The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواب دوقلوها، چگونه دوقلوهایمان را بخوابانیم؟

بعد از اتمام بارداری دوقلویی که احتمالا خود با چالش های بسیار زیادی همراه بوده، حال نوبت به سر کله زدن با دو نوزاد می رسد. خواب نوزاد مبحث بسیار مفصلی است که معمولا تازه مادران و پدران را با چالش های بسیار زیادی خصوصا در ماه های اول روبرو می کند. حال وقتی به جای یک نوزاد، دو نوزاد شب تا صبح را با گریه سپری کنند، احتمالا یک خواب خوش برای والدین به رویا مبدل خواهد شد. در این متن قصد داریم تا نکاتی را درمورد خواب دوقلوها برای شما بیان کنیم تا بدانید که لذت بردن از یک خواب شبانه حتی بعد از به دنیا آمدن دوقلوها نیز ممکن است.

مواردی که لازم است در مورد خواب دوقلوها بدانید

خواباندن یک نوزاد به خودی خود کار سختی است، چه برسد به اینکه بخواهید دو نوزاد را بخوابانید و اینکار برای والدین تازه‌کار، کار دشواری خواهد بود. اینکه مراقب باشید هنگامی‌که یکی از نوزادان خواب است، به نوزاد دیگر شیر ‌دهید و وقتی هر دو خواب هستند مراقب باشید بیدار نشوند، بسیار سخت است. این باعث می‌شود که والدین دوقلوها قابلیت چندکاره بودن را بدست آوردند. در زیر با بهترین توصیه‌ها درباره خواب دوقلوها آشنا می‌شوید:

آیا دوقلوها می‌توانند در یک تخت مشترک بخوابند؟

آیا دوقلوها می‌توانند از یک تخت استفاده کنند یا در یک گهواره بخوابند؟ طبق نظریه آکادمی پزشکان اطفال آمریکا (AAP)، امنیت و مزایای کنار هم بودن دوقلوها و چندقلوها هنوز ثابت نشده است. برخی از متخصصان بر این باورند که کنار هم خواباندن دوقلوها،‌ ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) را در زمانی‌که نوزادان توانایی غلت زدن را پیدا می‌کنند افزایش دهد. دوقلو‌ها اغلب،‌ به واسطه زایمان زودرس به دنیا می‌آیند و دچار کم‌وزنی هستند که هر دو این موارد ‌خطر سندروم مرگ نگهانی را بالا می‌برد. اغلب متخصصان‌ عضو آکادمی پزشکان اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کنند که نوزادان از ابتدا در گهواره‌های جدا از هم بخوابند، تا بیش از حد گرمشان نشود و یا با یکدیگر به هر طریقی برخورد نداشته باشند.

ولی برای اغلب والدین، جا دادن دو گهواره در یک اتاق، محدودیت فضا ایجاد می‌کند. مخصوصا اینکه پزشکان توصیه کرده‌اند نوزادان، ۶ تا ۱۲ ماه اول زندگی خود را در اتاق والدین بخوابند. گهواره‌های کوچکتر که قابلیت تا شدن دارد،‌ می‌توانند در طول روز، برای صرفه‌جویی در فضا مناسب باشند.

درمورد خوابیدن دوقلوها، زمانی‌که کمی بزرگ‌تر شدند،‌ دیگر انتخاب با شماست که آنها را در اتاق‌های جدا بگذارید یا در اتاق مشترک و در دو تخت جدا از هم بخوابانید. بی‌تردید، اندازه خانه شما و عادات خوابیدن شما و دوقلوها، امری است که به انتخاب شما وابسته است.

آیا دوقلوها می‌توانند خارج از گهواره کنار هم چرت بزنند؟

جای خواب دوقلوها اهمیت بسیار زیادی دارد. متخصصان معتقدند دوقلوها هنگام چرت زدن نیز،‌ به همان دلیل که در هنگام خوابیدن در دو تخت مجزا قرار می‌گیرند، باید از هم جدا باشند. به خاطر داشته باشید،‌ از آن‌جا‌که خطر سندروم مرگ ناگهانی در مواقعی که نوزاد در تختی نرم با کوسن و بالش خوابانده می‌شود، به مقدار ۲۱ برابر افزایش پیدا می‌کند، چرت زدن نیز باید روی سطح بی‌خطری انجام شود. برای چرت نوزاد نیز از تختخوابی با سطح سفت،‌ محکم و مسطح استفاده کنید و از حالا تخت‌های نرم را کنار بگذارید.

مواردی که در هنگام چرت زدن و خواب دوقلوها باید رعایت کنید

تنظیم خواب، تغذیه و تغییر برنامه نوزاد، در مجموع شبیه یک تردستی است. اما زمانی‌که این برنامه‌ها برای دو نوزاد به طور همزمان باشد، دیگر یک بازی جدید است. هنگامی‌که نمی‌توانید دوقلوها را بخوابانید، توصیه‌هایی وجود دارد که هم در وقت صرفه‌جویی می‌کند و هم برای دوقلوها عادت خواب خوب ایجاد خواهد کرد و این امکان را می‌دهد تا شما نیز سلامت روان خود را حفظ کنید:

  • برنامه‌های همزمان. سعی کنید برنامه زندگی دوقلو‌ها با هم هماهنگ باشد. هنگامی‌که یکی از دوقلوها نیمه‌های شب برای شیرخوردن بیدار می‌شود، به دوقلوی دیگر نیز شیر بدهید و پوشک او را عوض کنید.
  • نظم ایجاد کنید. هماهنگ کردن نوزاد با یک برنامه دقیق کاری دشوار است. ولی ارزش تلاش کردن را دارد؛ مخصوصا هنگامی‌که دوقلو دارید. سعی کنید در برنامه غذا دادن و حتی کارهای بعدازظهر،‌ مانند حمام کردن،‌ پوشک عوض‌کردن و گذاشتن آنها در تخت سر ساعت معین نظم ایجاد کنید.
  • کمی سر و صدا کنید. اگر دوقلوها به خوابیدن در محیطی با کمی سروصدا عادت کنند، کار شما خیلی راحت‌تر می‌شود. وقتی یکی از دوقلوها بیدار می‌شود، لازم نیست پاورچین پاورچین راه بروید تا نوزاد دیگر بیدار نشود. احتیاجی هم نیست هنگام خواب آنها، موسیقی راک با صدای بلند بگذارید! اما هماهنگ کردن خواب نوزادی که با صدای افتادن یک سوزن روی زمین از خواب می‌پرد، با خواهر و برادر دوقلویش کار واقعا دشواری خواهد بود.
  • نوزاد را تشویق کنید که خودش آرام شود. اولین واکنش شما این است که با اولین نشانه‌های گریه‌‌ هر چیزی دستتان است زمین بگذارید و به سراغ او بروید. سعی کنید با این حس مقابله کنید. با این‌که عشق و علاقه شما به آنها انکارناپذیر است، اما این‌که اجازه بدهید کودک با پستانک خودش را آرام کند، تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.
  • به نکات ایمنی مربوط به خوابیدن دوقلوها توجه داشته باشید. وقتی از دو نوزاد نگه داری می کنید، هشیاری و توجه کافی به نکات ایمنی اهمیت دو چندان پیدا خواهد کرد.

حال که تمامی نکات ضروری درمورد خواب دوقلوها می دانید، از همین امروز آموزه هایتان را به کار ببندید، درصورتی که سوالی برایتان پیش آمد با کارشناسان ما در اپلیکیشن نی نی پلاس مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

1- 10 چیزی که نباید به مادری که دوقلو باردار است بگویید

2- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

3- نشانه های بارداری دوقلویی یا چندقلویی

4- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی