The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم آمادگی کودک برای از شیر گرفتن، چه فصلی برای از شیر گرفتن بچه مناسب است؟

به عنوان یک مادر آگاه فرزندتان را از شیر خود تغذیه کرده و او را در برابر تعداد بسیار زیادی از بیماری های عفونی همچون عفونت گوش، مشکلات گوارشی و ... تا حد زیادی ایمن کرده اید. اکنون که فرزندتان بزرگ شده و به دو سالگی نزدیک شده است، احتمالا می پرسید که نشانه های آمادگی کودک برای از شیر گرفتن چیست و بهتر است در کدام فصل از شیر گرفتن بچه را اعمال کنیم؟ در ادامه این متن به پرسش های شما در زمینه از شیر گرفتن کودک پاسخ می دهیم.

چه زمانی بچه را از شیر بگیریم؟

متوسط سن از شیر گرفتن کودک در مناطق مختلف دنیا بین ۲ تا ۴ سال است. هیچ خطر شناخته‌شده‌ای برای ادامه شیردهی فراتر از ۱ یا ۲ سالگی وجود ندارد. همچنین شواهد قانع‌کننده‌‌ای موجود نیست که ثابت کند طولانی شدن شیردهی باعث سخت شدن گرفتن کودک از شیر می‌شود.

بهترین زمان از شیر گرفتن کودک

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند که شیر مادر را همراه با غذاهای ترکیبی تا سال دوم تولد و بیشتر ادامه دهید. آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) پیشنهاد می‌کند شیر مادر را همراه با غذای جامد تا سال اول ادامه دهید و تا زمانی که مادر و فرزند به طور متقابل از شیردهی راضی هستند ادامه داشته باشد.

علائم آمادگی کودک برای از شیر گرفتن

برخی علائمی که نشان می‌دهد کودک آماده از شیر گرفته شدن است، شامل موارد زیر است:

• کودک بیش از یک سال دارد.

• بیشتر مواد مغذی را از طریق غذاهای جامد کسب می‌کند.

• به خوبی از فنجان می‌نوشد.

• بی‌دلیل نوبت‌های شیر خوردن را کم کرده است.

• نسبت به شیر خوردن مقاومت نشان می‌دهد.

از شیر گرفتن کودک در شب

وقتی کودک شما به دو سالگی نزدیک می شود، باتوجه به آنکه معمولا در این سن خواب شبانه طولانی شده و کودکان کمتر برای تغذیه از خواب بیدار می شوند، بهتر است ابتدا از شیر گرفتن کودک در شب را اعمال کنید و وقتی که شب ها شیر نخورد، به سراغ از شیر گرفتن بچه دو ساله در روز بروید تا کودک دچار استرس نشود.

گفته می‌شود تصمیم برای نحوه از شیر گرفتن کودک دو ساله تصمیمی کاملا شخصی است. اگر قبل از اینکه کودک به این مرحله برسد آمادگی گرفتن کودک از شیر را دارید، نگران نباشید. شما در حال انجام کار شگفت انگیزی هستید و مهم نیست چگونه کودک خود را تغذیه می‌کنید.

چگونگی از شیر گرفتن کودک دو ساله

با دادن غذاهای جامد به کودک اولین قدم در جهت از شیر گرفتن کودک آغاز می‌شود. بنابراین ممکن است بدون اینکه بدانید در این مسیر قرار گرفته باشید. قدم دوم این است که به تدریج یک وعده شیر خوردن را حذف کنید.

برخی نکات مهم درمورد طریقه از شیر گرفتن کودک دو ساله

• به جای اینکه ناگهان شیر را از کودک دریغ کنید، به تدریج این کار را انجام دهید تا مقدار شیر تولید شده شما کمتر شود و دچار مشکلات مربوط به تراکم شیر در پستان نشوید. برای مثال یک وعده را در طول یک یا دو هفته حذف کنید.

• با حذف کردن وعده‌های وسط روز شروع کنید. حذف وعده اول و آخر شب برای کودک سخت است و همچنین به دلیل تراکم شیر برای شما مشکل ایجاد می‌شود.

• عادات معمول شیردهی را تغییر دهید. برای مثال محل شیر دادن به کودک را تغییر دهید.

• شیر خود را داخل یک فنجان یا بطری به کودک بدهید. کودک از مزایای شیر مادر به روشی دیگر بهره‌مند خواهد شد.

• با استفاده از کمپرس آب‌ سرد یا برگ‌های کلم پستان‌های خود را آرام کنید.

اگر احساس می‌کنید کودک در برابر ترک شیردهی مقاومت می‌کند و می‌خواهد شیر بخورد، به او شیر بدهید. می‌توانید روز بعد امتحان کنید. در ضمن می‌توانید با وعده‌های غذایی، اسباب‌بازی‌ها یا عروسک‌های پشمالو و سایر کارها حواس کودک را پرت کنید و حتما در این برهه زمانی از تماس فیزیکی و نوازش کودک دلنبند خود دریغ نکنید.

چه فصلی برای از شیر گرفتن بچه مناسب است؟

بسیاری از مادر بزرگ ها اعتقاداتی درمورد فصل مناسب از شیر گرفتن بچه دارند و مثلا می گویند که بچه را در تابستان از شیر نگیرید چون اسهال می شود. اما از نظر علمی هیچ فصلی سبب آسیب به کودک در اثر از شیر گرفتن نخواهد شد و در فصولی همچون تابستان که احتمال بروز بیماری های گوارشی همچون اسهال بیشتر است، شاید تغییر در تغذیه کودک و عدم دریافت آنتی بادی های ایمنی بخش شیر مادر استعداد ابتلا به مشکلات گوارشی را بیشتر کند اما از شیر گرفتن به خودی خود، به هیچ وجه بیماری زا نیست.

در نهایت اینکه چه مدت به کودک شیر بدهید بستگی به شما و کودک دارد. اگر فقط چند روز به کودک شیر بدهید و یا برای مدت طولانی این کار را انجام می‌دهید، از فواید شیردهی برخوردار خواهید شد. همچنین شما و کودک می‌توانید از غذاهای ترکیبی یا مکمل شیر مادر با سایر منابع غذایی مانند شیرخشک یا غذای جامد استفاده کنید.

به خود اعتماد کنید و نگران افکار اطرافیان در مورد تصمیمات خود نباشید. اگر سوالی دارید یا در مورد تغذیه به مشکل برخورد کرده‌اید می‌توانید با پزشک یا متخصصان شیردهی در محله خود تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر:

1- از شیر گرفتن

2- با ورم پستان بعد از شیر گرفتن کودک چه کنیم؟

3- روش های کاهش درد پستان ها پس از شیر گرفتن نوزاد

4- روش صحیح از شیر گرفتن کودک و زمان مناسب برای این کار

?پرسش و پاسخ های از شیر گرفتن کودک

در هنگام از شیر گرفتن، ابتدا در شب شیر را بگیریم یا در روز؟

وقتی کودک شما به دو سالگی نزدیک می شود، باتوجه به آنکه معمولا در این سن خواب شبانه طولانی شده و کودکان کمتر برای تغذیه از خواب بیدار می شوند، بهتر است ابتدا از شیر گرفتن کودک در شب را اعمال کنید و وقتی که شب ها شیر نخورد، به سراغ از شیر گرفتن بچه دو ساله در روز بروید تا کودک دچار استرس نشود.

آیا قوانین خاصی برای از شیر گرفتن بچه وجود دارد؟

خیر. گفته می‌شود تصمیم برای نحوه از شیر گرفتن کودک دو ساله تصمیمی کاملا شخصی است. اگر قبل از اینکه کودک به این مرحله برسد آمادگی گرفتن کودک از شیر را دارید، نگران نباشید. شما در حال انجام کار شگفت انگیزی هستید و مهم نیست چگونه کودک خود را تغذیه می‌کنید.

آیا باید یکباره بچه را از شیر بگیریم یا به تدریج؟

به جای اینکه ناگهان شیر را از کودک دریغ کنید، به تدریج این کار را انجام دهید تا مقدار شیر تولید شده شما کمتر شود و دچار مشکلات مربوط به تراکم شیر در پستان نشوید. برای مثال یک وعده را در طول یک یا دو هفته حذف کنید.

بچم در برابر از شیر گرفتن مقاومت می کنه، چیکار کنم؟

اگر احساس می‌کنید کودک در برابر ترک شیردهی مقاومت می‌کند و می‌خواهد شیر بخورد، به او شیر بدهید. می‌توانید روز بعد امتحان کنید. در ضمن می‌توانید با وعده‌های غذایی، اسباب‌بازی‌ها یا عروسک‌های پشمالو و سایر کارها حواس کودک را پرت کنید و حتما در این برهه زمانی از تماس فیزیکی و نوازش کودک دلنبند خود دریغ نکنید.