The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

احتمال باردار شدن من چقدر است و بهترین زمان کی خواهد بود؟

از زمانی‌که تصمیم می‌گیرید به خانواده خود فکر کنید، بیش از چند سوال به ذهنتان خطور می‌کند. بهترین زمان کی خواهد بود؟ آیا راهی برای زودتر باردار شدن وجود دارد؟ و معمولا چقدر طول می‌کشد تا تخمک با موفقیت با اسپرم روبرو شود؟ مقاله زیر را بخوانید تا در مورد احتمال باردار شدن و چیزهایی که باید در رابطه با بارداری بدانید، اطلاعات کسب کنید.قبل از باردار شدن باید چه کارهایی انجام دهید؟ 

احتمال باردار شدن شما چقدر است؟

طبق نظر دانشکده زنان و زایمان آمریکا (ACOG) به طور میانگین، هر زوج سالم که بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند، در هر ماه در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شانس بارداری دارند. گرچه این ارقام به نظر کم می‌آید ولی در طول یک سال احتمال باردار شدن این زوج‌ها بین ۷۵ تا ۸۵ درصد خواهد شد. (در نظر داشته باشید که این ارقام با توجه به سن کاهش می‌یابد).

چه عواملی بر  احتمال باردار شدن و قدرت باروری تاثیر می‌گذارد؟

موارد بسیاری بر قدرت باروری تاثیر می‌گذارد. اگر هر کدام از این موارد در مورد شما مصداق دارد (یا فکر می‌کنید مصداق دارد)، با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید قبل از باردار شدن چه کارهایی باید انجام دهید:

• سن: مهمترین عامل است، زیرا باروری با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. برای مثال بانوان سالمی که ۳۰ سال سن دارند، در هر ماه حدود ۲۰ درصد قدرت باروری خواهند داشت. در ۴۰ سالگی قدرت باروری به کمتر از ۵ درصد خواهد رسید.

• سیگار کشیدن: طبق نظریه مرکز ناباروری آمریکا (ASRM)، بیش از ۱۳ درصد ناباروری بانوان مربوط به سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن احتمال باردار شدن را کاهش می دهد و باعث ناباروری در مردان نیز می‌شود زیرا تولید اسپرم را کاهش می‌دهد.

• وزن: بالا بودن وزن و توده بدنی (BMI)، باعث افزایش بیش از حد هورمون استروژن می‌شود و می‌تواند چرخه تولید مثل را از بین ببرد و احتمال باردار شدن را کم کند. درحالی‌که کمبود وزن بیش از حد نیز تخمک‌گذاری را متوقف می‌کند. طبق نظریه مرکز ناباروری آمریکا،‌ حدود ۱۲ درصد ناباروری‌ها مربوط به چاقی یا لاغری بیش از حد است.

• مشکلات سلامتی: آندومتریوز، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)، فیبروم رحم و ناهنجاری‌های رحمی که درنتیجه جراحی‌های قبلی به وجود آمده باعث کاهش باروری خواهد شد. بیماری‌های دیگری که درمان نشده‌ (شامل بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های درمان نشده گوارشی،‌ بیماری‌های تیروئید و کم‌خونی داسی شکل در مردان) نیز ممکن است بر احتمال باردار شدن تاثیر بگذارد.

• قاعدگی نامنظم: اگر چرخه قاعدگی نامنظمی دارید، خواه به دلیل نامتعادل بودن هورمون‌ها مانند (PCOS) باشد، یا مشکلات وزن و داروهای مصرفی، تشخیص زمان تخمک‌گذاری مشکل خواهد بود. وقتی نمی‌دانید چه زمانی ارتباط جنسی برقرار کنید کار را برای باردار شدن مشکل‌تر می‌کند.

• بیماری خودایمنی: لوپوس، اختلالی خود ایمنی است که بر احتمال باردار شدن و باردار ماندن مادر تاثیر می‌گذارد.

• بیماری‌های مقاربتی: بیماری‌های مقاربتی درمان نشده (معمولا سوزاک و کلامیدیا) می‌توانند به بیماری‌های التهاب لگن (PID) منجر شوند. بیماری‌های التهاب لگن باعث آسیب دائمی به لوله‌های فالوپ، رحم و بافت‌های اطراف آن می‌شود و بارداری را مشکل یا غیرممکن خواهد کرد. خوشبختانه درمان به موقع عفونت‌های مقاربتی از مبتلا شدن به بیماری‌های التهاب لگن‌ پیشگیری خواهد کرد. (به همین دلیل است که باید به طور مرتب به پزشک زنان مراجعه کنید، مخصوصا اگر بیش از یک شریک جنسی داشته باشید).

• قرارگیری در معرض سموم به دلیل شغل: برخی از تحقیقات نشان داده است قرار گرفتن در معرض حشره‌کش‌ها، آلاینده‌ها و مواد صنعتی، که معمولا در برخی از شغل‌ها وجود دارد، می‌تواند بر احتمال باردار شدن موثر بوده و حتی مانع بارداری برخی از زوج‌ها شود. برای بانوان ممکن است باعث اختلال در چرخه قاعدگی و تولید هورمون‌های جنسی شود و باروری را کاهش دهد. در مورد مردان، ممکن است کاهش سطح هورمون، کاهش میل جنسی، کاهش تعداد اسپرم یا مایع منی یا اختلال در نعوظ را به‌دنبال داشته باشد.

• ورزش سنگین: حتی اگر دارای وزن مناسبی باشید، انجام ورزش سنگین و طولانی بر باردار شدن تاثیر می‌گذارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ روی بانوانی با وزنی طبیعی (کسانی که توده بدنی آنها زیر ۲۵ است) انجام شد، نشان می‌دهد که این افراد با انجام ورزش‌های سنگین بیش از ۵ ساعت در هفته، با مشکل بیشتری در باردار شدن مواجه می‌شوند. اما این به آن معنا نیست که دیگر به باشگاه نروید. ورزش منظم و سبک باعث افزایش باروری در همه بانوان (با وزن طبیعی، با وزن اضافی و چاق) می‌شود.

باردار شدن در هر سن در نهایت، تصمیم در مورد زمان بچه‌دار شدن‌ به شما (و بدن شما) بستگی دارد. این یعنی در هر سنی فواید و مضراتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

باردار شدن زیر ۳۵ سال

فواید

• با فرض این‌که هیچگونه مشکل پزشکی موثر در بارداری نداشته باشید، بانوان جوان اغلب راحت‌تر می‌توانند باردار شوند و احتمال باردار شدن در هر دوره زیاد است.

• زودتر باردار شدن به این معنا است که انرژی بیشتری برای مراقبت از کودک خواهید داشت و پا به پای کودکی که در همه حال نیاز به مراقبت دارد،‌ حرکت خواهید کرد.

• احتمال سقط جنین، زایمان زودرس، نقص در هنگام تولد، ناهنجاری‌های ژنتیکی و عوارض بارداری، مانند فشار خون بالا و دیابت بارداری در بانوان زیر 35 سال کمتر دیده می‌شود.

• بچه‌دار شدن در هنگام جوانی به این معناست که والدین شما (پدر بزرگ و مادربزرگ کودک) جوان‌تر هستند.

مضرات

• زوج‌های جوان‌تر، نسبت به زوج‌های بزرگ‌تر، دارای ثبات مالی کمتری هستند و زن و شوهر هر دو باید حداقل یک کار نیمه وقت داشته باشند، حتی اگر ترجیح دهند در منزل بمانند.

• ممکن است روابط زوج‌های جوان پایدار نباشد و بارداری و مشکلات همراه با آن،‌ باری اضافی برای هر دو باشد و شرایط را سخت‌تر کند.

• زود بچه‌دار شدن باعث می‌شود روابط با دوستانی که بچه ندارند، به چالش کشیده شود.

باید بدانید: بانوانی که زیر ۳۵ سال سن دارند، اگر بعد از یک سال تلاش موفق به بارداری نشوند، باید به پزشک مراجعه کنند.

باردار شدن در ۳۵ سالگی و بالاتر

فواید

• وقتی مسن‌تر هستید،‌ به یقین از لحاظ مالی در امنیت بیشتری خواهید بود.

• مادران مسن‌تر، در شغل خود به ثبات بیشتری رسیده‌اند، بنابراین (اگر بخواهید) راحت‌تر می‌توانید سرکار بازگردید.

• رابطه شما با همسرتان پایدارتر خواهد بود، این موضوع به نفع مادر، پدر و فرزند است.

• دیرتر بچه‌دار شدن به شما اجازه می‌دهد بیشتر سفر کنید و به اهدافی که در ذهن خود داشته‌اید نزدیک‌تر شوید و احساس «از دست دادن» نداشته باشید.

مضرات

• احتمال باردار شدن کم شده و باردار شدن سخت‌تر خواهد شد.

• اگر در باردار شدن به مشکل برخورد کردید،‌ می‌توانید از روش لقاح مصنوعی (IVF) یا روش‌های دیگر باروری استفاده کنید که بسیار پرهزینه خواهد بود.

• بارداری در سن بالا خطر بارداری خارج از رحم،‌ سقط جنین، ‌زایمان زودرس،‌ زایمان جنین مرده،‌ پره‌اکلامپسی و مشکلات هنگام تولد را افزایش می‌دهد. هرچه سن مادر باردار بالاتر باشد،‌ احتمال سزارین بیشتر خواهد بود.

• ممکن است به اندازه مادران جوان انرژی نداشته باشید و این امر باعث می‌شود در نگهداری کودکانی‌ که فعالیت بیشتری دارند،‌ دچار مشکل شوید.

• مشکلات سلامت مانند دیابت و فشارخون در سن بالاتر بیشتر اتفاق می‌افتد. این عوامل بر باردار شدن شما موثر است و بر کیفیت مراقبتی که باید از جنین بکنید تاثیرگذار است.

حال که همه چیز را درمورد احتمال باردار شدن در سنین مختلف می دانید، لازم به ذکر است بانوانی‌‌ که بیش از ۳۵ سال دارند و به مدت ۶ ماه برای بارداری تلاش کرده‌اند و موفق نشده‌‌اند، باید به یک متخصص مراجعه کنند. بانوانی که بالای ۴۰ سال دارند و قصد باردار شدن دارند، باید سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

بیشتر بدانید:

1- 10 روش برای افزایش شانس باروری

2- شانس موفقیت در بارداری پس از چهل سالگی

3- آیا آمپول هپارین شانس بارداری را افزایش می دهد؟

4- آیا هر ماه احتمال بارداری و تخمک گذاری وجود دارد؟

?پرسش و پاسخ های احتمال باردار شدن شما چقدر است؟

قدرت باروری در 30 سالگی چقدر است؟

برای مثال بانوان سالمی که ۳۰ سال سن دارند، در هر ماه حدود ۲۰ درصد قدرت باروری خواهند داشت. در ۴۰ سالگی قدرت باروری به کمتر از ۵ درصد خواهد رسید.

آیا سیگار کشیدن قدرت باروری را کم می کند؟

بله. سیگار کشیدن احتمال باردار شدن را کاهش می دهد و باعث ناباروری در مردان نیز می‌شود زیرا تولید اسپرم را کاهش می‌دهد.

قدرت باروری در سنین مختلف چقدر است؟

مهمترین عامل است، زیرا باروری با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. برای مثال بانوان سالمی که ۳۰ سال سن دارند، در هر ماه حدود ۲۰ درصد قدرت باروری خواهند داشت. در ۴۰ سالگی قدرت باروری به کمتر از ۵ درصد خواهد رسید.

برای افرادی که بالای 35 سال دارند، بعد از چند وقت باردار نشدن باید به دکتر مراجعه کنند؟

لازم به ذکر است بانوانی‌‌ که بیش از ۳۵ سال دارند و به مدت ۶ ماه برای بارداری تلاش کرده‌اند و موفق نشده‌‌اند، باید به یک متخصص مراجعه کنند. بانوانی که بالای ۴۰ سال دارند و قصد باردار شدن دارند، باید سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند.

منبع: whattoexpect

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید