The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان خارش سینه ها در شیردهی و روش های جلوگیری

یکی از موارد آزاردهنده در دوران شیردهی، خارش نوک سینه ها و یا پوست آنها است. خارش ممکن است تا حدی باشد که شیردهی را با اختلال مواجه کرده و مادر را به شدت کلافه کند. در این متن قصد داریم راهکارهایی را برای درمان خارش سینه ها در شیردهی برای شما شرح دهیم و نیز بگوییم که چگونه می توان از مبتلا شدن به این عارضه جلوگیری کرد.

راه های درمان خارش سینه ها در شیردهی

نحوه‌ی درمان خارش پستان، به علت ایجاد آن بستگی دارد. این مشکل اغلب بدون نیاز به درمان خاص، به طور خود به خود برطرف می‌شود. اما برخی موارد شدید نیاز به دارو دارند. درمان‌های مورد استفاده برای چنین شرایطی عبارتند از:

  1. داروها آن دسته از داروهای ضد قارچ که در دوران شیردهی مجاز هستند، می‌توانند با تجویز پزشک برای درمان برفک و عفونت قارچی استفاده شوند. زخم‌های انگلی باید با ترکیب رژیم و داروهای از بین برنده‌ی انگل درمان شود. هم‌چنین باید نوزاد مورد معاینه قرار بگیرد، زیرا بیماری های انگلی پوستی از طریق تماس پوست با پوست قابل انتقال است.
  2. آنتی‌بیوتیک‌ها در صورتی که به عفونت باکتریایی پستان مبتلا شده باشید، باید یک دوره آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. این داروها در دوران شیردهی مجاز بوده و تاثیری بر سلامتی نوزاد ندارند.
  3. کرم‌ها و لوسیون‌ها برای درماتیت در صورتی که به اگزما مبتلا هستید، پزشک می‌تواند کرم‌ها و لوسیون‌هایی را پیشنهاد کند که علائم را کاهش دهند. اگزما معمولا بدون دارو قابل درمان است و از آن‌جایی که مسری نیست نیازی به بررسی نوزاد نیز نخواهد بود.

 جلوگیری از خارش پستان و راهکارهای خانگی برای درمان خارش سینه ها در شیردهی

به منظور جلوگیری از خارش پستان‌ها و درمان این مشکل در منزل، اقدامات زیر می‌توانند موثر باشند:

  1. سینه‌های خود را خشک نگه دارید با قرار دادن پدهای مخصوص داخل لباس زیر، رطوبت ناشی از نشت شیر یا هر نوع ترشح احتمالی را از بین ببرید. هم‌چنین می‌توانید از داروخانه پودر ضد قارچ تهیه نموده و در زیر سینه‌های خود بمالید تا آن ناحیه خشک شده و کمتر مستعد ایجاد قارچ باشد.
  2. ناحیه‌ی سینه و نوک پستان را پس از هر بار شیردهی پاک کنید با استفاده‌ از یک پارچه‌ی نرم و مرطوب، پس از هربار شیردهی سینه‌های خود را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود بزاق دهان نوزاد از روی پوست پاک شود. باقی ماندن بزاق روی پوست برای طولانی‌مدت، می‌تواند باعث تحریک پوست شود. هم‌چنین این روش برای تمیز نگه داشتن سینه و نوک پستان‌ها بسیار مناسب است.
  3. در صورت خشکی نوک پستان، از مرطوب کننده استفاده کنید در صورتی که نوک پستان شما در معرض خشک شدن و ترک خوردن قرار دارد، با مرطوب‌کننده‌های مخصوص آن را چرب کنید. این کار را ترجیجاً در انتهای آخرین وعده‌ی شیردهی در هر روز انجام دهید. پیش از مالیدن مرطوب‌کننده، نوک سینه‌ها را بشویید.
  4. پوشیدن لباس‌زیر گشاد پوشیدن لباس زیر تنگ، می‌تواند باعث ایجاد رطوبت در ناحیه‌ی پستان‌ها شود. همچنین در صورت ابتلا به اگزما، ممکن است دچار سوزش پوست بشوید. بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که گشاد، راحت و نخی باشند. در این صورت جریان هوا در پوست ناحیه‌ی پستان برقرار شده و از تعریق جلوگیری می شود.
  5. برای شیردهی برنامه‌ریزی کنید برای شیردهی، یک برنامه‌ی منظم را دنبال کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید سینه‌های خود را به موقع تخلیه نموده و از تجمع و احتباس شیر در پستان‌ها جلوگیری کنید. از شیر گرفتن کودک نیز باید تدریجی باشد تا شیر درون سینه‌ها جمع نشود.

انجام این اقدامات خطر ابتلا به ورم و عفونت پستان را به حداقل می‌رساند، این مشکل از رایج‌ترین دلایل خارش پستان است. مرطوب کردن پوست نیز باعث کاهش سوزش ناشی از ترک‌های پوستی می‌شود.

خارش سینه در دوران شیردهی، در صورتی که ناشی از عفونت قارچی یا انگلی باشد، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اما این مشکلات قابل حل و درمان هستند اما در این موارد برای درمان خارش سینه ها در شیردهی باید به متخصص مراجعه کنید. دلایل دیگر خارش سینه نیز با درمان مناسب قابل رفع هستند. پس از رفع خارش، می‌تواند روند عادی شیردهی خود را ادامه دهید.

 مطالعه بیشتر:

آماده سازی نوک پستان برای شیردهی پستانی

راه های درمان زخم شدن نوك سينه در شيردهي

علت بروز و روش های درمان درد نوك سينه در شيردهي