The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد لگن در بارداری از کی شروع میشود و نشانه چیست؟

بارداری با تمامی لذت هایی که دارد در برخی مواقع با سختی ها و مشکلاتی همراه می شود که البته تحمل آنها ارزش لذت غیرقابل وصف مادر شدن را دارد. بسیاری از مادران می دانند که یکی از عوارض معمول دوران حاملگی درد لگن و کمر درد است به همین سبب می پرسند که درد لگن در بارداری از کی شروع میشود؟ در این مقاله قصد داریم ضمن توضیح پاسخ این سوال که درد لگن در بارداری از کی شروع میشود، به شما بگوییم درد لگن در دوران بارداری نشانه چیست و در چه مواقعی باید به پزشک مراجعه کنید. 

درد لگن در بارداری از کی شروع میشود؟

 وقتی می پرسید که درد لگن در بارداری از چه زمانی شروع می شود باید به شما بگوییم نمی توان زمان کاملا دقیقی برای ان تعیین کرد. در حقیقت هرقدر که مادر به انتهای دوران بارداری خود نزدیک می شود، شکمش برجسته تر شده، وزنش بیشتر می شود و احتمال بروز این عارضه در بدن او بیشتر است.  اما همچنین این احتمال وجود دارد که در اوایل بارداری و وقتی هنوز کمتر از یک کیلو وزن اضافه کرده اید، دچار درد لگن شوید.

  • سه ماهه ی اول: در این دوران رحم شما افزایش حجم قابل توجهی ندارد اما شروع تغییرات هورمونی سبب می شود که مفاصل شل شده و درد لگن به همین علت آغاز شود. بعلاوه انقباضاتی که در این زمان در درون رحم رخ می دهد، ممکن است به صورت درد در نواحی پایینی کمر و لگن مادر حس شوند.
  • سه ماهه ی دوم: معمولاً  درد لگن از نیمه ی دومِ سه ماهه ی دوم آغاز می شود، یعنی حدوداً از 20 هفتگی. در این زمان افزایش وزن شما به حدی رسیده است که می تواند سبب ایجاد فشار بر روی مفاصل شده و لگن درد را آغاز کند.
  • سه ماهه ی سوم: در این زمان اغلب درد لگن نسبت به قبل شدید تر می شود، زیرا شکم شما بزرگ و سنگین شده است و درنتیجه فشار بیشتری به کمر و پاهای شما وارد می کند. مفاصل لگن و کمر شما در اثر مقدار بسیار زیاد هورمون پروژسترون و ریلکسین بسیار شل شده اند تا بدن شما را برای زایمان آماده کنند. جنین شما با رشد حیرت انگیزی که در دو ماه آخر دارد، هر روز اتاق خود را بزرگ و بزرگ تر می کند که این مسأله فشار شدیدی بر روی ستون فقرات و مفصل ساکروایلیاک شما وارد خواهد کرد.

درد لگن در بارداری نشانه ی چیست

وقتی می پرسید که درد لگن در بارداری نشانه چیست باید به شما بگوییم که درد لگن نشان می دهد که مقدار هورمون ریلکسین در بدن شما افزایش یافته و اثرات مربوطه را بر روی عضلات، استخوان ها و ... اعمال کرده است. گرچه دردهای این چنینی در بارداری طبیعی محسوب می شود اما لازم است توجه کنید که درد بسیار شدید و تیر کشنده، دردهایی که با انجام فعالیت های معمول روزانه تداخل دارند و غیرقابل تحمل هستند، به هیچ وجه طبیعی نبوده و درصورت مشاهده آنها باید حتما به متخصص مراجعه کنید.

منظور از درد لگن،  درد در نواحی باسن، درد پشت و دردهای تیرکشیدگی در نشیمن‌گاه است. ممکن است شما فقط یکی از این نشانه‌ها را تجربه کنید یا دچار همگی آنان شوید. این مشکل معمولاً با انجام اکثر فعالیت‌های روزانه، بدتر می‌شود؛ یعنی دراز کشیدن، راه رفتن و برخواستن. (امیدوراریم دچار چنین مشکلی نشوید). اساساً، هرکاری که باعث نامتوازنی در ناحیه لگن شود، درد را بدتر می‌کند. بنابراین فعالیت‌هایی مثل چرخیدن در بستر یا بیرون آمدن از خودرو. یعنی کارهایی که انجام آن برای یک خانم باردار بدون مشکل نیز دشوار است چه رسد به کسی که مبتلا به درد کمربند لگنی است.  

با این که اکنون می دانید حدودا درد لگن در بارداری از کی شروع میشود، اما به شما توصیه می کنیم که هرگز منتظر شروع اینگونه دردها نباشید زیرا که شاید هرگز به آن مبتلا نشدید، بر روی نقاط مثبت بارداری خود تمرکز کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- درد لگن و لانه گزینی با هم ارتباط دارند؟

2- علت و درمان درد لگن در بارداری، آیا احتمال زایمان زودرس وجود دارد؟

3- زمین خوردن با احساس درد در ناحیه لگن در بارداری، جنین آسیب دیده؟

4- شایع ترین دردها و مشکلات نهمین ماه بارداری