The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درمان سریع نفخ شکم در بارداری چگونه است؟

در فرهنگ لغت، "نفخ" به معنای "ایجاد باد در شکم است." این عارضه به ظاهر ساده برای تعداد بسیار زیادی از مادران در دوران بارداری به شدت دردسرزا می شود. به همین سبب قصد کردیم تا در ادامه این مطلب درمان سریع نفخ شکم در بارداری را برای شما بیان کنیم بعلاوه خواهیم گفت که چه عواملی باعث ایجاد نفخ و گاز در دوران بارداری می‌‌‌شود؟

 در دوران بارداری کی دچار نفخ می‌‌شویم؟

نفخ شایع‌ترین و ناخوشایندترین علامت بارداری است که از هفته یازدهم آغاز می‌‌شود و تا روز زایمان ادامه خواهد داشت.

چه عواملی سبب بروز نفخ در دوران بارداری می‌‌شوند؟

در دوران بارداری ترشح پروژسترون ضروری است و به حفظ حاملگی کمک می‌‌کند اما با نفخ و گاز همراه است. در واقع پروژسترون سبب تنبلی و استراحت عضلات بدن از جمله دستگاه گوارش و کندی هضم غذا می‌‌شود. به این ترتیب زمان بیشتری می‌‌برد تا غذا هضم و جذب شده و به جنین برسد. این موضوع از یک نظر خوب است و از سوی دیگر باعث نفخ می‌‌شود. موضوع دیگری که در بروز نفخ دخیل است بزرگ شدن روز به روز رحم و افزایش فشار روی روده است که کنترل عضلات را سخت کرده و سبب دفع گاز دشوارتر می‌‌شود.

درمان سریع نفخ شکم در بارداری

گرچه نفخ شکم یک مشکل آزار دهنده دوران بارداری است اما خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد که با کمک آنها به راحتی می تواند از شر نفخ شکم خود خلاص شوید.

1- آب بیشتری بنوشید: یبوست باعث نفخ می‌‌شود. مصرف آب بیشتر با پیشگیری از یبوست به درمان فوری نفخ شکم در بارداری کمک کرده و از نفخ خانم باردار می‌‌کاهد.

2- رژیم سالمی را دنبال کنید: مصرف سبزیجات برگ دار، حبوبات و غلات کامل و میوه‌های تازه و به طور کل افزودن فیبر به رژیم غذایی سبب حرکت بیشتر روده‌ها و کاهش نفخ می‌‌شود.

3- وعده‌های غذایی کوچکتر مصرف کنید: هر چه غذای بیشتر و سنگین‌تری مصرف کنید دچار نفخ بیشتری خواهید شد. برای پیشگیری 3 وعده غذای اصلی و چند میان وعده مصرف کنید. در این شرایط غذا زودتر هضم شده و نفخ و درد و گاز کمتر خواهد شد.

4- آرام غذا بخورید: با سریع غذا خوردن حجم غذای بیشتری می‌‌بلعید و این موضوع سبب نفخ و افزایش گاز در معده می‌‌شود. در دوران بارداری سعی کنید سرعت غذا خوردن‌تان را کم کنید.

5- آرامش‌تان را حفظ کنید: خوردن با اضطراب یعنی غذا خوردن وقتی در حال مشاجره هستید یا از موضوعی ناراحتید می‌‌تواند باعث شود هوای بیشتری ببلعید و نفخ بیشتر شود. ساندویچ خود را با استرس نخورید و در زمان وعده‌‌های غذایی آرامش کامل داشته باشید.

6- از غذاهای نفاخ پرهیز کنید: ساده ترین راه حل برای درمان سریع نفخ شکم در بارداری پرهیز از غذاهای نفاخ همچون کلم است. برخی غذاها سبب افزایش نفخ می‌‌شوند. از آن جمله می‌‌توان به کلم، پیاز، غذاهای سرخ شده، غذاهای شیرین و سس‌های چرب اشاره کرد.

 

بیشتر بدانید:

1- کاهش و پیشگیری از نفخ شکم (گاز شکم) در بارداری

2- علت سفت شدن شکم در بارداری و چگونه درمان می شود؟

3- درمان ترش کردن و نفخ در بارداری چیست؟

4- نفخ معده و سوء هاضمه در دوران بارداری خطرناک است؟

منبع: whattoexpect