The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سرخجه در بارداری،علائم سرخجه و خطرات سرخجه در بارداری چیست؟

بیماری سرخجه که همچنین با نام های سرخک آلمانی یا سرخک سه روزه نیز شناخته می شود یک بیماری عفونی به شدت مسری و نسبتا شایع در اطفال است که توسط ویروس سرخجه موسوم به توگاویروس ایجاد می شود. بیماری سرخجه که با عنوان سرخک آلمانی نیز از آن یاد می شود ارتباطی با بیماری سرخک نداشته و کاملا با این بیماری متفاوت است هر چند که هر دو بیماری تحت پوشش واکسن مشترک MMR (سرخک، اوریون، سرخجه) قرار دارند. ابتلا به سرخجه در بارداری خصوصا در سه ماهه اول می تواند جنین را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

سرخجه تا چه حد در میان افراد شایع است؟

ویروس سرخجه به دلیل واکسیناسیون موفق کودکان در ایالات متحده آمریکا از میان رفته است. سالانه کمتر از ده نفر به این بیماری مبتلا می شوند و همه این موارد فقط در مسافرانی مشاهده شده است که ویروس را از خارج از مرزهای کشور با خود منتقل کرده اند.

سرخجه در بارداری 

سرخجه جزء بیماری های عفونی خوش خیم به شمار می رود ولی با این حال ابتلا به آن در مادران باردار بسیار خطرناک است. اغلب زنان در سنین باروری یا قبلا به این بیماری مبتلا شده و یا در دوران کودکی بر علیه این بیماری واکسینه شده اند. حتی در صورت ایمن نبودن بر علیه سرخجه باز هم احتمال ابتلا به این بیماری تقریبا صفر است زیرا این بیماری در کشور ریشه کن شده است و اغلب مردم در برابر ابتلا به آن  ایمن سازی شده اند از این رو احتمال ابتلا به این عارضه بسیار نادر است. با این حال از آنجایی که سرخجه یک بیماری کاملا مسری بوده و در سایر کشورها به طور کامل از میان نرفته است بهتر است کاملا احتیاط کنید زیرا در صورت ایمن نبودن بر علیه این بیماری هرگونه تماس با شخص آلوده می تواند شما را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهد.

علائم سرخجه چیست؟

ابتلا به این عارضه می تواند منجر به بروز علائم خفیفی از جمله تب ملایم، التهاب غدد لنفاوی، درد مفاصل و بثورات ریز و قرمز پوستی شود.

خطرات سرخجه در بارداری

سرخجه معمولا یک بیماری نسبتا خفیف در کودکان و حتی بزرگسالان است. ولی ابتلا به آن در طول دوره جنینی می تواند منجر به خطر مرگ داخل رحمی شود. در واقع ویروس سرخجه می تواند از جفت عبور کرده و جنین را آلوده کند و از این رو ابتلا به آن به خصوص در اوایل دوران بارداری بسیار خطرناک است. آلوده شدن مادران باردار به ویروس سرخجه باعث ابتلا جنین به ناهنجاری های شدیدی از جمله مشکلات بینایی، نارسایی قلبی و آسیب های مغزی می شود که به این حالت سندرم سرخجه مادرزادی (CRS) گفته می شود. همچنین ابتلا به این عارضه در دوران بارداری با افزایش خطر سقط جنین و مرده زایی در مادران باردار همراه است. بیشترین خطر ابتلا جنین به سرخجه و به دنبال آن سقط و مرده زایی در مادران باردار در سه ماهه اول بارداری است و در ماههای بعد شدت این خطر کاهش پیدا می کند.

در صورت باردار بودن چه باید کرد؟

در مورد سرخجه نیز درست همانند بسیاری دیگر از بیماری های عفونی دوران کودکی مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که پیش از اقدام به بارداری نسبت به مصون بودن خود در برابر این بیماری از طریق واکسیناسیون و یا آلودگی قبلی به ویروس اطمینان حاصل کنید. اغلب پزشکان معمولا در اولین جلسه از معاینات بارداری با تجویز یک آزمایش خون ساده ایمنی مادر را در برابر بیماری سرخجه بررسی می کنند. به احتمال زیاد شما در برابر این بیماری مصون می باشید ولی با این حال چنانچه مصون نبوده و در دوران بارداری به سر می برید نمی توان شما را بر علیه این بیماری واکسینه کرد زیرا واکسن این بیماری حاوی ویروس زنده است. چنانچه تصور می کنید در اثر تماس با فرد آلوده در معرض خطر ابتلا به ویروس سرخجه قرار گرفته اید در اولین فرصت پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

در صورت باردار بودن از واکسیناسیون دیگر فرزندانتان بر علیه بیماری سرخجه نگران سرخجه در بارداری نباشید زیرا این مساله هیچ خطری برای سلامت خود و جنینتان به همراه نخواهد داشت. ضمن آنکه انجام این کار از ابتلا فرزندانتان به این بیماری نیز در دوران بزرگسالی پیشگیری می کند.

 

بیشتر بدانید:

1- آزمایش سرخجه قبل از بارداری لازم و ضروری است؟

2- تا چه‌ زمانی بعد از تزریق واکسن سرخجه نباید باردار شد؟

3- اقدام به بارداری با وجود نتیجه مثبت تست آنتی بادی سرخجه مثبت

4- عفونت های مادرزادی چگونه به جنین آسیب می زنند؟

منبع: whattoexpect