The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی در بارداری چه موقع است؟

به محض مشاهده دو خط موازی بر روی بی بی چک موجی از شادی و شعف شما را در برمی گیرد. این احساس خوشبختی با سوالات بسیاری در مورد باید و نبایدهای غذایی در دوران بارداری همراه است. آنچه تا پیش از این با خاطری آسوده مصرف می کردید اکنون باعث برانگیختن شک و تردیدهای فراوانی در شما می شود. این امر به دلیل آن است که مصرف برخی محصولات غذایی که در شرایط عادی ایمن تلقی می شود ممکن است در دوران بارداری با اثرات سوئی بر سلامت مادر و جنین همراه باشد. در ادامه متن به بررسی ایمن بودن عرق کاسنی در بارداری و فوائد و مضرات مصرف آن پرداخته می شود.

عرق کاسنی چیست؟

کاسنی یک گیاه دارویی با گل هایی به رنگ آبی روشن است. نوع دیگری از کاسنی که دارای گل های زرد است به گل قاصدک شهرت دارد. این گیاه در زبان انگلیسی با نام هایsailor’s succor و wild succor نیز شناخته می شود. برگ های تازه این گیاه را می توان در تهیه انواع سالاد به کار برد و ریشه برشته و پودر شده آن معمولا به عنوان جایگزین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گل و ریشه گیاه کاسنی به دلیل دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا دارای خواص درمانی بسیار زیادی بوده و در درمان امراض متعدد کاربرد فراوانی دارد. با کمک فرآیند تقطیر می توان عرق کاسنی را از این گیاه تهیه کرد.

فوائد کلی عرق کاسنی برای بدن

بهبود عملکرد قلب و عروق: مصرف متعادل عرق کاسنی میزان کلسترول بد خون که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته های مغزی به شمار می رود را در بدن کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان: حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که مصرف عرق کاسنی می تواند احتمال رشد تومورهای سرطانی را در بدن کاهش داده و در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کند.

کاهش وزن بدن: کاسنی منبع بسیار خوبی از فیبرهای محلول در آب موسوم به الیگوفروکتوز و اینولین است که در کمک به کاهش وزن بدن بسیار موثر است.

کاهش اضطراب و استرس: مصرف کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آرام بخش در تسکین تنش های عصبی و کاهش اضطراب های روزمره بسیار موثر است. این ویژگی سبب می شود که با مصرف این گیاه مفید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، عدم تعادل هورمونی، اختلالات خواب و پیری زودرس در مادران کاهش یاید. از آنجایی که کاسنی فاقد کافئین می باشد می توانید آن را بدون نگرانی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. همچنین براساس مطالعات انجام شده مصرف کاسنی باعث کاهش سطح استرس بدن می شود.

کاهش التهاب بدن: مصرف دمنوش کاسنی که بهترین جایگزین بدون کافئین برای قهوه محسوب می شود قابلیت ارتجاع و شکل پذیری گلبول های قرمز خون را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشد. این امر نیز به نوبه خود می تواند التهاب که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های مزمن به شمار می رود را در بدن کاهش دهد. همچنین مصرف این گیاه مفید در تسکین درد، رفع سفتی مفاصل و کاهش علائم آرتریت نیز بسیار موثر است.

محافظت از کبد: عرق کاسنی سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد کمک می کند.

پیشگیری از دیابت: کاسنی منبع خوبی از فیبرهای غذایی است. از این رو مصرف آن می تواند در کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت موثر واقع شود.

آیا مصرف عرق کاسنی در بارداری ایمن است؟

حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که علی رغم خواص دارویی فراوان عرق کاسنی در بارداری، مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری به هیچ وجه مجاز نمی باشد. لذا در صورت نداشتن جایگزین مناسب توصیه می شود که عرق کاسنی در بارداری را به حداقل کاهش دهید. همچنین بهتر است پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه عرق کاسنی در بارداری با فوائد بسیاری بر سلامت مادران باردار همراه است ولی با این حال به دلیل بروز عوارض جانبی از جمله تحریک انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه می شود که همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

فوائد مصرف عرق کاسنی در بارداری

• تامین ویتامین ها و مواد معدنی: کاسنی منبعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می رود. به همین دلیل مصرف این گیاه مفید می تواند نیاز روزافزون مادران باردار به انواع ویتامین ها و ریزمغذی های مهم را در این دوران برطرف کرده و از این طریق باعث کمک به روند رشد و تکامل جنین شود.

• کاهش استرس: بسیاری از پزشکان به مادران باردار توصیه می کنند که از مصرف کافئین در این دوران خودداری کنند. از آنجایی که کاسنی گیاهی فاقد کافئین است جایگزینی عالی برای کاهش مصرف کافئین در این دوران محسوب می شود. کاسنی می تواند سطح کورتیزول خون را ثابت نگه داشته و به این ترتیب میزان استرس مادران را کاهش دهد. همچنین کاسنی یک آرام بخش طبیعی است که با کاهش سطح اضطراب ذهن را آرام می سازد.

• پیشگیری از مشکلات گوارشی: مصرف مقادیر متعادل عرق کاسنی در بارداری در کاهش علائم تهوع بارداری، سوزش سردل و سایر مشکلات گوارشی دوران بارداری بسیار موثر است.

• کاهش یبوست: مصرف روزانه کاسنی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ترکیبات پروبیوتیک اینولین باعث بهبود عملکرد روده ها شده و به این ترتیب مشکل یبوست که از عوارض شایع دوران بارداری به شمار می رود را در مادران باردار کاهش می دهد.

• تقویت سیستم ایمنی: کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در مادران باردار عمل می کند. از این رو مصرف مقادیر متعادل این گیاه مفید در مقابله با باکتری های خطرناک و بیماری زا کمک موثری به بدن می کند.

• حفظ سلامت کلیه ها: گیاه کاسنی همانند یک دیورتیک طبیعی در بدن عمل می کند. از این رو مصرف روزانه آن موجب افزایش دفعات ادرار و در نتیجه پاکسازی کبد و کلیه ها از سموم و مواد زائد می شود. همچنین مصرف این گیاه در کاهش احتباس آب بدن در دوران بارداری نیز بسیار موثر است.

مضرات مصرف کاسنی در بارداری

اگرچه کاسنی دارای خواص مفید بسیار زیادی است ولی با این حال مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری مضر بوده و با اثرات نامطلوبی بر سلامت مادر و جنین همراه است. در ادامه به برخی از مهمترین عوارض مصرف زیاد کاسنی در بارداری اشاره می شود:

• خطر سقط جنین: مصرف مقادیر متعادل کاسنی در بارداری ایمن و بی خطر است ولی با این حال از آنجایی که این گیاه یک قاعده آور طبیعی محسوب می شود مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد سیکل قائدگی و در نتیجه افزایش خطر سقط جنین در مادران باردار شود.

• تحریک انقباضات رحمی: افراط در مصرف کاسنی می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی شود و این در حالی است که انقباضات زودرس رحمی از جمله عوامل خطر سقط جنین در مادران باردار به شمار می رود.

• عدم تعادل بدن: مصرف روزانه و متعادل کاسنی می تواند مواد مغذی مورد نیاز مادران باردار را در این دوران تامین کند ولی با این حال افراط در مصرف این گیاه مضر بوده و می تواند منجر به بروز اختلالات تعادلی در بدن شود.

• کاهش وزن: از آنجایی که مصرف کاسنی می تواند منجر به سرکوب اشتها شود بهتر است در دوران بارداری در مقادیر محدود مورد استفاده قرار گیرد زیرا مصرف زیاد آن در این دوران اثرات نامطلوبی از جمله کاهش وزن مادران باردار را به دنبال دارد.

• بیماری های پوستی: مصرف بیش از حد کاسنی باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله درماتیت تماسی و سایر حساسیت های پوستی در مادران باردار می شود.

• واکنش های آلرژیک: آن دسته از مادرانی که به گل هایی از جمله گل آفتابگردان، داوودی و گل همیشه بهار حساسیت دارند به دلیل خطر ابتلا به آلرژی بهتر است از مصرف کاسنی در این دوران خودداری کنند. مشکلات مختلفی از جمله کهیر، تورم صورت، خارش شدید و مداوم، تنگی نفس، مشکل در بلع، خس خس سینه، احساس سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و پریدگی رنگ از جمله مهمترین علائمی است که می تواند در اثر آلرژی ناشی از مصرف کاسنی در بدن ایجاد شود.

• مشکلات گوارشی: ریشه گیاه کاسنی حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع فیبرهای محلول در آب می باشد. از این رو افراط در مصرف این گیاه می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی متعددی از جمله تولید گازهای شکمی، نفخ، احساس تهوع، گرفتگی شدید معده، اسهال و تولید صدای غرغر شکم شود.

عرق کاسنی در بارداری چه زمانی مصرف شود؟

درمورد این که عرق کاسنی در بارداری چقدر بخوریم و یا عرق کاسنی در بارداری چه موقع بخوریم، پژوهش های علمی صورت نگرفته است اما بهترین حالت این است که در دو ماه آخر بارداری روزانه مقدار بسیار کمی و درحدود نصف فنجان کوچک عرق کاسنی را میل کنید.نگاهی کلی به فوائد و مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری نشان می دهد که در مصرف این گیاه دارویی نیز مانند هر ماده غذایی دیگر باید اصل اعتدال در مصرف را رعایت کرد. همچنین با رعایت توصیه های پزشک خود می توانید از ایجاد هر گونه عوارض احتمالی در این دوران که باعث به خطر افتادن سلامت خود و جنینتان می شود پیشگیری کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- خوردن زعفران در بارداری آیا مجاز است و فوائد زعفران چیست؟

2- مصرف چه خوراکی هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

3- باید ها و نباید های مصرف مکمل در دوران بارداری!

4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

منبع: beingtheparent