The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سفر کردن در بارداری، مهمترین نکات سفر کردن در بارداری چیست؟

اگر اهل سفرید و گمان‌ می‌کنید بارداری می‌تواند مانعی برای سیر و سفرهای شما باشد یا در میان انواع و اقسام توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌اطرافیان که‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانید در فلان ماه یا به فلان مقصد سفر کنید، گیج شده‌اید، کمک‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم تا در این مقاله هر آنچه لازم است درباره بایدها و نباید‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌سفر کردن در بارداری را بیاموزید.

 مهمترین نکات سفر کردن در بارداری

1- قبل از پرواز از پزشک خود نامه بگیرید:

به طور کلی، پرواز بعد از هفته 36 ام حاملگی به دلیل خطرات ناشی از زایمان احتمالی در طول مسیر توصیه نمی‌شود و بسیاری از پروازهای بین المللی تنها در اوایل و اواسط بارداری اجازه پرواز‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهند.

 البته قوانین هواپیمایی در سراسر جهان و بین شرکت‌ها متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین المللی، مسافرت به خارج از کشور پس از هفته 28 بارداری نیاز به تائیدیه پزشکی از طرف پزشک متخصص زنان دارد. با داشتن مجوز پزشکی، بیشتر خطوط هوایی به زنان باردار اجازه‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌دهند حتی تا پایان هفته 36 یا ابتدای هفته 37 بارداری مسافرت کنند.

اما در کل متخصصان توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنند از مسافرت پس از هفته 36 بارداری خودداری کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که زایمان در نقطه‌ای دور از منزل سخت است و این احتمال هم وجود دارد که نوزاد تازه متولد شده نتواند مراقبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌لازم را دریافت کند. اگر ناچار به سفر در این زمان هستید حتما پرونده پزشکی و آزمایشات دوران بارداری خود را همراه داشته باشید.

2- از خود در برابر بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌ناشی از پشه محافظت کنید:

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا توصیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌آنلاین خود برای سفر به مناطقی با احتمال ابتلا به زیکا را به روز و به زنان باردار توصیه‌ می‌کند قبل از سفر به این مناطق با پزشکان خود صحبت کنند. اگر به این مناطق سفر‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنید دیگر این وظیفه شماست که از خود در برابر ناقلان بیماری محافظت کنید.

درمورد سفر کردن در دوران بارداری، اگر به کشورهایی سفر‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنید که احتمال ابتلا به مالاریا یا زیکا وجود دارد بر محافظت از خود در برابر پشه‌ها متمرکز شوید. پوشاک مناسب، استفاده از دفع کننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌حشرات و ... از استراتژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌ساده است.

از‌ میان کرم‌ها یا اسپری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌دافع حشرات انواع تأیید شده توسط FDA در دوران بارداری را تهیه کنید. مواد دافع طبیعی نیز‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانند مفید و موثر باشند. از محصولات ترکیبی مثلا ضد آفتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌دفع کننده حشرات اجتناب کنید، زیرا این دست محصولات نیاز به مصرف مکرر دارند که شاید برای خانم‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌باردار مضر باشد. حتما پشه بند مسافرتی متناسب با تمام تختخواب‌ها همراه داشته باشید.

3- به اندازه کافی آب بنوشید:

یکی از ساده‌ترین و بهترین توصیه‌ها برای سلامت ماندن خانم باردار در طول سفر نوشیدن کافی مایعات است.

کم آبی و پر بودن مثانه و عدم تخلیه به موقع آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌تواند باعث انقباض‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌پیش از موعد شود. از پوشیدن لباس‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌خیلی تنگ خودداری کنید. جوراب ساق بلند یا جوراب واریس به پا داشته باشید و به طور متناوب در طول سفر پاهای خود را دراز کنید .

4- تجهیزات مناسب سفر همراه داشته باشید:

درهنگام سفر کردن در بارداری چمدانی سبک و چرخدار انتخاب کنید و هر زمان نیاز داشتید شک نکنید و کمک بخواهید. در برخی خطوط به زنان باردار اجازه داده‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود زودتر وارد هواپیما شوند. برای گذاشتن چمدان روی نوار و وزن کردن آن نیز به تنهایی اقدام نکنید و کمک بخواهید.

5- بدون ارزیابی خطر نکنید:

اگر برای تفریح وارد منطقه‌ای شدید یا اگر روی کشتی کروز تفریحات متنوعی موجود بود بدون ارزیابی آن را امتحان نکنید. انجام برخی فعالیت‌ها در دوران بارداری‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌تواند به خانم و جنینش صدمه بزند. به تابلوها و دستورالعمل‌ها خوب دقت کنید.

6- از ضد آفتاب غافل نشوید:

استفاده از ضد آفتاب در هنگام سفر کردن در بارداری ایمن است و هیچ خطر مستندی برای جنین ندارد. تاکنون هیچ تحقیق علمی مدرکی مبنی بر ورود ترکیبات ضد آفتاب به جریان خون و ایجاد ناهنجاری در جنین ارائه نداده است. ضد آفتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌شیمیایی حاوی ترکیباتی مانند اکسی بنزون و اکتیل متوکسی‌سینامات در مقابله با اشعه ماورائ بنفش خورشید به خوبی عمل‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنند.

اگر پوست حساسی دارید از ضد آفتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌حاوی مواد معدنی از جمله اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. این نوع از ضد آفتاب‌ها برای زنان باردار مناسب‌تر است و‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌تواند احتمال ابتلا به ملاسما را به حداقل برساند.

7-‌‌‌‌‌‌‌‌ میان وعده‌ها را فراموش نکنید:

در طول سفر بویژه در سه ماهه اول و دوم که به نظر همیشه گرسنه‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌رسید‌ میان وعده‌هایی حاوی پروتئین همراه داشته باشید تا برای مدتی بتواند شما را سیر نگه دارد. این کار به کاهش سردرد و حالت تهوع شما کمک‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کند. مغزها از جمله بادام و‌‌‌‌‌‌‌‌ میوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌خشک بسیار مناسب‌اند.

8- در طول سفر کردن در بارداری بی تحرک نمانید:

فرقی نمی‌کند با چه وسیله‌ای سفر‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنید. در دوران بارداری در طول سفر هر چند ساعت یکبار از صندلی خود بلند شوید و دست و پاهای خود را بکشید. به فاصله حداقل هر 2 ساعت یکبار راه بروید تا خون در بدن‌تان به جریان بیافتد.

9- نیازهایتان را درخواست کنید:

در طول سفر کردن در بارداری هراسی از گفتن نیازهایتان نداشته باشید. در طول پرواز از خدمه بخواهید بالشتک و بطری آبی به شما بدهند تا بتوانید بخوابید و به اندازه کافی مایعات بنوشید.

10- بارداری خود را مخفی نکنید:

بارداری یک بیماری نیست. پس اگرچه دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ‌بسیاری درمورد سفر کردن در بارداری دارید آن را با پزشکتان درمیان بگذارید و پنهان‌ نکنید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا مسافرت زمینی در بارداری مجاز است؟

2- آیا مسافرت با هواپیما و کشتی در بارداری بی خطر است؟

3- نکات مهم برای سفر در بارداری

4- توصیه های برای تنها سفر کردن در دوران بارداری

 

منبع: familyvacationcritic