درد، افزایش عملکرد ماهیچه، بهبود و ثبات موقعیت مفصل 

- درمان دستی (ماساژ) که علاوه بر تسکین درد برای اطمینان از حرکت طبیعی مفاصل لگن، باسن و ستون فقرات انجام می گیرد.

-باید تمرینات ورزشی را برای تقویت ماهیچه های کف لگن، شکم، کمر و باسن  انجام دهید.

- در صورت نیاز تمرینات ورزشی را در آب انجام دهید.

- به توصیه و پیشنهادهایی که برای حالت های مناسب زایمان، تولد نوزاد، مراقبت از نوزاد و حالت های مناسب برای آمیزش جنسی توجه کنید.

- برای کاهش درد از دستگاه فیزیوتراپی خانگی تنس TENS بهره بگیرید. واژه TENS در واقع بیانگر طیف وسیعی از تکنیک های تحریک عصبی از طریق پوست می باشد ، اما کاربرد آن در فیزیوتراپی برای تسکین درد های مزمنی است که به درمان دارویی پاسخ نداده اند.

 - در صورت نیاز از تجهیزاتی مثل عصا، کمربندهای نگهدارنده و محافظ لگن استفاده کنید. ممکن است دکتر فیزیتراپیست، استفاده از کمربند محافظ برای کاهش درد لگن و عصا برای چرخیدن و حرکت به اطراف را توصیه کند. این کار به شما کمک می کند برای انجام فعالیت های روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید و از انجام فعالیت هایی که درد شما را افزایش می دهد خودداری کنید. به عنوان مثال فقط در مواقع ضروری از پله بالا و پایین می روید.

برای درد لگن در بارداری چه باید کرد، به طور کلی:

  • به دلیل محدودیتی که درد برای شما ایجاد می کند تا حدی که می توانید فعالیت داشته باشید و از انجام فعالیت هایی که شدت درد را بیشتر می کند خودداری کنید.
  • تا جایی که ممکن است استراحت کنید.
  • برای انجام کارهای منزل از همسر، خانواده و دوستان خود کمک بگیرید.
  •  کفش های بدون پاشنه و طبی بپوشید.
  • لباس خود را در حالت نشسته بپوشید، به عنوان مثال هنگام پوشیدن شلوار روی یک پا نایستید.
  • هنگام سوار یا پیاده شدن از ماشین زانو ها را به هم بچسبانید وآنها را با هم حرکت دهید- قرار دادن یک کیسه نایلونی روی صندلی و زیر نشیمنگاه برای چرخیدن به شما کمک می کند.
  •  در راحت ترین حالت بخوابید - به عنوان مثال می توانید بالشی بین دو پای خود قرار دهید-.
  • حالت های مختلف غلتیدن در رختخواب را امتحان کنید، به عنوان مثال زانوهای خود را در کنار یکدیگر قرار داده و باسن خود را جمع کنید.
  • برای بالا رفتن از پله ها هر بار یک پا را بالا ببرید.
  • رابطه جنسی با همسر خود را در حالت های مختلف امتحان کنید به عنوان مثال به صورت چهار دست و پا روی زانوها رابطه جنسی را تجربه کنید.

 اکنون که می دانید برای درد لگن در بارداری چه باید کرد، توصیه می کنیم یک به یک راهکارها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک در تسکین کمر درد شما موثرتر واقع می شود.

 

بیشتر بدانید:

1- تمرینات ورزشی برای کاهش مشکلات دوران بارداری

2- تمرینات ورزشی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری

3- دلیل کمر درد شدید در بارداری وفرق آن با درد کمر در طی زایمان

4- 10 نکته برای جلوگیری یا پیشگیری از کمر درد بارداری