The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی و استفاده از پماد شقاق سینه

ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی یکی از عوارض بسیار دردناکی است که بیشتر مادران در ابتدای دوران شیردهی خصوصا دو هفته اول با آن مواجه می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که آیا ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی طبیعی است یا نه و برای درمان این عارضه چه راهکارهایی وجود دارد؟

آیا ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی طبیعی است؟

خیر! ترک و خونریزی از نوک پستان به این معنی است که شیرخوار به درستی به سینه نچسبیده است. پستان مادر نباید در طول شیردهی صدمه ببیند و مادر احساس درد داشته باشد. البته در هفته نخست گاهی برخی مادران می‌گویند که شیرشان صورتی رنگ است و مقداری خون با شیر مخلوط می‌شود که دلیل آن می‌تواند افزایش جریان خون در بافت سینه و رشد بافت تولید کننده شیر باشد. بعد از یک هفته اگر این حالت ادامه یافت با پزشک مشورت کنید.

علت ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی چیست؟

اگر نوک سینه بزرگ باشد گاه در دهان شیرخوار بین زبان و سقف جا نمیشود و نوزاد فقط نوک سینه را به جای کل هاله در دهان می‌گیرد. این موضوع زمینه ساز ترک و خونریزی از سر پستان می‌شود. در این شرایط با ماما یا پزشک خود صحبت کنید تا با اصلاح شیردهی مشکل را رفع کند.

 چه مسایل دیگری باعث ایجاد ترک خوردگی و خونریزی پستان‌ها می‌شود؟

اگزما یا خشکی پوست نیز می‌تواند باعث ترک خوردگی، درد و خونریزی پستان شود. اگزمای نوک پستان ممکن است ناشی از مصرف مواد تحریک کننده کرم، لوسیون، صابون یا عطر، شستشوی لباس با مواد شوینده یا استفاده نادرست از شیردوش باشد. هنگام استفاده از شیردوش دستی یا برقی سعی کنید سرعت و شدت مکش را تنظیم کنید و آن را به آرامی انجام دهید. بررسی کنید که قیف به اندازه کافی بزرگ باشد به طوری که نوک پستان در آن گیر نکند. اگر قیف خیلی کوچک باشد ممکن است این اتفاق بیفتد. بیشتر شیردوش‌ها دارای یک سایز قیف هستند، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید قیف بزرگتر را جداگانه خریداری کنید. اگر نوک پستان درد دارد یا قرمز و پوسته پوسته شده احتمالا مادر مبتلا به عفونت برفکی نوک پستان است.

برای درمان ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی چه باید کرد؟

با متخصص زنان یا ماما مشورت کنید تا روش درست شیردهی را به شما آموزش دهد. بعد از هر بار شیردهی چند قطره شیر مادر روی نوک پستان بچکانید. شیر مادر حاوی موادی است که به بهبودی و مقابله با عفونت کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک لایه نازک از ژل پارافین روی نوک سینه‌ها بمالید. مقدار کمی از آن به کاهش درد و بهبودی سریع کمک می‌کند و از تشکیل زخم پیشگیری خواهد کرد. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، دستان خود را قبل از شیردهی بشویید.

پماد شقاق سینه

استفاده از پماد شقاق سینه، خصوصا انواع معتبر آنها می تواند در روزهای اول و تا زمانی که نوزاد بتواند به درستی نوک سینه را در دهان بگیرد، بسیار موثر خواهد بود. اگر به سینه خود پماد شقاق سینه زدید نیازی به شستن آن قبل از تغذیه نخواهید داشت، اما استفاده بیش از حد باعث لیز شدن نوک پستان شده و مانع از مکیدن درست پستان توسط شیرخوار می‌شود.

بعضی از مادران، لانولین را امتحان می‌کنند تا درد و زخم نوک سینه را برطرف کنند. تاثیر آن از نظر علمی هنوز به اثبات نرسیده اما اگر مستعد ابتلا به اگزما هستید احتمال دارد لانولین پوست را تحریک کرده و سبب افزایش درد شود.

بهترین راه حل شستن یا استحمام با آب ساده برای تمیز نگه داشتن سینه‌ها و نوک پستان‌هاست. نیازی به استفاده از صابون‌های معطر برای شستشو نیست. اگر درد نوک پستان شدید است و با روش‌های ذکر شده تسکین پیدا نکرد بهتر است از پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. اگر ترک یا زخم بهبود نیافت با پزشک یا ماما در این رابطه مشورت کنید.

آیا شیردهی با ترک سینه ممکن است؟

ترک سینه در تغذیه شیرخوار مشکلی ایجاد نمی‌کند و تا جایی که مادر بتواند تحمل کند تنها کمی خون وارد شیر می‌شود. در صورتی که درد اجازه شیردهی نمی‌دهد می‌توانید از رابطهای نوک پستان استفاده کنید اما از این رابطها موقتی استفاده کنید زیرا می‌توانند سبب عادت کردن شیرخوار به سپر و پس زدن نوک پستان شوند. در هر بار شیردهی مطمئن شوید شیرخوار اکثر هاله پستان را به دهان فرو برده است. اگر شیردهی به دلیل درد و خونریزی امکان پذیر نیست از بطری یا لیوان برای تغذیه شیرخوار استفاده کنید. درد و خونریزی ناشی از ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی بین 7 تا 10 روز حتی بدون درمان بهبود خواهد یافت. برای پیشگیری از بروز مجدد مشکل نحوه شیردهی صحیح را بیاموزید.

مطالعه بیشتر:

1- راه های درمان زخم شدن نوك سينه در شيردهي

2- روش های درمان و پیشگیری از ترك نوك سينه در شيردهي

3- سوزش نوک سینه در شیردهی به چه علت و درمان دارویی آن چیست؟

4- درد نوک سینه در شیردهی علت چیست وبرای برطرف شدن درد چه کنیم؟

?پرسش و پاسخ های ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی

علت ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی چیست؟

اگر نوک سینه بزرگ باشد گاه در دهان شیرخوار بین زبان و سقف جا نمیشود و نوزاد فقط نوک سینه را به جای کل هاله در دهان می‌گیرد. این موضوع زمینه ساز ترک و خونریزی از سر پستان می‌شود. در این شرایط با ماما یا پزشک خود صحبت کنید تا با اصلاح شیردهی مشکل را رفع کند.

آیا ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی طبیعی است؟

خیر! ترک و خونریزی از نوک پستان به این معنی است که شیرخوار به درستی به سینه نچسبیده است. پستان مادر نباید در طول شیردهی صدمه ببیند و مادر احساس درد داشته باشد. البته در هفته نخست گاهی برخی مادران می‌گویند که شیرشان صورتی رنگ است و مقداری خون با شیر مخلوط می‌شود که دلیل آن می‌تواند افزایش جریان خون در بافت سینه و رشد بافت تولید کننده شیر باشد.

برای درمان ترک و خونریزی نوک سینه در شیردهی چه باید کرد؟

با متخصص زنان یا ماما مشورت کنید تا روش درست شیردهی را به شما آموزش دهد. بعد از هر بار شیردهی چند قطره شیر مادر روی نوک پستان بچکانید. شیر مادر حاوی موادی است که به بهبودی و مقابله با عفونت کمک می‌کند. همچنین می‌توانید یک لایه نازک از ژل پارافین روی نوک سینه‌ها بمالید. مقدار کمی از آن به کاهش درد و بهبودی سریع کمک می‌کند و از تشکیل زخم پیشگیری خواهد کرد.

آیا استفاده از پماد شقاق سینه برای جلوگیری و درمان ترک نوک سینه موثر است؟

بله. این پماد ها خصوصا برندهای معتبر در پیشگیری و درمان ترک نوک سینه خصوصا در روزهای اول شیردهی تا شیرخوار یاد بگیرد چگونه نوک سینه مادر را بگیرد، بسیار موثر خواهد بود.

منبع: babycentre