The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از بخیه زایمان طبیعی وراههای کاهش درد واژن چگونه است

پارگی و به دنبال آن بخیه خوردن یکی از عوارض زایمان طبیعی است. ممکن است به دنبال زایمان طبیعی و تولد نوزادتان به دلیل وجود درد در ناحیه پرینه احساس بدی داشته باشید. ولی نگران نباشید. این مشکل به زودی رفع می شود و با دنبال کردن راهکارهایی در رابطه با مراقبت از بخیه زایمان طبیعی، می توانید به تسریع روند بهبودی خود کمک کنید. بنابراین با ما باشید تا همه چیز را درمورد مراقبت از بخیه بعد زایمان طبیعی برایتان شرح دهیم.

مراقبت از بخیه زایمان طبیعی

پیش از هر چیز باید گفت که بخیه ها به مرور زمان جذب بدن می شوند. از سویی دیگر عمل به توصیه های پزشک در مورد مراقبت از بخیه زایمان طبیعی و نیز بهداشت پرینه می تواند در کاهش درد، پیشگیری از ابتلا به عفونت و تسریع روند بهبودی بسیار موثر واقع شود. در ادامه به برخی از مهمترین توصیه ها اشاره می شود:

• هربار پس از ادرار محل بخیه را با آب گرم شستشو دهید.

• موضع را با استفاده از پد گاز استریل و یا یک دستمال بهداشتی بدون مالش و با ملایمت کاملا خشک کنید.

• حداقل هر چهار الی شش ساعت یکبار نوار بهداشتی خود را تعویض کنید.

• زخم را به حال خود گذاشته و از دست زدن دائم به آن خودداری کنید! چنانچه با لمس این ناحیه دائم در حال بررسی زخم ها باشید باعث تاخیر در روند بهبودی آن خواهید شد.

• عمل دفع را به طور منظم انجام دهید. هرچه سریع تر اجابت مزاج داشته باشید برای سلامت شما بهتر است. (تاخیر در اجابت مزاج به مدت یکی دو روز نگران کننده نیست). طبیعتا در اولین اجابت مزاج پس از زایمان ترس از پاره شدن بخیه ها وجود دارد. ولی به هیچ وجه جای نگرانی نیست و مشکلی ایجاد نخواهد شد. به منظور تسریع روند بهبودی غلات کامل، میوه ها و سیزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در طول روز مایعات فراوان بنوشید. به محض کسب آمادگی لازم سعی کنید چند قدم راه بروید. همچنین به منظور کاهش مشکلات دفع می توانید در مورد مصرف روان کننده های مدفوع یا ملین ها از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

• نکته بسیار مهم در مراقبت از بخیه زایمان طبیعی این است که بعد از هربار دستشویی یا حمام رفتن، حتما محل بخیه ها را با سشوار ملایم خشک کنید. مرطوب ماندن این ناحیه عامل اصلی بروز عفونت و درنتیجه جوش نخوردن بخیه ها است.

مراقبت از بخیه زایمان طبیعی برای کاهش درد واژن و پرینه

عمل به توصیه های زیر در کاهش دردهای ناشی از پارگی پرینه کمک بسیار موثری به شما می کند:

• کمپرس یخ استفاده کنید: برای کاهش تورم می توانید از پد هازل، نوار بهداشتی های نازک و یا یک عدد دستکش جراحی پر شده از تکه های یخ بر روی موضع استفاده کنید.

• موضع را گرم نگه دارید: برای تسکین درد می توانید از کمپرس های گرم استفاده کرده و یا سه بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه در یک تشت آب گرم بنشینید. همچنین استفاده از لامپ های حرارتی از دیگر مواردی است که می توانید آن را امتحان کنید. ولی با این حال پیش از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

• از داروهای بی حسی استفاده کنید: ممکن است پزشک برای بی حس کردن ناحیه مصرف داروهای بی حسی را برای شما تجویز کند. این داروها در اشکال مختلفی مانند اسپری یا پماد از داروخانه ها قابل تهیه می باشند.

• از وارد آوردن فشار خودداری کنید: از انجام فعالیت هایی که می توانند باعث وارد آمدن فشار و یا ایجاد کشیدگی در ناحیه پرینه شوند تا حد امکان پرهیز کنید. همچنین به پهلو خوابیده و از ایستادن و یا نشستن های طولانی مدت که می توانند باعث تشدید درد پرینه شوند خودداری کنید.

• برروی بالش بنشینید: استفاده از بالش های میان تهی که برای مبتلایان به بواسیر به بازار عرضه می شوند در هنگام نشستن آرامش بیشتری را به شما می دهد. چنانچه در این دوران به هموروئید نیز مبتلا شده اید استفاده از این بالش برای شما بسیار سودمند بوده و در حکم با یک تیر دو نشان زدن است.

چگونه به روند درمان پارگی پرینه کمک کنیم؟

انجام تمرینات کگل و ماساژ پرینه در آخرین ماههای پیش از زایمان به انعطاف پذیری بیشتر پرینه کمک کرده و باعث می شود که در هنگام زایمان و خروج سر نوزاد دهانه رحم و ناحیه پرینئوم به اندازه کافی باز و متسع شوند. همچنین پس از زایمان هر چه سریع تر تمرینات کگل را آغاز کنید زیرا انجام این تمرینات در تحریک گردش خون و تسریع روند بهبودی بسیار موثر است. تمرینات کگل باعث تقویت عضلات کف لگن شده و در نتیجه خطر بی اختیاری ادرار را در شما کاهش می دهند.

چه هنگام باید به پزشک مراجعه کرد؟

قرمز، دردناک و متورم شدن و همچنین وجود بوی نامطبوع در ناحیه پرینه می تواند از علائم ابتلا به عفونت باشد. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از این علائم هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید.

خوشبختانه کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا استفاده از اپیزیوتومی یا برش ناحیه پرینه را از پروتکل استاندارد زایمان طبیعی حذف کرده است. ولی با این حال در برخی موارد بنا به دلایلی از جمله اندازه و یا موقعیت قرارگیری جنین در رحم انجام این عمل در حین زایمان ضرورت می یابد.

وقوع بریدگی های شدید در حین زایمان معمولا بسیار نادر بوده و در کمتر از دو درصد از کل زایمان ها رخ می دهد. از آنجایی که این پارگی ها در نزدیکی رکتوم رخ داده (پارگی درجه سه) و یا باعث وارد آمدن آسیب به عضلات این ناحیه می شوند (پارگی درجه چهار) می توانند منجر به بروزعوارضی نظیر افزایش خطر بی اختیاری مدفوع و یا مشکلات لگن در این عده از مادران شوند. همچنین این پارگی ها در برخی موارد ایجاد درد در حین مقاربت را به دنبال دارند.

در صورت شدید بودن پارگی پرینه نیز می توانید از روش های ذکر شده درمورد مراقبت از بخیه زایمان طبیعی، در سطور بالا مانند نشستن در تشت آب گرم، کمپرس یخ، پد هازل و اسپری های بی حسی استفاده کنید. همچنین قرار دادن زخم پرینه در معرض هوای آزاد نیز در تسکین درد و بهبود روند بهبودی بسیار موثر است.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونگی زایمان طبیعی بدون بخیه و بدون برش

2- بخیه زایمان طبیعی و نکاتی برای بهبودی سریع بخیه زایمان طبیعی

3- ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی چقدر طول می کشد؟

4- پارگی واژن در زایمان طبیعی، آیا می توان بخیه نخورد؟

منبع: whattoexpect