The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جفت خلفی،آیامکان قرارگیری جفت در انتخاب نوع زایمان موثر است؟

جفت خلفی یا posterior، اصطلاحی است که برای توصیه مکان جفت در درون رحم به کار برده می شود. وقتی جفت به دیواره عقبی رحم شما متصل شده باشد به آن جفت خلفی می گوییم که نه تنها هیچ عارضه ای تلقی نمی شود بلکه در روند رشد و تکامل جنین نیز هیچ اختلالی ایجاد نخواهد کرد. اما آیا مکان قرار گیری جفت در انتخاب نوع زایمان موثر است؟ آیا خلفی بودن جفت سبب خواهد شد تا شما مجبور به انجام سزارین گردید؟ با ما همراه باشید تا همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم.

جفت خلفی چیست؟

وقتی سلول تخم لقاح یافته در عین تقسیم شدن به سمت حفره رحم حرکت می کند، توده سلولی به نان بلاستوسیست را ایجاد خواهد کرد که بعد از 5 روز به حفره رحم می رسد. در مرحله بعدی بلاستوسیست در طی فرآیندی به نام لانه گزینی به دیواره رحم شما متصل خواهد شد. بسته به آنکه لانه گزینی در کدامیک از دیواره های رحم مادر انجام شود، جفت نیز در همان مکان خواهد بود. مثلا اگر لانه گزینی سلول تخم لقاح یافته در دیواره قدامی رحم انجام شود، جفت قدامی به مدت 9 ماه همراه جنین شما خواهد بود و اگر لانه گزینی در دیواره خلفی یا عقبی رحم انجام شود، جنین شما دارای جفت خلفی است.  

موقعیت جفت چگونه بر زایمان تاثیر می‌گذارد؟

در دوران بارداری، محل جفت می‌تواند تغییر کند. به همین دلیل ممکن است پزشک شما در سه ماهه دوم بارداری (تقریباً در هفته‌های ۱۸ تا ۲۱) اسکن آنومالی را پیشنهاد دهد. اسکن دیگر ممکن است در سه ماهه سوم لازم باشد تا موقعیت جفت قبل از زایمان بررسی شود. یک وضعیت قرارگیری جفت که ممکن است مشکل ساز باشد، هنگامی است که رشد جفت به سمت دهانه رحم باشد. به این حالت جفت سرراهی می‌گویند. در این حالت جفت می‌تواند از دیواره رحم جدا شود و باعث زایمان زودرس یا خونریزی داخلی شود.

یکی دیگر از مشکلات بالقوه جدی که به عنوان چسبندگی جفت شناخته می‌شود، هنگامی اتفاق می‌افتد که قسمت‌هایی از جفت خیلی عمیق به دیواره رحم وصل شود. به جای جدا شدن کامل جفت از رحم پس از زایمان، بخشی از جفت یا تمام آن در رحم باقی می‌ماند و گاهی اوقات منجر به خونریزی گسترده می‌شود. در چنین مواردی پزشک ممکن است سزارین و هیسترکتومی بعد از زایمان را توصیه کند.

در برخی موارد، جفت پس از تولد نوزاد در رحم، باقی  می‌ماند. به این حالت، جفت ماندگی می‌گویند که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به عوارض خاصی شود.

جفت قدامی در مقابل جفت خلفی

برای مرور مجدد مطلب، جفت خلفی حالتی است که جفت به دیواره پشتی رحم متصل می‌شود، در حالی که جفت قدامی وضعیتی است که جفت به دیواره جلویی رحم وصل می‌شود. هر دوی این وضعیت‌ها طبیعی تلقی می‌شوند. جفت خلفی گذشته از اینکه یک وضعیت ایده‌آل برای زایمان است، مزیت دیگر آن این است که می‌توانید حرکات جنین را بهتر و زودتر احساس کنید. درنتیجه جفت خلفی و زایمان طبیعی هیچ مغایرتی با یکدیگر ندارند.

در مورد جفت قدامی این اتفاق نمی‌افتد، زیرا جفت ممکن است بین جنین و شکم شما فضایی ایجاد کند. در غیر این صورت نباید در مورد قرارگیری جفت در وضعیت قدامی مشکل یا عارضه‌ای وجود داشته باشد.

وضعیت قدامی یا خلفی جفت هیچ گونه تاثیری بر رشد و تکامل جنین سالم و قوی نخواهد داشت.

منبع: flo.health

 

بیشتر بدانید:

1- جفت جنین چیست؟ و چه عملکردی در بارداری دارد؟

2- مشکلات جفت جنین چیست و چه نشانه‌ و علائمی دارد؟

3- علل بروز جفت سر راهی چیست و چه خطرات و عوارض به همراه دارد؟

4- جفت قدامی یعنی چه؟