The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری و آلاینده های هوا کدامند؟

خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری می تواند سلامتی مادر و جنین را در معرض خطر قرار دهد. خصوصا در فصول سرد سال که این خطر به شدت افزایش می یابد، آگاهی از مشکلات مربوطه و نیز راه حل های پیشنهادی، تا حد زیادی می تواند  از شما و جنینتان مراقبت کند.

بارداری یک دوران بسیار هیجان انگیز است. روزهایی که هر لحظه آن با رویای در آغوش کشیدن فرزندتان و آینده ی او ذهن شما را به خود درگیر می کند. یکی از عوارض این هیجان، نگرانی درمورد هر عاملی است که ممکن است سلامتی جنین را تحت تاثیر قرار دهد. بدون شک یکی از الویت های شما در این دوران این است که در جهت حفظ و ارتقای سلامتی جنین خود چه کاری می توانید انجام دهید. به عنوان یک مادر مسئول، احتمالا یک رژیم غذایی سالم را در پیش گرفته و تمامی ویزیت های دوران بارداری خود را به طور منظم پیگیری می کنید. بعلاوه مصرف مکمل ها و تمامی نکات مربوط به دوران بارداری را به طور جدی دنبال خواهید کرد. اما غیر از تمامی این ها، مسائلی وجود دارند که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرند. یکی از این مسائل مهم و تاثیر گذار، نکات مربوط به تاثیر آلودگی هوا بر سلامتی جنین و نیز خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری است.

 آلودگی هوا چیست؟

پیش از توضیح خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری، ابتدا لازم است منظور از واژه آلودگی را برایتان شرح دهیم. طبق تعریف منظور از آلودگی هوا وجود مواد و ذرات مضر و یا سمی در هوای تنفسی است. در حقیقت مفهوم آلودگی هوا چیزی فراتر از یک ایده ی انتزاعی است. معنای حقیقی آلودگی هوا، وجود ذراتی در هوا است که برای کل سیاره زمین مضر باشد، نه فقط برای انسان ها.

خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری

انجمن ریه ی آمریکا در سال 2017 اعلام کرد مادران بارداری که در مناطقی با هوای آلوده زندگی می کنند در خطر مرگ نوزادان نارس، سرطان ریه، حملات آسم، آسیب به دستگاه تولید مثل، افزایش خطر وزن کم هنگام تولد و آسیب به سلامتی و تکامل جنین حتی پس از تولد هستند.

 اثرات متداول آلاینده های موجود در هوا بر سلامت فرزندان

زمانی که شما در یک شهر زندگی می کنید، آلاینده های هوا در کنار شما خواهند بود گرچه که معمولا نمی توانید آنها را دیده و یا بوی آن را استشمام کنید. حال که باردار هستید، این مساله بیشتر از قبل اهمیت پیدا خواهد کرد زیرا سلامتی جنینی که در حال رشد و تکامل درون شکمتان است، میتواند تحت تاثیر این آلاینده ها قرار گیرد. گرچه ممکن است که این جمله سبب استرس و نگرانی شما شود اما بهتر است بدانید که راهکارهایی وجود دارد که با کمک آنها می توانید از اثرات منفی ناشی از آلودگی هوا بر سلامتی فرزند در حال رشدتان بکاهید. برای دانستن این نکات با ما همراه باشید:

 ذرات جامد

وجود ذرات جامد در هوا آلودگی ذره ای نامیده می شود. این ذرات از نظر سایز متفاوت اند اما خطرناکترین آنها کوچکترین آنهاست که از انتشار اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و یا ترکیبات آلی فرار ایجاد می شوند.

قرار گرفتن در معرض ذرات جامد موجود درهوا به معنای افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تنفسی در بزرگسالان و افزایش ریسک ابتلا به وزن کم نوزاد هنگام تولد و افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مشکلات تنفسی در نوزادان است.

 منابع اصلی آلاینده های هوا کدامند؟

در برخی منابع گاها درمورد آلودگی هوای داخل منزل و بیرون از منزل صحبت شده و آنها را کاملا از یکدیگر جدا می دانند. اما در حقیقت این دو مفهوم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند زیرا تبادل هوایی زیادی بین هوای داخل منزل و بیرون وجود دارد.

منبع اصلی آلودگی هوای موجود در اطراف ما، احتراق مواد آلی است. البته در مناطق شهری احتراق سوخت های فسیلی رتبه ی اول را در آلوده کردن هوا به خود اختصاص می دهد. وقتی از احتراق سوخت های فسیلی سخن می گوییم منظور ما دود و سایر مواد حاصل از ماشین ها و ابزاری است که با بنزین، گازوئیل و ... کار می کنند. از مهمترین عوامل آلوده کردن هوای داخل منزل می توان به دود سیگار، قلیان و ... اشاره کرد.

دود و ذرات اوزون

ذرات اوزون به خودی خود مضر نیستند، آنها از ترکیب سه مولکول اکسیژن ساخته شده و در حالت طبیعی لایه ای را در بالای اتمسفر می سازند که از ما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. مشکل زمانی ایجاد می شود که مواد شمیایی در سطح زمین با یکدیگر واکنش داده و مولکول های اوزون را می سازند. وقتی که مولکول های اوزون در سطح زمین با سایر ذرات و نور خورشید ترکیب می شود، فرمی از دود شکل می گیرد که برای سلامتی به شدت مضر است.

مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن بانوان باردار در معرض اوزون سبب ابتلا به پره اکلامپسی و بروز وزن کم هنگام تولد در نوزادان شده و نیز احتمال بروز آسم در نوزادان و کودکانی که در معرض آن قرار گرفتند نیز افزایش می یابد.

 استنشاق دود تنباکو

بر کسی پوشیده نیست که دود تنباکو برای سلامتی انسان به شدت مضر است. اگر پیش از باردار شدنتان سیگار می کشیده اید، لازم است در دوران بارداری این عادت را کنار بگذارید. اما صرفاً ترک این عادت در خود شما کفایت نخواهد کرد، بلکه لازم است سایر افراد در اطرافتان نیز شما و جنینتان را در معرض این ماده ی مضر قرار ندهند.

براساس نتایج حاصل از انجمن بانوان امریکا، قرار گرفتن بانوان باردار در معرض دود سیگار و قلیان حاصل از مصرف اطرافیان سبب سقط، وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس، اوتیسم و بروز اختلالات رفتاری و یادگیری و نیز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می شود.

گرد و خاک

گرد و غبار نشسته بر روی لوازم نیز یکی از عوامل اصلی آلوده کننده ی محیط داخل منزل و محل کار است که می تواند سبب بروز و شدیدتر شدن واکنش های آلرژیک گردد.

اکنون که خطرات آلودگی هوا در دوران بارداری را می دانید، توصیه می کنیم راه حل های مربوط به این عارضه را جدی بگیرید.