The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی هنگام بارداری ،5 نکته مهم برای شیردهی هنگام بارداری

اگر دوباره باردار شده اید و یا قصد بارداری دیگری را دارید و می خواهید شیردهی به فرزندتان را ادامه دهید، احتمالاً سؤالایی برایتان ایجاد می شود. شیردهی هنگام بارداری ممکن است مادر، نوزاد و جنین را با چالش هایی درگیر کند. در ادامه این مطلب نکات مهمی را در رابطه با شیردهی هنگام بارداری برای شما شرح می دهیم.

5 نکته مهم برای موفقیت در شیردهی هنگام بارداری

اگر اخیراً فهمیده اید که باردار شده اید یا احتمال بارداری دیگری در گوشه و کنار هست و ممکن است به زودی رخ دهد، احتمالاً سؤالاتی در مورد شیردهی هنگام بارداری دارید. اطمینان از اینكه انجام این كار برای کودک كوچك و جنین در حال رشد شما بی خطر است، ضروری می باشد، به ویژه به این دلیل كه شیردهی هورمون هایی مانند اکسی توسین را آزاد می كند، كه می تواند باعث انقباضات خفیف رحمی شود. به همین سبب احتیاط درمورد شیردهی دوران بارداری ضروری است. در ادامه نکاتی را در رابطه با شیردهی هنگام بارداری برای شما شرح داده ایم:

1. ابتدا با ماما خود مشورت کنید:

 به طور کلی، شیردهی از سینه ها در حین بارداری بی خطر است. گرچه مقادیر کمی از هورمون های بارداری می تواند در شیر شما وجود داشته باشند، اما آن ها برای کودک شیرخوار شما مضر نیستند. علاوه بر این، هورمون اکسی توسین در طول یک نوبت شیردهی به مقدار کمی آزاد می شود، بنابراین برای تحریک زایمان زودرس کافی نیست. انقباضات ناشی از این هورمون بسیار جزئی و خفیف بوده و به ندرت خطر سقط جنین را افزایش می دهند. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که در صورت وجودشان پزشک ممکن است توصیه کند که فرزندتان را از شیر گرفته و به شیردهی از سینه ها ادامه ندهید، مانند:

• اگر حاملگی شما پرخطر محسوب شده یا در معرض خطر سقط قرار دارید.

• اگر دوقلو یا چندقلو باردار شده اید.

• اگر درد رحمی یا خونریزی را تجربه کرده اید.

• اگر به شما توصیه شده است كه از انجام مقاربت در دوران بارداری اجتناب کنید.

صحبت با ماما نقش مهمی را در تعیین اینکه آیا باید در دوران بارداری به شیردهی ادامه دهید یا خیر، ایفا می کند.

2. هنگام شیردهی در هنگام بارداری دراز بکشید و استراحت کنید:

بر هیچ کس پوشیده نیست که شیر دادن از سینه ها و یا حتی دوشیدن شیر، به انرژی نیاز دارد، چیزی که می تواند با وجود شیردهی به یک کودک و یک بارداری در حال پیشرفت، بسیار دشوار باشد. هنگام شیر دادن از سینه ها و یا دوشیدن شیر، حتماً در وضعیتی راحت بنشینید یا دراز بکشید تا به خودتان زمان بیشتری برای استراحت در هنگامی که کودک شیر می خورد، بدهید. از آنجا که بارداری شما به پیشرفت خود ادامه می دهد، ممکن است نیاز باشد موقعیت های خلاقانه جدیدی که هم برای شما و هم برای فرزند کوچکتان راحت باشد را برای شیر دادن و یا دوشیدن شیر امتحان کنید.

3. تولید شیر خود را کنترل نمایید:

تولید شیر در بسیاری از مادران در حدود 4 یا 5 ماه پس از تولد نوزاد کاهش می یابد، بنابراین مهم است که با گنجاندن سایر مواد غذایی در رژیم غذایی کودک خود، تغذیه تکمیلی را شروع کنید. اگر نوزادان بعد از تغذیه با شیر مادر راضی باشند و به اهداف رشد و وزنی پیش بینی شده در نمودار رشدی برسند، معمولاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مواد غذایی دیگری که کودک شما دریافت می کند، باعث کاهش درخواست برای دریافت شیر مادر می شود. گفتگو با پزشک فرزند کوچک شما و یا یک مشاور با تجربه شیردهی می تواند در این برهه زمانی بسیار مفید باشد.

پس از تولد کودک جدید، بسیار مهم است که او آغوز یا شیر اولیه شما را دریافت نماید. با توجه به این نکته، شما ممکن است تصمیم بگیرید که به او برای اولین بار از سینه های خود شیر بدهید و یا در طی این چند روز اول مهم بعد از تولد نوزاد جدید، به طور موقت شیر دادن به کودک بزرگتر خود را محدود کنید.

4. به رژیم غذایی خود توجه کنید:

در حال حاضر، شما همه چیز را درمورد اینکه خوب غذا خوردن در صورت همزمانی بارداری و شیردهی، برای حفظ سلامتی کودک شما چه در دوران بارداری در حال رشد و چه بعد از تولد، چقدر اهمیت دارد می دانید. با این حال، مصرف کالری اضافی نیز برای شما بسیار ضروری است، مادر عزیز! بارداری و شیردهی هر دو به انرژی زیادی نیاز دارند، بنابراین مهم است که از دریافت کالری کافی برای حفظ سلامتی کلی خود اطمینان حاصل کنید. یک قانون کلی شامل موارد زیر است:

• اگر کودک شما در کنار شیر مادر، غذاهای دیگری نیز می خورد، به 500 کالری اضافی روزانه نیاز خواهید داشت. اما اگر کودک شما کمتر از شش ماه سن داشته باشد، حدود 650 کالری اضافی در روز باید دریافت کنید.

• علاوه بر این میزان، در صورتی که در سه ماهه دوم بارداری خود قرار دارید، 350 کالری اضافی موردنیاز خواهد بود و در صورتی که در سه ماهه سوم بارداری خود هستید، به 450 کالری اضافی نیاز خواهید داشت.

اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توافق نظر دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری خود قرار دارید، کالری اضافی نیاز نخواهد بود، که این مساله اغلب برای مادرانی که بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع را تجربه می کنند، مثبت تلقی می شود.

5. در مراقبت از پستان و نوک پستان سرمایه گذاری کنید:

احتمالاً از قبل می دانید که زخم نوک سینه ها، می تواند یک بیماری رایج برای مادران شیرده باشد، اما در صورت همزمانی بارداری و شیردهی این مساله به طور ویژه ای قابل توجه خواهد بود. دلیل آن این است که حساسیت پستان یک علامت شایع در بارداری است، بنابراین صرف زمان برای مراقبت از خود از نظر سلامتی روحی و جسمی بسیار مهم است. استفاده از لانولین و پدهای هیدروژلی می تواند در موقع لزوم به شما کمک کرده و باعث تسکینتان شود، بنابراین حتما اینها را تهیه تا همواره از وجودشان اطمینان داشته باشید!

در بسیاری از موارد، شیردهی هنگام بارداری می تواند به راحتی انجام شود. به یاد داشته باشید، حتی اگر ممکن است خسته، تحریک پذیر، بی قرار، شلوغ ، بدخلق و یا بی حوصله و کلافه باشید، بدن شما مراقبت های مهمی را به فرزندان شما ارائه می دهد. شما یک مامان فوق العاده هستید که توانستید این کار را انجام دهید و ما در هر مرحله در طول این مسیر در اپلیکیشن نی نی پلاس در کنارتان هستیم!

 مطالعه بیشتر:

1- آنچه در مورد بارداری در دوران شیردهی باید بدانید

2- آیا احتمال باردار شدن در دوران شیردهی وجود دارد؟

3- چگونه فرزند بزرگتر را برای ورود فرزند دوم آماده کنيم؟

4- بهترین زمان برای بارداری فرزند دوم و فاصله سنی میان دو فرزند

?پرسش و پاسخ های شیردهی هنگام بارداری

آیا شیردهی در دوران بارداری بی خطر است؟

به طور کلی، شیردهی از سینه ها در حین بارداری بی خطر است. گرچه مقادیر کمی از هورمون های بارداری می تواند در شیر شما وجود داشته باشند، اما آن ها برای کودک شیرخوار شما مضر نیستند. علاوه بر این، هورمون اکسی توسین در طول یک نوبت شیردهی به مقدار کمی آزاد می شود، بنابراین برای تحریک زایمان زودرس کافی نیست. انقباضات ناشی از این هورمون بسیار جزئی و خفیف بوده و به ندرت خطر سقط جنین را افزایش می دهند.

در چه مواردی شیردهی در دوران بارداری ممنوع است؟

اگر حاملگی شما پرخطر محسوب شده یا در معرض خطر سقط قرار دارید اگر دوقلو یا چندقلو باردار شده اید. اگر درد رحمی یا خونریزی را تجربه کرده اید. اگر به شما توصیه شده است كه از انجام مقاربت در دوران بارداری اجتناب کنی

مادران شیرده چه مقدار کالری بیشتر باید مصرف کنند؟

اگر کودک شما در کنار شیر مادر، غذاهای دیگری نیز می خورد، به 500 کالری اضافی روزانه نیاز خواهید داشت. اما اگر کودک شما کمتر از شش ماه سن داشته باشد، حدود 650 کالری اضافی در روز باید دریافت کنید.

در بارداری به چه مقدار کالری بیشتر نیاز داریم؟

در صورتی که در سه ماهه دوم بارداری خود قرار دارید، 350 کالری اضافی موردنیاز خواهد بود و در صورتی که در سه ماهه سوم بارداری خود هستید، به 450 کالری اضافی نیاز خواهید داشت.

منبع: medela