The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

طرز تهیه شیر نارگیل برای دوران بارداری چگونه است؟

شیر نارگیل که به آن آب نارگیل هم می‌گویند به‌طور طبیعی شیرین است، کربوهیدرات پایینی دارد و عاری از کلسترول است. حاوی الکترولیت‌های طبیعی منیزیم، سدیم، پتاسیم و فسفر است و منبع خوبی از کلسیم محسوب می‌شود. طعم تازه و آرامش‌بخش آن باعث شده که یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی دنیا باشد. برای بهره بردن از این فواید در دوران بارداری، در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه شیر نارگیل را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه شیر نارگیل برای دوران بارداری، چطور شیر نارگیل تازه درست کنیم؟

توصیه می‌شود به جای انواع بسته‌بندی، شیر نارگیل را در خانه درست کنید.

  • یک نارگیل کامل را رنده کنید و یک و نیم پیمانه آب داغ به آن اضافه کنید.
  • مخلوط را در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود.
  • وقتی مخلوط خنک شد آن را صاف کنید تا شیر بدست آید.

بعد از توضیح طرز تهیه شیر نارگیل طبیعی، نوبت به شرح ارزش غذایی آن می رسد. شیر نارگیلی که مستقیما از نارگیل تازه گرفته شده حدود ۴۵۰ کالری و ۵۰ گرم چربی دارد. یک فنجان شیر نارگیل (حدود ۲۴۰ گرم) دارای مواد مغذی زیر است:

  • کالری ۵۵۰
  • چربی ۵۰.۲ گرم (انواع چربی‌ها)
  • کلسترول صفر
  • سدیم ۴۰ میلی‌گرم
  • کربوهیدرات ۱۴ گرم (در ۲۵۰ گرم شیر)
  • پروتئین ۶ گرم
  • ویتامین ث ۱۱ درصد
  • آهن ۲۲ درصد
  • کلسیم ۴ درصد

پوستی خوب و قوی

در بعضی کشورها مردم اعتقاد دارند که نوشیدن شیر نارگیل می‌تواند به زایمان کمک کند و پوست نوزاد شما را روشن‌تر و موهایش را سالم‌تر خواهد کرد. این می‌تواند به‌خاطر ویتامین‌های موجود در شیر نارگیل باشد که شامل ویتامین C، اسید نیکوتینیک، اسید فولیک، اسید پنتوتنیک، بیوتین و ریبوفلاوین است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بوده و نیز برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. پروتئینی که از اسیدهای آمینه ساخته می‌شود به تولید کلاژن ضروری برای پوستی محکم و کشسان کمک می‌کند. این می‌تواند برای شما و جنین‌تان مفید باشد.

سیستم ایمنی

شیر نارگیل خالص و استریل است. این به سم‌زدایی از بدن شما و تقویت متابولیسم کمک می‌کند. همچنین منبع اصلی اسید لوریک است که در شیر مادر یافت می‌شود و خاصیت ضدباکتریایی دارد. این به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و از بدن در مقابل بیماری‌های ناشی از باکتری و ویروس محافظت می‌کند. این نیز برای مادر و جنین مفید است.

گوارش

تمام بانوان در دوران بارداری سوءهاضمه را تجربه کرده‌اند. وقتی باردار هستید، جفت هورمون hCG تولید می‌کند. این می‌تواند انقباضات عضلانی معده شما را کند سازد و روند گوارش را آهسته کند. فیبر رژیمی موجود در شیر نارگیل می‌تواند برخی مشکلات معده نظیر اسهال خونی، سوءهاضمه، یبوست، کرم روده، عفونت مثانه و سوءعملکرد کلیه‌ها را درمان کند. همچنین یک ادرارآور طبیعی است و به جلوگیری از عفونت مجاری ادراری و سنگ کلیه کمک می‌کند.

گردش خون

ضعف گردش خون منجر به مشکلاتی مانند بی‌حسی در پاها و گرفتگی ران‌ها می‌شود. بعضی بانوان در دوران بارداری دچار عارضه دیابت موقت می‌شوند و این می‌تواند چنین مشکلاتی را وخیم‌تر کند. شیر نارگیل به بهبود گردش خون کمک می‌کند و تشکیل پلاک را کاهش می‌دهد و از گرفتگی پاها جلوگیری می‌کند.

اکنون که علاوه بر فواید شیر نارگیل در دوران بارداری، طرز تهیه شیر نارگیل تازه را نیز می دانید توصیه می کنیم که دست به کار شده و یک میان وعده خوشمزه و مغذی برای فرشته کوچکتان درست کرده و میل کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم؟

2- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

3- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

4- رژیم غذایی سالم در بارداری