The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پای سیب (سرشار از پروتئین، فیبر، فسفر)

مصرف سیب به طور مرتب در دوران بارداری خواص زیادی دارد مانند جلوگیری از کم خونی، افزایش ایمنی بدن و... در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی  مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

خواص سیب در بارداری

مصرف سیب به طور مرتب در دوران بارداری خواص زیادی دارد. سیب غنی از آنتی اکسیدان، فلاون و غنی از فیبر می باشد. ویتامین ث موجود در سیب اثرات منفی رادیکال های آزاد را از بین می برد. سیب احتمال پیشروی سرطان را کاهش داده به خصوص سرطان سینه . همچنین مقاومت بدن در برابر عفونت را افزایش می دهد. ویتامین های ب موجود در سیب از سلول های قرمز خونی محافظت می کند. مقدار فیبر بالای موجود در سیب به مبارزه با کلسترول بد می پردازد. همچنین سیب از بیماری های قلبی، دیابت و فشار بالا جلوگیری می کند. سیب همچنین سلامتی عصبی را افزایش داده و از سکته جلوگیری می کند.

خوردن سیب در بارداری

در بارداری مصرف مواد غذایی سالم و مغذی بسیار مهم است. خوردن سیب در بارداری مزایای زیادی دارد مانند:

 

  • جلوگیری از کم خونیکم خونی در بارداری ممکن است باعث زایمان زودرس یا وزن کم جنین شود. سیب غنی از آهن است و مصرف مرتب آن در بارداری از کم خونی جلوگیری می کند.

 

  • کمک هضم غذاسیب غنی از فیبر قابل حل است. مصرف سیب در بارداری باعث بهبود هضم غذا می شود.
  • افزایش ایمنی بدنسیب غنی از ویتامین ث است. مصرف ویتامین ث به صورت مرتب به ایمنی بدن کمک می کند و از عفونت و بیماری های عفونی در مادر و جنین جلوگیری می کند.سیب غنی از آنتی اکسیدان است بنابراین برای ریه ها مناسب است. خوردن سیب در بارداری به نفس کشیدن کمک می کند. ریه های قوی به زایمان واژینال کمک می کند.
  • افزایش انرژیسیب حاوی کربوهیدارت است. خوردن سیب در بارداری به شما مقداری مشخص انرژی می دهد. این ماده غذایی در هنگام ضعف و سرگیجه به شما کمک می کند. سیب دارای کالری کمی است بنابراین می توانید بدون نگرانی در خصوص افزایش وزن آن را مصرف کنید.

 

  • استحکام استخوان هادر بارداری، نیاز به کلسیم بیشتری دارید تا استخوان ها قوی شوند. سیب ها غنی از کلسیم هستند و مصرف آن ها برای مادر و جنین مفید است.

 

 مصرف شکر در بارداری

خوردن شکر زیاد، می‌تواند باعث افزایش وزنِ بیش از حدِ مجاز در بارداری شود (اضافه وزنی بیش از 12 تا 17 کیلوگرم). بنابراین سعی کنید تا مصرف انواع شکر را به 10 درصد کالری روزانه محدود کنید (حدود 63 گرم روزانه).

 

مواد لازم

  • سیب زرد 2 عدد
  • آب لیموی تازه 1 قاشق چایخوری
  • شکر 1 قاشق غذا خوری
  • دارچین 1/2 قاشق چایخوری
  • شیر 3 قاشق غذا خوری

خمیر

  • آرد 1/2 2 پیمانه
  • کره 100 گرم
  • شکر 1 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب سرد 1/4 پیمانه

 

این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین‌های A ،B ،C ،E ،K پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، فسفر 

 

طرز تهیه:

 فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد، شکر، نمک و کره را بوسیله هم زن بخوبی مخلوط کنید، زمانیکه کره کاملاً به خورد آرد رفت، کم کم آب را به آن اضافه کنید. خمیر بدست آمده را بمدت یک  ساعت در کیسه ای داخل یخچال بگذارید. خمیر را به قطر نیم سانت بازکنید. به اندازه قالب بریده و قالب های مخصوص پای را از قبل چرب کرده و کف آن کمی آرد پاشیده، و خمیر را  داخل آن قرار دهید. سیب‌ها را پوست کنده، هسته آن را درآورده و خرد کرده، شکر و دارچین را لابلای آن می‌پاشیم تا به خورد سیب‌ها برود و کمی آب بیندازد سپس مخلوط سیب را داخل خمیر قرار دهید.  تکه‌ای دیگر از خمیر را روی سیب ها قرار داده و لبه‌ های دو خمیر را خوب می فشاریم تا مواد بر اثر پختن بیرون نیاید. قالب های آماده شده را روی سینی فر گذاشته و داخل فر قرار دهید. زرده یک تخم مرغ را با برس روی خمیر می‌کشیم و با کمی شکر دانه درشت تزیین می‌نماییم. مدت زمان پخت ۳۵ دقیقه. ابتدا ۱۵ دقیقه درطبقه پایین فر و سپس ۲۰ دقیقه در طبقه دوم گذاشته شود.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی+