The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت های بعد از عمل سرکلاژ چیست وسرکلاژ چه موقع باز میشود؟

یکی از راهکارهای درمانی برای مادرانی که به علت کوتاه بودن طول دهانه رحم در معرض زایمان زودرس قرار دارند، انجام عمل سرکلاژ و یا دوختن دهانه رحم است. اما لازم است بدانید که انجام عمل سرکلاژ به معنای پایان تمام خطرات تهدید کننده بارداری شما نیست و توجه کافی به مراقبت های بعد از عمل سرکلاژ اهمیت بسیار زیادی دارد.

مراقبت های لازم بعد از عمل سرکلاژ چیست؟

توجه کافی به مراقبت های بعد عمل سرکلاژ سبب می شود که شانس موفقیت این عمل به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. در این راستا به نکات زیر توجه کنید:

بعد از سرکلاژ چقدر استراحت کنیم:

بعد از عمل به مدت چند ساعت تحت مراقبت قرار می گیرید تا علائم زایمان پیش از موعد در شما بررسی شود. پزشک نیز یک سونوگرافی برای مشاهده وضعیت جنین، انجام می دهد. باتوجه به طول دهانه رحم قبل از عمل سرکلاژ، ممکن است چند هفته نیاز به استراحت داشته باشید. بنابراین درمورد مدت زمان نیاز به استراحت و حتی استراحت مطلق بعد از سرکلاژ با پزشک خود مشورت کرده و تمامی سوال هایتان را بپرسید.

ترشحات بعد از سرکلاژ

ترشحات آبکی بعد از سرکلاژ بسیار شایع است. احتمال بروز گرفتگی، لکه بینی یا ترشحات واژنی بعد از سرکلاژ وجود دارد. منشا مقدار بسیار زیادی از خون آبه هایی که بعد از سرکلاژ از واژن شما خارج می شود دهانه رحم پرخونی است که اکنون تحت جراحی قرار گرفته، درصورت نیاز از پدهای روزانه استفاده کنید.

استفاده از مسکن و شیاف بعد از سرکلاژ

برای جلوگیری از عفونت و تسکین درد، داروهای آنتی بیوتیک و مسکن تجویز می شود. درمورد نوع مسکن مجاز و دوز آن با متخصص مشورت کنید.

نزدیکی بعد از سرکلاژ

ممکن است لازم باشد تا چند هفته بعد از سرکلاژ از انجام فعالیت های فیزیکی یا مقاربت جنسی خودداری کنید. جهت جلوگیری از عفونت و وخیم تر شدن شرایط این موضوع را جدی بگیرید.

خونریزی بعد از سرکلاژ

چه عمل سرکلاژ برای شما انجام شده باشد و چه نشده باشد، در هر شرایط، هرگونه خونریزی در طی دوران بارداری باید بررسی شده و علت یابی گردد. خونریزی بعد سرکلاژ اگر چیزی بیش از لکه بینی است به هیچ وجه نباید بی اهمیت تلقی گردد.

نحوه خوابیدن بعد از سرکلاژ

بهترین نحوه خوابیدن بعد از عمل سرکلاژ همچنان به پهلو ها و ترجیحا پهلوی چپ است.

به یاد داشته باشید که در مراجعات بعدی، پزشک وضعیت بخیه و هرگونه علائم مربوط به زایمان زودتر را بررسی می کند. در صورت مشاهده هر مورد غیرعادی بعد از عمل، می توانید با پزشک تماس بگیرید.

 اگر علائم زیر را دارید، موضوع را با پزشک مطرح کنید:

بعد از توضیح مراقبت های بعد از عمل سرکلاژ، نوبت به زنگ خطر ها می رسد، موارد خطرناک شامل:

  • علائم عفونت همراه با تب و لرز
  • ترشح بیش از حد واژنی، خونریزی یا درد
  • گرفتگی یا انقباض
  • پارگی کیسه آب
  • حالت تهوع یا استفراغ مداوم
  • اگر علامتی بدتر شد تا علامت جدیدی ایجاد گردید

بعد از عمل سرکلاژ، مادر باید مراقبت های بعد از عمل سرکلاژ را جدی بگیرد و از هرگونه فشار فیزیکی و روانی اجتناب کند. برای موفقیت آمیز بودن عمل، بخیه ها باید تا زمان کشیده شدن، در جای خود باقی بماند.

 سرکلاژ چه موقع باز می شود؟

سرکلاژ معمولا در حدود هفته 37 بارداری یا وقتی که علائم زایمان زودرس مانند انقباضات یا پاره شدن کیسه آب برداشته می شود. میانگین زمان بین کشیدن بخیه ها و زایمان 8/8 ±  4/9 روز (میانگین ± انحراف معیار) است.

سرکلاژ مک دونالد بدون نیاز به بیهوشی در بیمارستان برداشته می شود اما در روش ترانس شکمی باید برش دیگری در شکم ایجاد گردد. 

 میزان موفقیت سرکلاژ چیست؟

میزان موفقیت کلی سرکلاژ سرویکس در جلوگیری از زایمان زودرس 80 درصد است. در مورد نارسایی گردنۀ رحم، به کمک روش مک دونالد می توان موفقیت زایمان به موقع را تا ميزان 95.4 درصد افزایش داد. بقاء جنین پس از سرکلاژ سرویکس 85٪ و زایمان زودرس 7/18 گزارش شد. اگر چه سرکلاژ به کاهش احتمال زایمان زودرس کمک می کند، اما نمی توان خطرات ناشی از آن را نادیده گرفت.

خطرات سرکلاژ

  • عفونت
  • خونریزی بیش از حد واژن
  • آسیب به رحم در حین جراحی
  • پارگی زودرس کیسه آب به معنی پارگی کیسه آمنیوتیک قبل از هفته 37 بارداری
  • زایمان زودرس
  • پارگی گردن رحم زمانی که مراحل زایمان پیشرفت می کند اما دوخت سرکلاژ هنوز برداشته نشده است.
  • تنگ شدن یا بسته شدن دائمی گردن رحم (تنگی گردن رحم)
  • واکنش نامطلوب به بیهوشی
  • نیاز به سرکلاژ دیگر در بارداری های بعدی
  • ناتوانی دهانه رحم برای اتساع در شرایط طبیعی زایمان

اتساع زودرس دهانه رحم درصورت عدم درمان، دلیلی برای ختم بارداری است. با این حال، سرکلاژ گردن رحم و مراقبت های بعد از عمل سرکلاژ به ادامه بارداری  کمک می کند، البته موفقیت آن به شرایط بستگی دارد. می توان به جای سرکلاژ، استراحت مطلق کرد. بنابراین پزشک وضعیت را بررسی کرده و در مورد انجام سرکلاژ یا راه های جایگزین تصمیم گیری می کند.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- عوارض و چگونگی عمل سرکلاژ یا دوخت دهانه رحم

2- بعد از عمل سرکلاژ (دوخت دهانه رحم) چه مراقبت هایی لازم است؟

3- بهترین زمان انجام سرکلاژ یا دوختن دهانه رحم در کدام هفته است؟

4- نارسایی دهانه رحم یا نارسایی سرویکس چیست و چه علائمی دارد؟