The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مدت زمان شیردهی به نوزاد چقدره و کی بچمو از شیر بگیرم؟

اگر مادر شیرده هستید و فرزندتان به دو سالگی نزدیک می شود، احتمالا یکی سوالات شما این است که تا چند سالگی باید به فرزندم شیر بدهم؟ کی بچمو از شیر بگیرم و ... در ادامه این مقاله توصیه های متخصصان را در زمینه مدت زمان شیردهی خواهید خواند که با استناد به آنها می توانید بهترین تصمیم را درمورد مدت زمان شیردهی اتخاذ کنید.

 چند سال باید شیردهی را ادامه داد؟

مدت زمان شیردهی به نوزاد دختر با پسر تفاوتی ندارد. درحقیقت مدت زمان شیردهی تصمیمی شخصی است. سازمان بهداشت جهانی تاکید اکید بر شش ماه تغذیه انحصاری با شیر مادر دارد و توصیه می‌کند مادران این روند را به مدت 2 سال یا تا زمانی که شیرخوار تمایل به شیر مادر دارد ادامه دهند. در این مقاله با فواید شیردهی در سنین و مراحل مختلف رشد شیرخوار آشنا می‌شوید اما به یاد داشته باشید حتی اگر شیردهی همانطور که مادر برنامه ریزی کرده است، پیش نرود، حتی چند روز بهره مندی از شیر مادر هم برای شیرخوار مهم است.

• اگر تنها برای چند روز است که شیردهی را آغاز کرده‌اید نوزاد شما در حال تغذیه با آغوز یا شیر اولیه است. آغوز حاوی فاکتورهای ضد عفونی کننده و مواد غذایی اولیه مورد نیاز نوزاد است. هضم راحت و سریع آغوز به سیستم گوارش نوزاد اجازه می‌دهد کار خود را آغاز کند. نواد به طور غریزی به سینه کشش دارد پس مادر نگران آموزش این موضوع به او نخواهد بود و در عین حال شیردهی سبب بهبود سریع تر و بازگشت بدن مادر به حالت قبل خود می‌شود. حتی اگر قصد ندارید به فرزند خود شیر دهید و برای شیردهی با شیشه برنامه ریزی کرده‌اید حداقل برای یک تا دو روز اجازه دهید نوزاد با آغوز تغذیه شود.

• اگر مدت زمان شیردهی نوزاد شما 4 تا 6 هفته اول بوده است، به او کمک کرده‌اید از بحرانی ترین مرحله زندگی عبور کند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند در مقایسه با دیگر نوزادان کمتر در معرض بیماری‌ها و عفونت قرار می‌گیرند.

• اگر به شیرخوار خود برای 3-4 ماه شیر داده‌اید به بلوغ دستگاه گوارشش کمک بزرگی کرده‌اید و حالا او می‌تواند مواد و ترکیبات موجود در شیرخشک را بهتر تحمل کند. اگر شیردهی را به صورت انحصاری تا 6 ماهگی دنبال کنید از فرزند خود در برابر عفونت‌های تنفسی و گوارشی محافظت کرده‌اید.

• اگر شیردهی انحصاری با شیر مادر را برای 6 ماه ادامه داده‌اید و هیچ ماده غذایی یا مایعات دیگری به او نداده‌اید می‌توانید از سلامت او در سال اول زندگی اطمینان حاصل کنید. احتمال عفونت در شیرخوار و احتمال سرطان پستان در مادر تنها با 6 ماه شیردهی به شدت کاهش می‌‌یابد و در صورتی که قاعدگی بازنگردد، تنها شیردهی در روز و شب خود می‌تواند تا 98 درصد از بارداری مجدد پیشگیری کند.

• اگر مدت زمان شیردهی شما به 9 ماه رسیده است که به فرزندتان شیر می‌دهید به رشد مغز و اندام‌های او کمک بالایی کرده‌اید. از شیر گرفتن شیرخوار در این سن راحت است اما بهتر است به این زودی شیرخوار را از شیر خود محروم نکنید.

• چنانچه مدت زمان شیردهی به یک سال رسیده است، دیگر نیازی نیست که برای خرید شیر خشک هزینه کنید. در این سن فرزند شما می‌تواند غذای خانواده را بخورد. یک سال تغذیه با شیر مادر احتمال بروز لوسمی کودکان و نیاز به ارتودنسی در آینده در آنها کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود تا زمانی که شیرخوار تمایل دارد اجازه دهید از شیر مادر مصرف کند.

• اگر برای 18 ماه همچنان به شیردهی ادامه داده‌اید فرزند خود را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها مصون کرده‌اید. فرزند شما در عین اینکه از غذای سفره می‌خورد فرصت کافی دارد تا ارتباط خود را از طریق شیردهی با مادر تقویت کند و حالا با قدرت به رشد سالم خود ادامه می‌دهد. از حالا می‌توانید با سرعتی که به او و خود شما آسیب نزند شیردهی را کم کم متوقف کنید.

تا چند سالگی باید به بچم شیر بدم؟

اگر مدت زمان شیردهی شما به دو سال رسیده، ازحالا به بعد می‌توانید مطمئن باشید که نیازهای جسمی و عاطفی کودک خود را به روشی بسیار منطقی و سالم برآورده کرده‌اید. در فرهنگ‌هایی که هیچگونه فشاری برای از شیر گرفتن وجود ندارد، کودکان حداقل 2 سال تمایل به مکیدن سینه مادر دارند. سازمان بهداشت جهانی و یونیسف به شدت تغذیه با شیر مادر را برای کودکان زیر 2 سال توصیه می‌کند. 'شیر مادر منبع مهمی از انرژی و پروتئین است و به محافظت از شیرخوار در برابر بیماری‌ها در سال دوم زندگی کمک می‌کند. شیردهی کامل به بدن کودک کمک می‌کند بین 2 تا 7 سال استخوان‌های سالمی بسازد. تا زمانی که شیرخوار با شیر مادر تغذیه شود مواد مغذی، عوامل ضد عفونی کننده و سایر مواد محافظتی به بدنش می‌رسد. احتمال ابتلا به سرطان پستان نیز در مادرانی که طولانی مدت به فرزندشان شیر می‌دهند کمتر است. تغذیه با شیر مادر همچنین با رشد عاطفی کودکان به ویژه دلبستگی بین فرزندان و مادرانشان همراه است و در عین حال باعث خفیف‌تر شدن بیماری‌های دوران کودکی خواهد شد.

تصمیم درمورد مدت زمان شیردهی به فرزند تصمیمی است که هرگز هیچ مادری از آن پشیمان نخواهد شد و اگر شرایطی پیش آمد که ناچارا فرزندتان را از شیر گرفتید به یاد داشته باشید که این یک قدم بزرگ برای هردوی شماست.

مطالعه بیشتر:

1- فواید پنهان شیردهی پستانی برای مادر

2- فواید شیردهی پستانی برای مادر و نوزاد

3- فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزاد چیست؟

4- با فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر آشنا شوید!

?پرسش و پاسخ های مدت زمان شیردهی

آیا میشه فقط دو ماه اول به بچم شیر خودمو بدم؟

اگر مدت زمان شیردهی نوزاد شما 4 تا 6 هفته اول بوده است، به او کمک کرده‌اید از بحرانی ترین مرحله زندگی عبور کند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند در مقایسه با دیگر نوزادان کمتر در معرض بیماری‌ها و عفونت قرار می‌گیرند.

چرا توصیه می شود نوزادان در 4 ماه اول زندگی حتما شیر مادر بخورند؟

اگر به شیرخوار خود برای 3-4 ماه شیر داده‌اید به بلوغ دستگاه گوارشش کمک بزرگی کرده‌اید و حالا او می‌تواند مواد و ترکیبات موجود در شیرخشک را بهتر تحمل کند. اگر شیردهی را به صورت انحصاری تا 6 ماهگی دنبال کنید از فرزند خود در برابر عفونت‌های تنفسی و گوارشی محافظت کرده‌اید.

شیردهی انحصاری در شش ماه اول زندگی چه فوایدی دارد؟

اگر شیردهی انحصاری با شیر مادر را برای 6 ماه ادامه داده‌اید و هیچ ماده غذایی یا مایعات دیگری به او نداده‌اید می‌توانید از سلامت او در سال اول زندگی اطمینان حاصل کنید. احتمال عفونت در شیرخوار و احتمال سرطان پستان در مادر تنها با 6 ماه شیردهی به شدت کاهش می‌‌یابد و در صورتی که قاعدگی بازنگردد، تنها شیردهی در روز و شب خود می‌تواند تا 98 درصد از بارداری مجدد پیشگیری کند.

چرا بهتر است تا پایان دو سالگی به فرزندمان شیر بدهیم؟

اگر مدت زمان شیردهی شما به دو سال رسیده، ازحالا به بعد می‌توانید مطمئن باشید که نیازهای جسمی و عاطفی کودک خود را به روشی بسیار منطقی و سالم برآورده کرده‌اید. در فرهنگ‌هایی که هیچگونه فشاری برای از شیر گرفتن وجود ندارد، کودکان حداقل 2 سال تمایل به مکیدن سینه مادر دارند. سازمان بهداشت جهانی و یونیسف به شدت تغذیه با شیر مادر را برای کودکان زیر 2 سال توصیه می‌کند. 'شیر مادر منبع مهمی از انرژی و پروتئین است و به محافظت از شیرخوار در برابر بیماری‌ها در سال دوم زندگی کمک می‌کند

منبع: breastfeeding.asn.au