The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بعد از سزارین چی بخوریم ، تغذیه مناسب بعد از زایمان چیست؟

بسیاری از زایمان های سزارین به دنبال مواجهه با مشکلات پزشکی و یا شرایط پیش بینی نشده اتفاق می افتند. روند زایمان به صورت سزارین می تواند دشوار و دردناک بوده و باعث خستگی مادر از نظر جسمی و روحی شود. از آنجایی که سزارین یک عمل جراحی بزرگ است مراقبت های پس از آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مهم است که درمورد تغذیه مناسب بعد از زایمان اطلاعات کافی داشته باشید به همین سبب در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که بعد از سزارین چی بخوریم؟

بعد از سزارین چی بخوریم؟

برنامه غذایی شما در دوران پس از سزارین باید با دقت بسیار و ضمن مشخص کردن باید و نبایدهای تغذیه ای تنظیم شود. این رژیم غذایی باید ترکیبی از گروه های اصلی مواد غذایی باشد تا بتواند نیاز بدن مادر به مواد مغذی ضروری را به میزان کافی تامین کند. در ادامه متن به برخی از این مواد غذایی اشاره می شود که به منظور تسریع روند بهبودی می توانند در رژیم غذایی شما در دوران پس از سزارین گنجانده شوند:

1- بعد از سزارین چه بخوریم؟ پروتئین، مواد معدنی و کلسیم

مصرف پروتئین به رشد سلول های جدید بدن کمک کرده و در نتیجه باعث تسریع روند بهبودی در این دوران می شود. غذاهای سرشار از پروتئین باعث رشد و ترمیم بافت های بدن شده و به حفظ قدرت عضلانی بدن کمک می کند. همچنین تقویت استخوان ها و دندان ها، ریلکس کردن عضلات، کمک به انعقاد خون، پیشگیری از پوکی استخوان از دیگر نقش های مهم پروتئین در بدن به شمار می روند. در دوران شیردهی 250 الی 350 میلی گرم از کلسیم مصرفی از طریق شیرمادر به نوزاد منتقل می شود.

بعد از سزارین چی بخوریم؟ برخی از مهمترین منابع غذایی پروتئین عبارتند از:

• فرآورده های لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی و ماست کم چرب و همچنین پنیر، لوبیا و نخودفرنگی

• انواع حبوبات

• دانه های کنجد که علاوه بر کلسیم سرشار از مواد معدنی مختلفی مانند آهن، مس، فسفر و منیزیوم می باشند.

2- بعد از سزارین چی بخوریم؟ غلات کامل

غلات کامل از جمله ماکارانی، نان قهوه ای و برنج قهوه ای از آنجایی که سرشار از کربوهیدرات بوده و به حفظ سطح انرژی و تولید شیر مادر کمک می کنند باید بخشی از رژیم غذایی مادران را در این دوران تشکیل دهند. همچنین مصرف غلات غنی شده به دلیل دارا بودن آهن، فیبر و اسید فولیک در دوران بارداری و در مراحل اولیه رشد جنین نیز بسیار ضروری است. آن دسته از مادرانی که شب ها دچار بی خوابی شده و در روز خسته و تحریک پذیر می باشند باید روز خود را با مصرف غلات سبوس دار در وعده صبحانه آغاز کنند.

3- بعد از سزارین چی بخوریم؟ ویتامین ها

ویتامین ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در ترمیم بافت های بدن نقش بسیار موثری دارند. دریافت کافی ویتامین ها در تولید کلاژن بدن بسیار ضروری است. کلاژن از پروتئین های مهم بدن است که در بهبود زخم ها، تشکیل رباط ها و خاصیت ارتجاعی پوست نقش بسیار موثری دارد. مواد غذایی زیر از جمله بهترین منابع ویتامین ها به شمار می روند:

• سبزیجاتی از جمله کلم بروکلی، اسفناج و شنبلیله از بهترین منابع ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن به شمار می روند.

• میوه ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، پاپایا، هندوانه، توت فرنگی، گریپ فروت و سیب زمینی شیرین نیز سرشار از ویتامین C می باشند که در مقابله با انواع عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار موثری دارند.

4- بعد سزارین چی بخوریم شکم کار کنه؟ فیبرهای غذایی

یبوست از عوارض شایع پس از زایمان است که با وارد آوردن فشار به زخم ها و بخیه ها می تواند باعث به تاخیر افتادن روند بهبودی در مادران شود. در این شرایط مصرف فیبر با افزایش عملکرد روده می تواند در پیشگیری از این عارضه بسیار موثر واقع شود.

• مصرف میوه ها و سبزیجات خام باعث افزایش فیبر دریافتی در رژیم غذایی روزانه و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به یبوست در این دوران می شود.

• جودوسر از منابع سرشار فیبر به شمار رفته و منبعی غنی از کربوهیدرات، کلسیم، پروتئین و آهن می باشد.

• به منظور تامین هم زمان پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن نیز می توانید انواع حبوبات از جمله عدس و لوبیا را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

5- بعد عمل سزارین چی بخوریم؟ مواد غذایی زودهضم

ابتلا به نفخ و گازهای شکمی از مشکلات شایع بسیاری از مادران در دوران پس از زایمان به شمار می رود. از این رو مادران باید مراقب باشند که تا حد امکان از مصرف غذاهای نفاخ در این دوران پرهیز کنند. برای این منظور از مصرف تنقلات فاقد ارزش غذایی و نوشابه های گازدار خودداری کرده و مواد غذایی مناسبی مانند سوپ، پنیر لور، آبگوشت، ماست و سایر مواد غذایی که دارای هضم آسانی می باشند را در برنامه غذایی خود در این دوران بگنجانید.

6- بعد از سزارین چی بخوریم؟مواد غذایی حاوی آهن

آهن سطح هموگلوبین بدن را بهبود بخشیده و به بازیابی خون از دست رفته در طی مراحل زایمان به شما کمک می کند. همچنین این عنصر معدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسیار موثری دارد. طیف گسترده ای از مواد غذایی از جمله زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، صدف، جگر گاو و میوه های خشک از منابع غنی آهن به شمار می روند. مقدار آهن توصیه شده در بانوان بالای 19 سال 9 میلی گرم در روز است. همچنین از آنجایی که مصرف زیاد آهن می تواند باعث ابتلا به یبوست شود توصیه می شود همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

7- بعد از سزارین چی بخوریم؟ مایعات

نوشیدن مقادیر کافی آب و مایعات در روز ضمن آبرسانی کافی به بدن در پیشگیری از مشکل یبوست نیز بسیار موثر است. مصرف مایعات باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تسریع روند بهبودی پس از عمل سزارین می شود. مایعاتی از قبیل آب نارگیل، شیر کم چرب، انواع آب میوه ها غیر مرکبات، چای های گیاهی، دوغ و سوپ منبع خوبی از مواد مغذی ضروری برای بدن می باشند. از این رو توصیه می شود که روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. مصرف مایعاتی از قبیل نوشیدنی های غنی شده با کلسیم، ماست کم چرب و شیر می تواند روند تولید شیر مادر که غذای اصلی نوزاد به شمار می رود را افزایش دهد. همچنین توصیه می شود که از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه های انرژی زا پرهیز کنید زیرا کافئین می تواند وارد شیر مادر شده و باعث ایجاد اختلال در خواب نوزاد شود.

8- بعد زایمان سزارین چی بخوریم؟ فرآورده های لبنی

فرآورده های لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی، ماست کم چرب و پنیر می توانند مقادیر مناسبی از پروتئین، کلسیم و ویتامین های B و D مود نیاز بدن در این دوران را تامین کنند. مصرف این مواد معدنی در مادران شیرده ضروری بوده و باید روزانه حداقل 500 میلی لیتر لبنیات مصرف شود.

9- بعد از عمل سزارین چی بخورم؟ میوه ها و سبزیجات

اگرچه همه میوه ها و سبزیجات دارای فوائد بسیاری بر سلامت بدن می باشند ولی سبزیجات برگ سبز به ویژه به دلیل غنی بودن از انواع ویتامین ها، آهن و کلسیم برای مصرف مادران جوان در این دوران مناسب ترند. برای این منظور می توانید لوبیا، اسفناج، کلم بروکلی و همچنین شنبلیله را در برنامه غذایی خود در این دوران بگنجانید. قارچ و هویج از منابع خوب پروتئین برای گیاهخواران به شمار می روند. همچنین مصرف زغال اخته به دلیل خواص آنتی اکسیدان و مرکبات به دلیل سرشار بودن از ویتامین C به مادران شیرده توصیه می شود.

10- سایر غذاهای توصیه شده

علاوه بر مواد غذایی که در بالا ذکر شد گنجاندن برخی چاشنی ها و ادویه جات مورد استفاده در آشپزی هندی در رژیم غذایی روزانه به مادران جوان کمک می کند تا بتوانند به راحتی با درد و ناراحتی های ناشی از زایمان مقابله کنند. از میان مهمترین این ادویه جات که دارای خواص دارویی نیز می باشند می توان به زیره، شنبلیله، زردچوبه، زنجبیل، سیر و دانه های زنیان اشاره کرد. دانه های گیاه زنیان دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بوده و زردچوبه نیز به کاهش التهاب بدن کمک می کند.

غذاهای هندی پس از سزارین

غذاهای هندی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، کلسیم، آهن و انواع ویتامین ها می باشند. از این رو استفاده از یک برنامه غذایی متشکل از غذاهای مفید هندی می تواند نیاز غذایی مادران را در دوران نقاهت پس از زایمان برطرف کند. انواع سبزی ها و ادویه جات مورد استفاده در آشپزی هندی از قبیل تخم شنبلیله، دانه های رازیانه، زیره، گیاه لوفا، اسفناج، دال عدس و جودوسر می توانند به افزایش تولید شیر مادر کمک کنند. گنجاندن ادویه جات مورد استفاده در آشپزی هندی در رژیم غذایی این دوران در تسریع روند بهبودی پس از زایمان بسیار موثر است.

• آنقوزه: افزودن آنقوزه به رژیم غذایی پس از بارداری در هضم بهتر غذا و رفع گاز و نفخ های شکمی که از مشکلات شایع مادران در دوران پس از زایمان به شمار می رود کمک بسیار موثری می کند.

• زیره: مصرف زیره باعث بهبود هضم غذا و افزایش تولید شیر مادر می شود.

• دانه های زنیان: دانه های این گیاه دارای خواص مفید و شناخته شده ای در کاهش مشکلات دستگاه گوارش و بهبود سلامت هاضمه است. روغن معطر موجود در دانه های زنیان وارد جریان شیر مادر شده و از این طریق به بهبود هضم و عملکرد دستگاه گوارش نوزاد کمک می کند.

حال که می دانید بعد از سزارین چی بخوریم، بهترین تغذیه را برای خودتان فراهم کنید تا بدن شما بتواند هرچه سریعتر بازیابی شود.

بیشتر بدانید:

1- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

2- 14 نوع از غذاهای ممنوع در دوران شیردهی کدامند؟

3- لیست غذاهای نفاخ در دوران شیردهی که نباید خورد چیست؟

4- غذاهای نفخ آور برای نوزاد، نکات تغذیه برای مادرانی که نوزادشان کولیک دارد

?پرسش و پاسخ های بعد از سزارین چی بخوریم؟

آیا می توانم بعد از سزارین غذای هندی بخورم؟

غذاهای هندی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، کلسیم، آهن و انواع ویتامین ها می باشند. از این رو استفاده از یک برنامه غذایی مشتکل از غذاهای مفید هندی می تواند نیاز غذایی مادران را در دوران نقاهت پس از زایمان برطرف کند. انواع سبزی ها و ادویه جات مورد استفاده در آشپزی هندی از قبیل تخم شنبلیله، دانه های رازیانه، زیره، گیاه لوفا، اسفناج، دال عدس و جودوسر می توانند به افزایش تولید شیر مادر کمک کنند. گنجاندن ادویه جات مورد استفاده در آشپزی هندی در رژیم غذایی این دوران در تسریع روند بهبودی پس از زایمان بسیار موثر است.

آیا خوردن آنقوزه بعد از سزارین ضرر دارد؟

خیر. افزودن آنقوزه به رژیم غذایی پس از بارداری در هضم بهتر غذا و رفع گاز و نفخ های شکمی که از مشکلات شایع مادران در دوران پس از زایمان به شمار می رود کمک بسیار موثری می کند.

آیا خوردن دانه های زنیان بعد از سزارین مضر است؟

دانه های این گیاه دارای خواص مفید و شناخته شده ای در کاهش مشکلات دستگاه گوارش و بهبود سلامت هاضمه است. روغن معطر موجود در دانه های زنیان وارد جریان شیر مادر شده و از این طریق به بهبود هضم و عملکرد دستگاه گوارش نوزاد کمک می کند.

غذاهای حاوی آهن که بعد از سزارین باید بخوریم کدام است؟

آهن سطح هموگلوبین بدن را بهبود بخشیده و به بازیابی خون از دست رفته در طی مراحل زایمان به شما کمک می کند. همچنین این عنصر معدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسیار موثری دارد. طیف گسترده ای از مواد غذایی از جمله زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، صدف، جگر گاو و میوه های خشک از منابع غنی آهن به شمار می روند. مقدار آهن توصیه شده در بانوان بالای 19 سال 9 میلی گرم در روز است. همچنین از آنجایی که مصرف زیاد آهن می تواند باعث ابتلا به یبوست شود توصیه می شود همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

منبع: parenting.firstcry