The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری چیست؟

ضرورت پرهیز از مصرف مشروبات الکلی یا سوشی خام و دریافت مواد مغذی ضروری به عنوان بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری بر همه مادران آشکار است. ولی نکات ساده دیگری نیز وجود دارند که در ظاهر توجهی به آنها نمی شود ولی عمل به آنها در حفظ سلامت مادر و جنین بسیار موثر است

بایدها و نبایدها در سه ماه اول بارداری

پیروی از سبک تغذیه سالم، ورزش کردن و نوشیدن آب کافی چه در دوران بارداری یا غیر آن در حفظ سلامت شما نقش تعیین کننده ای دارد و اما در این متن به 6 نکته ساده دیگر اشاره شده که عمل به آنها می تواند در حفظ سلامت خود و جنینتان کمک موثری به شما کند. پیروی از این عادات باعث تسکین درد، کاهش استرس و افزایش سطح انرژی در شما خواهد شد.

زمان بیشتری را به استراحت خود اختصاص دهید

بارداری مسئولیت دشواری است زیرا سلامت آینده کودکتان در این دوران حساس شکل گرفته و باید همواره پاسخگوی نیازهای جنین در حال رشد خود باشید. از سویی دیگر ضعف و خستگی ناشی از تغییرات گسترده هورمونی نیز مضاف برعلت شده و باعث می شود که دائم خود را خسته و بی انرژی احساس کنید. از این رو داشتن استراحت کافی در این دوران بسیار ضروری است. برخورداری از خواب و استراحت کافی نه تنها باعث کاهش احساس تهوع صبحگاهی می شود بلکه عوارض ناخوشایندی از جمله کمردرد، سردرد و فشار خون بالا را تسکین داده و در بهبود خواب شبانه نیز بسیار موثر است. بنابراین به ندای بدن خود گوش داده و در هنگام ظهر یا پایان روز در حدود نیم ساعت از زمان خود را به استراحت اختصاص دهید. انجام خریدهای منزل را در طول تعطیلات آخر هفته به همسر خود محول کنید. به این ترتیب می توانید از این فرصت برای خواب و استراحت بیشتر، دوش گرفتن، مطالعه و یا تماشای سریال های مورد علاقه خود استفاده کنید.

هر روز نخ دندان بکشید

اگر عادت به استفاده از نخ دندان ندارید هرچه سریع تر آن را تهیه کنید. تغییرات گسترده هورمونی در دوران بارداری باعث می شود که دهان و دندان شما بیشتر در معرض آلودگی با باکتری و تشکیل پلاک قرار گرفته و مستعد عوارضی از قبیل التهاب و خونریزی لثه ها شود. استفاده از مسواک و نخ دندان در پیشگری از بیماری های خطرناک لثه مانند ژنژیویت و پیوره که عوارض خطرناکی از جمله زایمان زودرس و پره اکلامپسی را به دنبال دارند پیشگیری می کند. برای حفظ سلامت لثه ها روزی یکبار از نخ دندان استفاده کرده و دوبار در روز مسواک بزنید.

از میان وعده های سالم و مقوی استفاده کنید

از نکات مهم بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری برخورداری از وعده های غذایی مناسب و متعادل در مادران باردار است ولی آنچه به عنوان میان وعده مصرف می شود نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. سعی کنید انواع تنقلات مغذی را در مکان های مختلفی از منزل از قبیل کابینت ها و یخچال و همچنین در داخل ماشین، محل کار و کیف خود قرار دهید. این امر سبب می شود که در هنگام احساس گرسنگی به خوردن تنقلات غیرمفیدی مانند چیبس و شکلات وسوسه نشوید. تنقلاتی که دارای ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات هستند از جمله مخلوط آجیل و میوه های خشک، کراکرهای تشکیل شده از غلات کامل، ساندویچ چیز استیک، دسر گرنولا با ماست از مغذی ترین میان وعده ها به شمار می روند. مصرف آنها سطح قند خون را ثابت نگه داشته و از مشکل افت قند خون پیشگیری می کند.

نوشیدنی های سالم تری انتخاب کنید

نیازی نیست که قهوه و نوشابه را به طور کامل از رژیم غذایی خود در این دوران حذف کنید ولی با این حال بهتر است میزان مصرف خود را تا حد امکان کاهش دهید. علت این امر آن است که کافئین و قند در بدن به عنوان یک دیورتیک عمل کرده و باعث افزایش حجم ادرار می شوند. این مساله باعث می شود که املاح معدنی مهمی از جمله کلسیم پیش از آنکه بدن فرصت جذب آنها را پیدا کند توسط کلیه از بدن دفع شوند. از این رو آب ساده یا گازدار سالم ترین نوشیدنی برای مادران باردار به شمار می رود. می توانید آب ساده را با استفاده از یک برش پرتقال یا لیموترش طعم دار کرده و یا آن را با افزودن به آب میوه های طبیعی مصرف کنید.

از شدت فعالیت خود بکاهید

از جمله مهمترین بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری، الویت بندی کارهاست. نوشتن یک لیست طولانی از کارهایی که باید انجام شوند یکی از ساده ترین عوامل ایجاد استرس در بدن است. با جدا کردن اولویت ها (امور مربوط به مراقبت از خود) و قرار دادن کارهای غیرضروری در مرحله بعد و یا کنار گذاشتن و حذف کامل آنها می توانید این لیست را کوتاه تر کنید. به جای خرید کارت پستال های تولد و متحمل شدن زحمت زیاد برای پست کردن آنها می توانید با ارسال یک کارت پستال الکترونیکی از طریق ایمیل و یا گذاشتن یک پست زیبا در فیسبوک پیام خود را ارسال کنید. در طول روز فقط به ایمیل های ضروری پاسخ داده و پیام های غیرضروری را کنار بگذارید. همچنین سعی کنید در طول هر هفته با انجام کارهای مورد علاقه و دلخواه از قبیل شرکت در کلاس های یوگا و یا تماشای فیلم زمانی را به آرامش و استراحت خود اختصاص دهید.

به استخر بروید

از دیگر بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری این است که به میزان فعالیت خود توجه کنید. هر چه شکم شما بزرگتر می شود ورزش کردن نیز به همان میزان برایتان دشوارتر می شود. از این رو می توانید از همین ابتدای کار رفتن به استخر را به عنوان یک فعالیت ایده ال در نظر بگیرید. ورزش در آب چه شنا در طول استخر و یا پرداختن به تمرینات ایروبیک آبی در تسکین درد و ناراحتی بخصوص در طول سه ماهه سوم بارداری بسیار موثر بوده و میزان استقامت و جریان خون بدن را بهبود می بخشد و اما بهترین قسمت ماجرا: مهم نیست که در این دوران تا چه حد افزایش وزن داشته اید زیرا به هر حال در داخل آب احساس بی وزنی خواهید کرد.

 حال که بایدها و نبایدهای سه ماه اول بارداری را می دانید، برنامه روزانه خود را بازنگری کنید، چه مواردی نیاز به اصلاح کردن دارند؟

منبع: whattoexpect

 

بیشتر بدانید: