The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

فریز کردن زخم دهانه رحم وعوارض فریز کردن زخم چیست ؟

از بین بردن سلول های ملتهب یکی از راهکارهای مورد استفاده برای درمان زخم هایی که است که با کمک داروها و درمان های موجود برطرف نمی شوند. در روش فریز کردن زخم دهانه رحم، پزشک متخصص به روش انجماد سریع سلول هایی را که در دهانه رحم بانوان دچار التهاب و آسیب شده اند و به دارو درمانی پاسخ نداده اند را از بین می برد تا بدینوسیله روند پیشرفت التهاب متوقف گردد. در این متن به شما خواهیم گفت که فریزکردن زخم دهانه رحم چیست و انجام آن در چه مواردی ضرورت دارد.

 اگر نتیجه تست پاپ اسمیر و معاینات داخلی با کولپوسکوپی نشان دهنده وجود زخم در بخش های پایینی دهانه رحم باشند، باید برای درمان آن از روش فریز کردن استفاده کرد. فریز کردن روشی است که در آن بوسیله گاز سردی با نام نیتروژن مایع، سلول های پیش سرطانی دهانه رحم را منجمد می کنند و از بین می برند.

در این فرآیند ممکن است بخشی از بافت سالم نیز تخریب شود. گاز نیتروژن مایع بسیار سرد را از طریق یک دستگاه کوچک به سلول ها رسانده و آنها را منجمد می کنند. این روند 2 تا 3 دقیقه به زمان نیاز دارد، سپس چند دقیقه توقف صورت می گیرد تا فریزها آب شوند و سپس دوباره 2 تا 3 دقیقه فرآیند فریز کردن ادامه دارد، گاهی نیز تنها در 5 دقیقه تمام فرآیند فریز بدون توقف انجام می شود.

دهانه رحم در پایین ترین بخش رحم قرار دارد و دریچه ای است که رحم را به واژن متصل می کند. با از بین بردن سلول های خطرناک این ناحیه، بدن می تواند سلول های تازه و سالم را جایگزین آنها کند. برای درمان برخی از بیماری های واگیردار مقاربتی مانند زگیل تناسلی نیز از این روش درمان استفاده می شود.

فریز کردن زخم های دهانه رحمی یک عمل سرپایی است که توسط پزشک زنان و زایمان در مطب یا کلینیک، بیمارستان و بدون بیهوشی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد. این روش درمان مناسبی برای از بین بردن سلول های بالای دهانه رحم نیست، در این شرایط می توان از نمونه برداری هسته ای استفاده کرد. موفقیت این روش درمانی به اندازه، عمق و نوع بافت زخم ها بستگی دارد. اما بطور کلی 77 تا 96 مورد از 100 مورد با موفقیت روبرو می شوند. اما اگر بافت معیوب دهانه رحم عمق زیادی داشته باشد، نمی توان با از بین بردن سلول های معیوب، آن را درمان کرد. همچنین نمی توان برای درمان سرطان دهانه رحم از فریز کردن استفاده کرد.

عوارض فریز کردن زخم دهانه رحم

شایع ترین خطر فریز کردن، گرفتگی و انقباض خفیف در حین انجام فریز است. اگر در حین روند فریز کردن دچار گرفتگی شدید، به پزشک یا پرستار اطلاع دهید، توقف این روند به مدت چند دقیقه می تواند حال شما را بهتر کند و این علائم را از بین ببرد.

بطور کلی فریز کردن زخم دهانه رحم به ندرت می تواند به مشکلات زیر منتهی شود:

احتمال خطر خونریزی و عفونت بسیار پایین است اما ممکن است بدلیل ورود یک جسم خارجی به واژن بروز کند. با مشاهده هر یک از علائم زیر به سرعت به اورژانس یا پزشک خود مراجعه کنید:

در موارد نادر ممکن است فریز کردن زخم دهانه رحم موجب آسیب و تنگ شدن دهانه رحم شود، این عارضه می تواند باردار شدن، حفظ بارداری و زایمان طبیعی را با مشکل مواجه کند. این مشکل در اواخر بارداری شدت بیشتری پیدا می کند. تنگی دهانه رحم موجب افزایش انقباضات و دردهای رحمی در دوران قاعدگی خواهد شد.

 

مطالعه بیشتر:

1- علت سرطان دهانه‌ رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

2- علت بیرون زدگی دهانه رحم چیست و چگونه درمان می شود؟

3- علائم زخم دهانه رحم چیست و عکس زخم رحم چگونه است؟

4- نارسایی و ضعف دهانه رحم، عوامل و درمان