The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

داروی خواب آور گیاهی برای کودکان و بی خوابی در کودکان به چه معناست؟

بعضی از بزرگسالان وقتی به زمان کودکی خود فکر می کنند خواب راحت را به یاد می آورند و از این شاکی می شوند که چرا کودکانشان خوب نمی خوابند. بسیاری از کودکان در خوابیدن مشکل دارند. مشکل می تواند به قدری شدید باشد که والدین و پزشکان گاهی اوقات به عنوان یک راه حل به سمت قرص ها و شربت های خواب آور می‌روند. اما در بیشتر موارد استفاده از داروهای های خواب بهترین راه حل نیست. داروهای خواب‌آور برای کودکان ساخته نمی شود اما استفاده از داروی خواب آور گیاهی برای کودکان شاید راه حل مناسبی برای این والدین باشد. در ادامه این مطلب شما را با داروی خواب آور گیاهی برای کودکان آشنا می کنیم.

داروی خواب آور گیاهی برای کودکان

 هیچ داروی‌ای در ایالات متحده برای درمان بی خوابی در کودکان تأیید نشده است. اما گاهی برای درمان بی‌خوابی، پزشکان برخی از داروهای شیمیایی مانند دیفن هیدرامین و زولیپیدم را برای کودکان تجویز می‌کنند. همه این داروها می تواند عوارضی برای کودک ایجاد کند. به همین دلیل والدین فکر می کنند استفاده از داروی خواب آور گیاهی برای کودکان کم خطرتر است.

بی خوابی در کودکان به چه معناست؟

بی خوابی متاسفانه در هر سنی شایع است و در حدود بیست درصد کودکان ( یک نفر از پنج نفر) دیده می شود. برخی از آمار نشان می‌دهد که تا 50٪ از کودکان در طول دوران کودکی دچار مشکلات خواب هستند. اما بی‌خوابی در کودکان به چه معناست؟

هم کیفیت و هم کمیت خواب مهم است. زیرا زمان اصلی برای استراحت و ترمیم بدن است. طبق اعلام بنیاد ملی خواب در طی 24 ساعت، نوزادان باید 12 تا 15 ساعت بخوابند. در حالی که کودکان نوپا 11 تا 14 ساعت نیاز به خواب دارند. کودکان پیش دبستانی 10 تا 13 ساعت، کودکان در سن مدرسه 9 تا 11 ساعت و نوجوانان حداقل 8-9 ساعت باید بخوابند.

کم خوابی بر کودکان چه اثری دارد؟

هفتاد درصد از کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند، دچار مشکلاتی در رفتار روزمره و عملکرد نامناسب در مدرسه می شوند. وقتی بچه ها به اندازه کافی نمی خوابند، لزوماً دچارخواب آلودگی نمی‌شوند. آنها اغلب وقتی که خسته هستند، بیش از حد تحریک پذیر می شوند و همین مسئله خوابیدن را برای آنها دشوارتر می کند. فقدان خواب کافی همچنین خطر ابتلا به چاقی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد که به نوبه خود عوامل خطر برای ایجاد بیماری های قلبی و دیابت هستند.

بهترین داروی خواب آور گیاهی برای کودکان کدام است؟

با توجه به عوارضی که داروهای شیمیایی خواب آور دارند، برخی از والدین داروهای گیاهی را ترجیح می‌دهند. البته این داروها هم می‌توانند عوارضی را برای کودک ایجاد کنند و بهتر است مصرف آنها با مشورت پزشک انجام شود.

در اینجا به برخی از داروهای خواب آور گیاهی برای کودکان اشاره می‌شود:

بابونه:

بابونه گیاهی آرامبخش است و خاصیت خواب آوری نیز دارد. در طب سنتی از این گیاه، برای درمان موارد مختلف از سرماخوردگی، درد دندان، قولنج، سوء هاضمه، بی قراری، اضطراب و تحریک پذیری استفاده می‌شود. این گیاه مناسب برای نوزادان و کودکانی است که به اندازه کافی نمی توانند بخوابند. چای بابونه را می توان از بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کرد. مقدار کمی عسل را می توان به چای بابونه کودکان بالای 12 ماه اضافه کرد تا مزه آن را خوشمزه تر کند. مصرف بابونه به طور کلی بسیار ایمن به حساب می آید، اما نباید به کودکانی که آلرژی نسبت به داروهای گیاهی دارند، داده شود.

اسطوخودوس:

بوی اسطوخودوس هم برای بسیاری از افراد آرامش بخش است و برای آرام کردن سیستم عصبی و ترویج خواب آرام استفاده می شود. می توانید قبل از خواب، کودک را با محصولات شوینده‌ی حاوی اسطوخودوس حمام کنید و یا چند قطره از روغن آن را را روی بالش کودک بریزید.

ماساژ پوست نوزادان و کودکان با روغن اسطوخودوس ممکن است باعث ایجاد سوختگی پوستی و یا حساسیت شود. به همین سبب قبل از استفاده کمی از آن را روی پوست آزمایش کنید. در کودکانی که مبتلا به آسم هستند، احتیاط بیشتری لازم است.

بادرنجبویه:

این گیاه دارای خواص آرامبخش و ضد خستگی و افسردگی است. عصاره این گیاه در درمان بی‌خوابی موثر است.

گل ساعتی:

عصاره گل ساعتی خاصیت آرامبخشی، ضد اضطراب و شل‌کنندگی عضلات دارد. در درمان بی‌خوابی و اضطراب از این گیاه استفاده می ‌شود.

شقایق:

دم کردن برگ شقایق و مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری از آن به همراه شکر می تواند باعث آرامش و خواب آرام کودک شود.

بهترین داروی خواب آور گیاهی برای کودکان چیست؟

کودکان به دلایل زیادی دچار مشکلات خواب می‌شوند. این دلایل می تواند در سنین مختلف متفاوت باشد. بیشتر بی خوابی های کودکان ناشی از نحوه‌ی تعامل والدین و فرزندان در مورد خواب است. تغییر عادت ها و رفتارهای کودک اغلب می تواند مشکلات معمول خواب را برطرف کند. این موارد را قبل از دادن داروهای خواب‌آور به کودک امتحان کنید:

فعالیت بدنی منظم

اگر کودک شما در طول روز وقت زیادی را صرف نشستن و بازی های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون می کند، ممکن است شب ها نیز به سختی به خواب رود. بدن ما برای سوزاندن انرژی به طور منظم به حرکت بدنی و ورزش نیاز دارد. بنابراین حتما برنامه ای برای کودک بریزید که حداقل 30 دقیقه در فضای باز ورزش و فعالیت کند. درگیر کردن او در ورزشهایی مثل ژیمناستیک ، ورزش های رزمی یا سایر برنامه های ورزشی گروهی نیز می تواند مفید باشد.

تشویق عادات درست برای خوابیدن کودک

برای کمک به کودک خود لازم است که یک روال خواب آرام و منظم داشته باشید. تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه یا تب‌لت قبل از خواب، خوابیدن را بسیار دشوار می کند. زیرا نور آبی‌ای که توسط دستگاه های الکترونیکی ساطع می شود، در انتشار ملاتونین، هورمونی که باعث خواب ما در شب می شود، اختلال ایجاد می‌کند.

خوردن خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌هایی با شکر و کافئین در عصر نیز می تواند خوابیدن را برای کودک دشوار کند. شکر و کافئین تأثیر تحریک کننده ای روی بدن دارند و می توانند منجر به بیش فعالی در کودکان شوند. اگر کودک شما به یک میان وعده عصرانه نیاز دارد، چیزی را امتحان کنید که شامل کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و چربی های سالم باشد. مثلا: نان تست گندم سبوس دار یا نان سنگگ و بربری با کره بادام زمینی یا برش های سیب با گردو و نان. ترکیب چنین مواد مغذی به جلوگیری از بالا رفتن و افت ناگهانی انرژی و تغییر خلق و خوی ناشی از مصرف مواد غذایی قندی کمک می کند.

این نکات می تواند بسیاری از مشکلات خواب را برای کودکان و بزرگسالان پیشگیری و حل کند:

• زمانی را برای رفتن به رختخواب و زمانی برای بیدار شدن تعیین کنید و در اجرای آن مقاوم باشید.

• اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب تاریک، ساکت و راحت است.

• تلویزیون و رایانه را از اتاق خواب خارج کنید.

• استفاده از وسایل الکترونیکی از هر نوع را قبل از خواب محدود کنید.

اگر کودک یا نوجوان شما استرس یا اضطراب دارد که مانع از خواب خوب می شود، ممکن است یک دوره کوتاه کمک گرفتن از مشاوره کمک کند. درنهایت قبل از استفاده از داروی خواب آور گیاهی برای کودکان توصیه می شود حتما با متخصص اطفال در این باره صحبت کنید.

 بیشتر بدانید:

1- 9 نکته ای که باید درباره خواب کودکان بدانید

2- کم خوابی عامل ابتلا کودکان به دیابت نوع دو

3- شرایط و زمان مناسب جدا کردن اتاق خواب کودک از والدین

4- خوراکی های خواب آور برای کودکان و راهکارهای سیر کردن کودک

?پرسش و پاسخ های داروی خواب آور گیاهی برای کودکان

آیا می توانم برای خواب بهتر به فرزندم چای بابونه بدهم؟

بله. بابونه گیاهی آرامبخش است و خاصیت خواب آوری نیز دارد. در طب سنتی از این گیاه، برای درمان موارد مختلف از سرماخوردگی، درد دندان، قولنج، سوء هاضمه، بی قراری، اضطراب و تحریک پذیری استفاده می‌شود. این گیاه مناسب برای نوزادان و کودکانی است که به اندازه کافی نمی توانند بخوابند.

چگونه از اسطوخودوس برای کمک به خوابیدن فرزندم استفاده کنم؟

بوی اسطوخودوس هم برای بسیاری از افراد آرامش بخش است و برای آرام کردن سیستم عصبی و ترویج خواب آرام استفاده می شود. می توانید قبل از خواب، کودک را با محصولات شوینده‌ی حاوی اسطوخودوس حمام کنید و یا چند قطره از روغن آن را را روی بالش کودک بریزید.

آیا عرق بادرنجبویه تاثیری در خوابیدن کودکان دارد؟

این گیاه دارای خواص آرامبخش و ضد خستگی و افسردگی است. عصاره این گیاه در درمان بی‌خوابی موثر است.

آیا گل ساعتی خواص خواب آور دارد؟

عصاره گل ساعتی خاصیت آرامبخشی، ضد اضطراب و شل‌کنندگی عضلات دارد. در درمان بی‌خوابی و اضطراب از این گیاه استفاده می ‌شود.

منبع: naturopathicpediatrics